Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@03:32:58 GMT

تحویل یک بهله جغد مصدوم به محیط زیست پلدختر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۸۴۱

تحویل یک بهله جغد مصدوم به محیط زیست پلدختر

علی الشتری نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، از زنده گیری و تحویل یک بهله جغد شاخدار مصدوم توسط شهروند دوستدار حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست پلدختر خبر داد و ضمن قدردانی از این حرکت و اقدام شایسته شهروند پلدختری، اظهار داشت: این پرنده در حال مداوا و مراقبت‌های لازم است و با بهبودی کامل در دامان طبیعت رهاسازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدام شهروند دوستدار حیات وحش شهرستان را الگویی خوب و مناسب برای افراد دانست و گفت: با توجه به قانون شکار و صید هرگونه حمل، نگه داری و زنده گیری حیات وحش ممنوع است و مردم در صورت مشاهده، این گونه موارد را هر چه سریع‌تر به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا اقدام‌های لازم صورت گیرد.

کد خبر 5036514

منبع: مهر

کلیدواژه: پلدختر جغد چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا دفاع مقدس کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی متخلف سابقه‌دار شکار در دنا شناسایی و دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی متخلف سابقه‌دار شکار شناسایی و به همراه مقداری از گوشت لاشه کل  دستگیر شد.

وی عنوان کرد: صبح امروز پس از دریافت گزارشی مبنی  شکار یک راس کل وحشی توسط یک نفر متخلف حرفه‌ای و سابقه دار در شهرستان بویراحمد، یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت و سقم گزارش واصله با هماهنگی اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد اقدامات قانونی را  انجام دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان بویراحمد با اخذ نیابت از مراجع قضایی و همکاری مراجع انتظامی اقدامات لازم را انجام داده و در این راستا پس از بازرسی منزل متخلف، مقداری گوشت کل شکار شده  کشف و ضبط شد. مطابق با ماده 10 قانون شکار و صید هرگونه  خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری اجزاء حیات وحش زنده و ذبح شده جرم بوده و مطابق با قانون متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

جاودان‌خرد، ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضایی، واحد اطلاعات نیروی انتظامی و سپاه شهرستان بویراحمدیادآور شد: محیط‌بانان با تلاش شبانه‌روزی خود حاشیه امنی برای متخلفین باقی نخواهند گذاشت  و سامانه رایگان مردمی 1540 آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه محیط زیست است.

دستگیری یک گروه سابقه‌دار و حرفه‌ای شکار در پارک ملی دنا

وی همچنین از شناسایی و دستگیری یک گروه 5 نفره متخلف شکار در پارک ملی دنا خبر داد و گفت: مأموران یگان حفاظت پارک ملی دنا در محدوده گردنه بیژن حین پایش منطقه، متوجه صدای شلیک چندین گلوله می‌شوند که با دقت پایش منطقه را با دوربین کشی آغاز می‌کنند.

جاودان‌خرد ادامه داد: پایش‌ها برای پیدا کردن شکارچیان ساعت‌ها ادامه داشت تا اینکه محیطبانان موتورسیکلت آغشته بخونی را پیدا می‌کنند که به طرز ماهرانه‌ای و در یک جایی که به سختی انسان میتوانست راه برود آستتار شده بود و محیط بانان به یقین رسیدند که لاشه شکار شده توسط همین موتورسیکلت جابجا شده که ضمن توقیف موتورسیکلت، اقدامات بعدی را در دستور کار خود قرار دادند. 

وی تصریح کرد: محیطبانان در ادامه اقدامات خود پس از 24 ساعت تلاش موفق شدند، لاشه 2 راس کل که متخلفان پس از شکار آنها را در منطقه پنهان کرده بودند را‌ پیدا کنند و همچنین خودرویی که برای انتقال متخلفان وارد منطقه شده بود را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی شهرستان‌های دنا و پادنا توقیف کنند.

جاودان‌خرد بیان کرد: 3 نفر از متخلفین دستگیر و به دستور مراجع قضایی روانه زندان شدند ضمن آنکه هویت 2 نفر دیگر که با متخلفین همکاری می‌کردند شناسایی و اقدامات لازم در حال انجام است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا