Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:45:49 GMT

آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۶۵۶

آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد

صابر با بیان اینکه توسعه منطقه ویژه اقتصادی آستارا از مهم ترین برنامه های دولت است،گفت: منطقه ویژه اقتصادی آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد که در این خصوص پیگیری ها با جدیت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(سه شنبه، ۸ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: در تمام دوران خدمتم در دستگاه‌های اجرایی استان همواره بر این اعتقاد بوده‌ام که خبرنگاران مشاورین امین بنده بوده، هستند و خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار آستارا با بیان اینکه خبرنگاران بر تمامی مشکلات شهرستان واقف هستند، افزود: رسانه ظرفیتی قدرتمند برای پیشبرد برنامه ‌هاست و مسئولان باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: راه اندازی کمیته ساماندهی فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

 

صابر سه مرز زمینی، دریای و ریلی را از پتانسیل های مهم شهرستان آستارا دانست و خاطرنشان کرد: در صورت بهره مند نشدن از این ظرفیت ها، این پتانسیل ها به چالش تبدیل می شوند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه توسعه منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان از مهم ترین برنامه های دولت است،گفت: منطقه ویژه اقتصادی آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد که در این خصوص پیگیری ها با جدیت انجام می شود.

 

وی ادامه داد: با تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منطقه آزاد تجاری و صنعتی بسیاری از مشکلات شهرستان برطرف شده و نرخ بیکاری پایین می آید.

 

صابر خاطرنشان کرد: ورود سرمایه گذاران متعدد و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر مزیت های تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منطقه آزاد تجاری و صنعتی است.

 

فرماندار بندر آستارا، تکمیل طرح ‌های نیمه ‌تمام را در اولویت برنامه‌ های فرمانداری این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه ‌های استانی و شهرستانی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت ‌های لازم در راستای حضور سرمایه ‌گذاران باید در آستارا فراهم شود،افزود: سرمایه‌ گذاری در حوزه گردشگری اهمیت ویژه دارد باید به این بخش نگاه ویژه شود.

 

صابر یکی از مهم ‌ترین مشکلات آستارا را حوزه آب و فاضلاب دانست و اظهارکرد: آستارا در حوزه تامین آب مشکلات زیادی دارد که منابع آبی آن تامین کننده مصارف آستارا نیست و پیگیری ‌های لازم در این خصوص انجام می شود.

 

فرماندار بندر آستارا، توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در بخش های مرکزی و لوندویل از رویکردهای فرمانداری عنوان کرد و گفت: از همه ظرفیت ها برای پیشبرد امور بهره می بریم.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرنگاران و اصحاب رسانه بندر آستارا آب و فاضلاب منطقه آزاد نشست خبری منطقه آزاد تجاری منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تبدیل شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از لزوم تبدیل بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی خبر داد و گفت: این بندر با ظرفیت و زیرساخت های مناسب امکان تبدیل به قطب اصلی توسعه ای در سواحل مکران را دارا است . 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: با تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز دریایی،امکان توسعه و تبدیل شدن آن به یک منطقه راهبردی در سواحل مکران برای پیشبرد اهداف توسعه دریاپایه آماده می شود.

محمدحسینی تختی ادامه داد: با سیاست گذاری در این زمینه می توان گامی مهمی در رونق معیشت و رفاه ساحل نشینان، تحقق راهبردهای اقتصاد دریامحور و نیز توسعه و تکمیل بندر سیریک با هدف رونق بخشی به سواحل مکران برداشت.

 وی افزود: با انجام اقدامات موثر و جذب سرمایه گذاران داخلی در بندر سیریک به عنوان محرک توسعه ای در سواحل مکران می توان  در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار منطقه نقش آفرینی کرد.

مدیر بندر شهید باهنر، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش موثر توسعه سواحل مکران در اقتصاد منطقه از یک سو و نیز موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر سیریک و فاصله دریایی 50 مایلی آن تا کشور عمان از سوی دیگر، لزوم بسترسازی برای رونق کسب و کار، صادرات و واردات انواع کالا و تسهیل امر تجارت در راستای تاکیدات رهبر انقلاب را از دلایل مهم تبدیل بندر سیریک به مرز مجاز دریایی دانست. 

گفتنی است؛ بندر سیریک در شرق هرمزگان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای برای صادرات و واردات از نظر نزدیکی به بنادر امارات و عمان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس