Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتبال کشورمان بر این باور است در حال حاضر پرسپولیس برای فوتبال ایران در سطح آسیا آبروداری می‌کند.

امیر حاج‌رضایی، مربی اسبق تیم ملی و کارشناس فوتبال، در گفت‌وگو با گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پس از چند ماه وقفه اظهار داشت: این مسابقات در شرایط  غیرمعمول برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به انی که داستان کرونا به جای خود محفوظ مانده بود، نظر به برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز  شد تا  شرایط  دشواری برای این بازی‌ها حکمفرما شود. در این شرایط تیم‌ها در یک هفته 3 بازی باید انجام می‌دادند که شرایط سختی را ایجاد کرده بود.  

او در ادامه به بررسی شرایط و عملکرد تک تک نماینده‌های ایران در این رقابت‌ها پرداخت و در خصوص شرایط تیم شهرخودرو تصریح کرد: این تیم با وضعیت عجیبی پای در این رقابت‌ها داشت. البته شاید این موضوع در  فوتبال ایران تعجب‌آور نباشد  اما در فوتبال دنیا جای تعجب دارد که یک تیم در طول یک فصل 5 مربی عوض کند. شهرخودرو تیمی بود که تجربه اینگونه مسابقات را نداشت و با تغییر پی در پی مربیان روبرو بود و شرایطی خاص حاکم بر این تیم باعث شد شهرخودرویی‌ها با آمار بسیار بد، یعنی  با 8 گل خورده و بدون گل زده در نهایت از گردنه مسابقات خارج شود. به اعتقاد من این تیم می‌توانست شرایط بهتری را داشته باشد اما  در سالی که این تیم نه ثبات مربی داشت و نه تجربه نهایتا خیلی سریع تکلیفش روشن شد.

این کارشناس فوتبال ایران در ادامه در خصوص اوضاع سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد:  در مورد سپاهان باید به این موضوع اشاره کنم که سپاهان یکی از تیم‌های پرافتخار کشورمان است که 5 بار عنوان لیگ برتر به دست آورده و به فینال جام باشگاه‌های آسیا رسیده اما فصل گذشته فصل خوبی برایش نبود و حتی 2 بازی مانده به انتهای مسابقات یک مربی خوب یعنی آقای قلعه‌نویی هم از این تیم استعفا کرد تا این تیم با یک شرایط تحمیلی به این مسابقات اعزام شود. یعنی در شرایطی که مربی نداشتند و در این تورنمنت از نویدکیا استفاده کردند که پایگاه اجتماعی خیلی زیادی در اصفهان دارد و محبوب مردم اصفهان است. به اعتقاد من نباید مسابقات آسیایی را ملاک ارزیابی او قرار دهیم و باید صبر کنیم تا توانایی او در سپاهان در فصل بعد مشخص شود. با این همه سپاهان هم در قطر تیم همیشگی نبود و در نهایت وقتی 2 بازی ابتدایی‌اش را باخت، تکلیفش مثل شهرخودرو خیلی زود مشخص شد.

امیر حاج‌رضایی در مورد  شرایط استقلال در این رقابت‌ها گفت: درباره استقلال هم باید به موضوعی که مشکلی فوتبال ایران است اشاره کنم. تغییرات پی مدیریتی از یک سو و تغییر کادر فنی از سوی دیگر باعث شد این تیم هم با مشکل و بدون ثبات به قطر برود. در این دیدار برای اولین بار نامجومطلق در این تیم به عنوان سرمربی حضور داشتند و در مجموع باید بگویم این تیم از استقلالی که انتظار داشتیم، فاصله داشت.

این کارشناس فوتبال کشورمان در مورد شرایط پرسپولیس در این رقابت‌ها اظهار داشت: برای ما به عنوان یک ایرانی دوست داشتنی نیست که تیم‌هایمان به سرعت از گردونه این مسابقات خارج شوند؛ در چنین شرایطی جای شکر آن باقی است که پرسپولیس  در حال حاضر در سطح لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ما آبروداری می‌کند.

او ادامه داد: موضوعی در  پرسپولیس دیدم که  در استقلال وجود نداشت؛ این موضوع وحدت و اتحاد تیمی بود که ناشی از حضور چند بازیکن قدیمی در پرسپولیس است که در سمت‌های مختلف فعالیت دارند مثل باقری، که بین پرسپولیسی‌ها حرمت دارد و می‌تواند حواشی تیم را آرام کند و گل‌محمدی که همبازی باقری بوده مربی جوانی  و آینده‌داری است که هدایت این تیم را برعهده دارد. موضوع بعدی بازیکنانی هستند که می‌آیند و از تمام وجودشان مایه می‌گذارند مثل سیدجلال؛ کاپیتانی که با این همه سابقه در جام جهانی و باشگاهی، حتی زمانی که 2-3 دقیقه در زمین حضور پیدا می‌کند اما با تمام وجود برای تیمش بازی می‌کند.

حاج‌رضایی افزود: در مورد پرسپولیس در بازی اخیرش باید به این موضوع اشاره کنم که این تیم برابر السد در نیمه دوم به ضعف‌های حریفش پی برد و با یک بازی خوانی از سوی کادر فنی‌اش توانست گره بازی را باز کرده و در دقایق پایانی به خواسته‌اش در این بازی دست پیدا کند. پرسپولیس در حال حاضر آبروی فوتبال ایران است، همان‌طور که در یکی، دو سال اخیر توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و به‌رغم اینکه نتوانست قهرمان شود اما  یک همایش جهانی در تهران بر پا کرد. این تیم با حضور در فینال رهبران فوتبال جهانی یعنی فیفا و AFC را به تهران آورد. موضوعی که ما  به آن نیاز داریم. گرفتن کاپ که در جای خود با ارزش است اما فینالیست شدن پرسپولیس و آوردن مدیران اصلی فوتبال آسیا و دنیا حرکتی بود که ارزشش از قهرمانی کمتر نبود.

مربی اسبق تیم ملی در پایان گفت: می‌خواهم بگویم در مجموع نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا راضی کننده نبوده و این موضوع جای حسرت دارد اما جای تعجب نه! 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال امیر حاج رضایی پرسپولیس پیشکسوت فوتبال ایران شهرخودرو لیگ قهرمانان آسیا رقابت ها کارشناس فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب و آشفته‌ مثل لیگ برتر ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قاسم حدادی‌فر درباره وضعیت حاکم بر مسابقات لیگ برتر که با حاشیه‌های مختلف همراه است، گفت: واقعاً لیگی عجیب داریم و فوتبال ایران با آشفتگی‌های زیادی درگیر است. شما می‌بینید که همه ناراضی و شاکی هستند. تیمی که در صدر جدول قرار دارد شاکی است، تیمی هم که در وسط یا انتهای جدول قرار دارد شاکی است و خیلی‌ها به بهانه‌های مختلف غُر می‌زنند!

به نقل از تسنیم کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه افزود: هر هفته شاهد صدور بیانه‌های مختلف هستیم و مصاحبه‌ها هم اکثراً جنبه اعتراض دارند، اکثر باشگاه‌ها هم در مورد داوری‌ها، برنامه‌ریزی بازی‌ها و خیلی چیزهای دیگر ناراضی هستند. وقتی با چنین وضعیتی مواجه هستیم، این نشان می‌دهد که فوتبال ما در خیلی چیزها مشکل دارد که باید حل شود. اگر قرار نیست این مشکلات حل شود بهتر است از خارج مدیر بیاوریم تا شاید اتفاق مثبتی رخ دهد.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد اُفت سپاهان و اینکه شاگردان ژوزه مورایس از قهرمانی در لیگ دور شده‌اند، تأکید کرد: سپاهان مثل سال گذشته قافیه را به خودش باخت. آنها بازیکنانی گرانقیمت و باکیفیت دارند و خیلی‌ها تصور نمی‌کردند سپاهان با چنین وضعیتی مواجه شود. وقتی تیمی اینقدر اخراجی می‌دهد و راحت گل می‌خورد و در خط دفاع آسیب‌پذیر است، قطعاً درون خودش چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ فنی مشکل دارد.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که شانس قهرمانی استقلال بیشتر است یا پرسپولیس، یادآور شد: استقلال کمترین نوسان ممکن را در لیگ امسال داشته است و نمودار نتایج این تیم نشان می‌دهد که آنها چقدر در امتیازگیری موفق عمل کرده‌اند. استقلال انسجام تیمی خوبی دارد و خیلی سخت گل‌ می‌خورد، آنها اگر همین روند را در هفت بازی پایانی ادامه دهند شانس زیادی برای قهرمانی دارند. پرسپولیس هم تیم فوق‌العاده‌ای شده است و نسبت به گذشته تهاجمی‌تر فوتبال بازی می‌کند. با این اوصاف من فکر می‌کنم شانس قهرمانی هر دو تیم برابر است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897035

دیگر خبرها

  • نکته مثبت شخصیت اوسمار از زبان پیشکسوت پرسپولیس
  • هاشمی‌نسب: خدا استقلال را دوست داشت/ خطر از بیخ گوشمان گذشت
  • عجیب و آشفته‌ مثل لیگ برتر ایران
  • جدول لیگ برتر؛ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد
  • منافی: پرسپولیس نباید به نتایج تیم های دیگر توجه کند/ 4 بازی گل نخوردن رفیعی شاهکار است
  • قاسمپور: شانس برد پرسپولیس بیشتر از نفت آبادان است
  • هر باشگاهی آرزوی داشتن بازیکنان سپاهان را دارد/ راه سپاهان با مورایس و کادرفنی‌اش درست است
  • هت‌تریک در برزخ | کهکشانی‌های فوتبال ایران و یک دهه حسرت
  • امتیاز نامرئی استقلال پرید | کدام تیم قهرمان خواهد شد؟
  • استقلال و از دست رفتن برتری سرنوشت ساز!