Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@18:17:37 GMT

پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۵۸۶

پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود

نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که این کشور به تمامی تعهدات خود در زمینه توافق منع سلاح‌های شیمیایی عمل کرده و پرونده دمشق در این زمینه باید مختومه اعلام شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا،  «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز سه‌شنبه تأکید کرد که پرونده سوریه در زمینه مواد شیمیایی باید به طور کامل بسته شود چون این کشور به طور کامل به تعهدات خود در زمینه توافق منع سلاح‌های شیمیایی عمل کرده و به طور کامل ذخایر خود در این زمینه را از سال ۲۰۱۴ نابود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در نشست غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل و به دعوت روسیه و چین درباره پرونده شیمیایی سوریه صحبت می‌کرد، گفت که نمایندگان برخی کشورهای غربی در شورای امنیت به طور متعمدانه در تلاش برای خدشه وارد کردن به حقایق و نشر دروغ درباره پرونده شیمیایی سوریه هستند.

الجعفری تأکید کرد که سوریه با سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای رها شدن از سلاح‌های شیمیایی خود و حل و فصل موضوعات باقی مانده و دستاویز قرار نگرفتن این پرونده همکاری داشته است.

وی تأکید کرد که سوریه به تعهدات خود بر اساس پیوستن این کشوربه توافق منع سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۳ عمل کرده و تمامی ذخایر سلاح شیمیایی خود را از ژوئن ۲۰۱۴ نابود کرده و این موضوعی است که مقام مسئول سازمان ملل آن را تأیید و تأکید کرده که سوریه به تمامی تعهدات خود عمل کرده و به طور کامل ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت که دمشق از سال ۲۰۱۴ هیچگونه برنامه مواد شیمیایی یا تسلیحات شیمیایی نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: بشار الجعفری سلاح های شیمیایی نماینده سوریه در سازمان ملل پرونده دمشق منع سلاح های شیمیایی طور کامل تعهدات خود سازمان ملل عمل کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار کودک در دنیا، ظرف ۴ سال، بر اثر سلاح های انفجاری کشته یا معلول شده اند. در فاصله سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ کودک در جهان در درگیری های نظامی کشته و یا دچار معلولیت شده اند.

به گفته استفان دو جاریک، نزدیک به نیمی از این کودکان (بیش از ۲۳ هزار) به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری علیه مناطق مسکونی، کشته یا معلول شده اند.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه اکثر این حوادث در مناطق مسکونی رخ داده است گفت: مطالعه یونیسف نشان می دهد طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۲، سلاح های انفجاری تقریباً دو برابر بیشتر از اسلحه های گرم، کشته یا زخمی شدن شدید کودکان را موجب شده اند.

«تد چایبان» معاون مدیر اجرایی یونیسف نیز پیشتر گفته بود: زمانی که از سلاح های انفجاری در مناطق مسکونی استفاده می شود، کودکان علاوه بر آسیب های فیزیکی، در تمام جنبه های زندگی دچار آسیب های عمیقی می شوند.

کد خبر 6086801

دیگر خبرها

  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری