Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:02:21 GMT

نبرد انتقامی برای شکستن طلسم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۷۸۸

نبرد انتقامی برای شکستن طلسم

از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2020 امروز 2 بازی در منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود. دو تیم عربستانی النصر و الاهلی از ساعت 17:10 برابر هم قرار می‌گیرند و از ساعت 21:15 چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی به جدال پرسپولیس و پاختاکور خواهد بود.

 دیداری که در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه با قضاوت ادهم المخادمه اردنی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخپوشان پایتخت در بازی قبل دست به کاری بزرگ زدند و با ارائه یک بازی برتر و منسجم، تیم قدرتمند السد را با تمام ستاره‌هایش شکست دادند. عیسی آل‌کثیر که ستاره میدان بود، 2 بار به تیر زد و یک‌بار به تور؛ همان یک‌بار هم برای برتری و صعود به مرحله بعد کافی بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از عبور از سد شاگردان ژاوی، می‌خواهند بدون توقف به مسیر خود ادامه دهند و در این راه باید پاختاکور را از سر راه بردارند. هدایت تیم ازبک را یک مربی گرجستانی به نام شوتا آرولادزه برعهده دارد ولی دچار بیماری کرونا شده و در حال حاضر یک مربی هلندی به نام پیتر هویسترا روی نیمکت این تیم می‌نشیند. پاختاکور که در گروه B لیگ قهرمانان حضور داشت در 2 بازی رفت و برگشت شهرخودرو را با نتایج 3-0 و 1-0 شکست داد و مقابل شباب الاهلی امارات هم به یک پیروزی و یک تساوی دست یافت. در این میان الهلال عربستان به دلیل تعداد زیاد بازیکن مبتلا به کرونا با تصمیم ای‌اف‌سی از مسابقات کنار گذاشته شد تا پاختاکور با ۱۰ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کند و در مرحله یک هشتم نهایی حریف استقلال شود. در دیداری که آبی‌پوشان پراشتباه، بی‌دقت و البته بدشانس بودند احمد الکاف داور عمانی هم از اعلام یک خطای هند واضح و پنالتی به سود استقلال خودداری کرد تا در نهایت تیم ازبک با نتیجه 2-1 از این مرحله هم بگذرد و نماینده ایران حذف شود. گل اول پاختاکور توسط دراگان چران مهاجم صرب این تیم به ثمر رسید که بازیکنی زهردار است و در 16 بازی لیگ ازبکستان، 15 گل زده است. گل دوم پاختاکور را هم ارن دردیوک مهاجم سوئیسی این تیم زد که سابقه بازی در بایرلورکوزن و گالاتاسرای را در کارنامه خود دارد و در این فصل از لیگ ازبکستان هم 7 گل زده است. البته پاختاکور بازیکنان سرشناس دیگری مانند جلال‌الدین ماشاریپوف در خط هافبک و ایگور سرگی‌اف در خط حمله را هم دارد و بنابراین کنترل این خط حمله زهردار کار آسانی نخواهد بود. در سمت مقابل، پرسپولیس خط دفاعی خوبی دارد که در 4 بازی گلی دریافت نکرده و تنها در بازی با الدحیل از روی نقطه پنالتی دروازه حامد لک باز شد. پرسپولیس در این بازی، سیامک نعمتی را به دلیل دریافت کارت قرمز در اختیار ندارد اما به خاطر اشتباه واضح داور کره‌ای بازی با السد فرجام‌خواهی کرده و امیدوار است کنفدراسیون فوتبال آسیا کارت قرمز او را مثل مهدی بن عطیه مدافع مراکشی الدحیل پاک کند. در غیر این صورت، شاهد حضور احتمالی مهدی شیری در دفاع راست پرسپولیس خواهیم بود.
پرسپولیس و پاختاکور تاکنون 3 بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که نماینده ازبکستان 2 دیدار را برده و یک بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است. دو تیم اولین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۳-۲۰۰۲ و در بازی‌هایی که به صورت متمرکز در تاشکند برگزار می‌شد، به مصاف هم رفتند که پاختاکور 1-0 پیروز شد و از شرایط میزبانی به‌خوبی استفاده کرد. دو تیم در فصل گذشته نیز در گروه D لیگ قهرمانان آسیا هم گروه بودند که بازی رفت شان در ورزشگاه آزادی تهران 1-1 به پایان رسید. بازی برگشت هم در ورزشگاه پاختاکور1-0 به سود میزبان خاتمه یافت. هر چند در پایان بازی‌های گروهی فصل پیش هیچ‌کدام موفق به صعود از گروه نشدند. پاختاکور در مجموع تاکنون ۲۰ بار مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده که ۱۴ بار به پیروزی رسیده، تنها 4 بار شکست خورده و 2 بازی هم مساوی شده است. حالا پرسپولیس می‌خواهد اولین برد خود را برابر این تیم به دست آورد. نکته حائز اهمیت اینکه سرخپوشان سومین حضور در مرحله یک چهارم نهایی را تجربه خواهند کرد. در بین تیم‌های ایرانی، پرسپولیس و سپاهان بیشترین حضور در این مرحله را داشته‌اند. پرسپولیس در سال 2017 در این مرحله دو بازی رفت و برگشت برابر الاهلی عربستان برگزار کرد و پس از تساوی 2-2 بازی رفت، 3-1 این تیم را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در فصل 2018 هم شاگردان برانکو 1-0 بازی رفت را به الدحیل واگذار کردند ولی بازی برگشت را 3-1 بردند و به نیمه نهایی صعود کردند. آنها می‌خواهند رویه پیشین را حفظ کنند و با شکست پاختاکور برای سومین بار به نیمه نهایی راه یابند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ دیروز (چهارشنبه) با دیدار تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و ویتنام به پایان رسید که در این بازی ازبکستان به برتری ۲ بر یک دست یافت.

ازبک‌ها در دقیقه ۱۷ این مسابقه با گل تین‌فات از ویتنام عقب افتادند و برتری ویتنامی‌ها تا دقیقه ۳۴ پابرجا بود، اما تولکینوف در همین دقیقه گل تساوی را به ثمر رساند و گل ژورائف در دقیقه ۳۹، پیروزی را برای شاگردان ونانسیو لوپس به ارمغان آورد.

ازبکستان که امسال از جام جهانی ۲۰۲۴ میزبانی می‌کند و خیالش بابت حضور در جام جهانی راحت است، در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و چهار تیم نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راهی جام جهانی خواهند شد. با توجه به اینکه ازبکستان نیز راهی نیمه نهایی شده، چهار تیم بازنده در مرحله پلی‌آف با هم رقابت می‌کنند تا بعد از ایران، ازبکستان، تاجیکستان و تایلند، پنجمین نماینده آسیا در جام جهانی مشخص شود.

برنامه دیدار‌های مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

جمعه ۷ اردیبهشت

نیمه نهایی
تایلند - تاجیکستان، ساعت ۱۴:۳۰
ایران - ازبکستان، ساعت ۱۷:۳۰

پلی‌آف
عراق - افغانستان، ساعت ۱۰:۳۰
ویتنام - قرقیزستان، ساعت ۱۲:۳۰

یکشنبه ۹ اردیبهشت
بازی نهایی پلی‌آف: ساعت ۸:۳۰
رده‌بندی: ساعت ۱۱:۳۰
فینال: ساعت ۱۴:۳۰

دیگر خبرها

  • احضار ستاره های سه تیم به کمیته انضباطی بسکتبال
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌ها
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟