Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:23:01 GMT

«شـاه چاقوکـش» قاتـل شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۰۸۷۰

«شـاه چاقوکـش» قاتـل شد

جوان ۳۱ ساله معروف به «شاه» که به دلیل چاقوکشی در تهران تحت تعقیب بود، به اتهام قتل عمدی با چاقو در مشهد دستگیر شد.

به گزارش مشرق، عصر هشتم فروردین، اهالی کوچه گلشید در خیابان توس ۱۴۸، جسد خون آلود مردی حدود ۳۶ ساله را دیدند که کنار دیوار منزلی در انتهای کوچه افتاده بود. تماس اهالی با پلیس ۱۱۰، نیروهای انتظامی را به محل کشف جسد کشاند و به این ترتیب مشخص شد که جوان تبعه خارجی با وارد آمدن ضربات چاقو به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی گزارش این حادثه به قاضی ویژه قتل عمد، دقایقی بعد قاضی کاظم میرزایی به همراه گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل کشف جسد شد و این گونه تحقیقات قضایی زیر ذره بین فرضیه‌های متفاوت جنایی قرار گرفت.

بررسی‌های مقدماتی بیانگر آن بود که جوان تبعه خارجی به دنبال درگیری با یکی از اهالی همان محل به قتل رسیده است، اما کسی این درگیری مرگبار را ندیده بود! به همین دلیل قاضی میرزایی با دادن دستورات ویژه و راهنمایی کارآگاهان، از آنان خواست دامنه تحقیقات خود را در موضوعات اجتماعی ادامه دهند و به ردیابی آثار خون‌های ریخته شده در محل بپردازند.

گزارش ها حاکی است ادامه تحقیقات نشان داد که جنایت مقابل منزل یکی از اهالی همان منطقه رخ داده است بنابراین کارآگاهان برخی از ساکنان آن منزل را در حالی مورد بازجویی قرار دادند که همه آن‌ها از ماجرای قتل ابراز بی اطلاعی می‌کردند در همین حال کارآگاهان به شگردهای اطلاعاتی متوسل شدند تا این که دختری از ساکنان همان منزل از ایجاد مزاحمت توسط عباس – خ (مقتول) برای یکی از بستگانش خبر داد.

این ماجرا ادامه بررسی‌ها را به سوی موضوعات اخلاقی و اجتماعی کشاند به طوری که یکی از اهالی همان منزل به ناچار از درگیری خونین بین برادرش و عباس – خ سخن راند و اظهارکرد: او (مقتول) برای خواهرم ایجاد مزاحمت می‌کرد که برادرم «علی» این صحنه را دید و با او درگیر شد. لحظاتی بعد درگیری آن‌ها به چاقوکشی انجامید و برادرم از صحنه حادثه گریخت. براساس این گزارش، به دنبال اظهارات این زن جوان، تحقیقات گسترده کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه جوان ۳۱ ساله فراری معروف به «شاه» آغاز شد، اما او به مکان نامعلومی گریخته بود. در این حال یکی از خواهران متهم به قتل به اتهام فراری دادن قاتل بازداشت شد و تحقیقات با نظارت و هدایت سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ادامه یافت. از سوی دیگر گروهی از کارشناسان متخصص اداره اطلاعات جنایی به سرپرستی سرهنگ سلطانیان برای ردزنی متهم فراری وارد عمل شدند و به یاری کارآگاهان آمدند تا این که سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهم در استان لرستان به دست آمد. بررسی‌های غیرمحسوس نشان می‌داد که «شاه» در یکی از روستاهای بروجرد مشغول کارگری در باغ‌های گردو است بنابراین آن‌ها با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی او را به مشهد کشاندند و به این ترتیب زمینه‌های دستگیری وی فراهم شد.

گزارش ها حاکی است، سپیده دم روز گذشته زمانی که متهم در منزل خواهر دوقلویش به خواب رفته بود، گروه ویژه کارآگاهان با هدایت سرهنگ علی بهرامزاده (رئیس اداره جنایی آگاهی) آماده عملیات شدند و او را در اقدامی غافلگیرانه به دام انداختند. این جوان معروف به «شاه» که بلافاصله به اتاق بازجویی پلیس آگاهی منتقل شده بود، در حضور قاضی میرزایی در حالی مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت که بررسی‌ها نشان داد او قبل از وقوع جنایت در یک رستوران در تهران کار می‌کرد که با صاحبکارش درگیر شده و او را با ضربات چاقو مجروح کرده است که به همین اتهام تحت تعقیب پلیس تهران بزرگ قرار داشت. متهم این پرونده جنایی در اظهارات خود ضمن اعتراف صریح به قتل جوان افغانی در مشهد گفت: وقتی از تهران به مشهد گریختم در منزل یکی از دوستانم مخفی شدم، ولی گاهی به خواهرانم سر می‌زدم تا این که روز حادثه (هشتم فروردین) دیدم عباس برای یکی از خواهرانم مزاحمت ایجاد می‌کند با دیدن این صحنه و در حالی که عصبانی شده بودم به سمت او رفتم و اعتراض کردم، اما او به من فحاشی کرد که من هم چاقو را بیرون کشیدم و دو ضربه بر پیکرش فرود آوردم بعد از آن هم چاقو را انداختم و فرار کردم. بنابر این گزارش، تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان این جنایت هولناک از سوی کارآگاهان و با دستورات محرمانه قاضی میرزایی ادامه دارد.

منبع: خراسان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین اخبار حوادث قتل نیروهای انتظامی پلیس تهران بروجرد بررسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان

به دنبال سقوط زن جوان از طبقه چهارم یک خانه در محله لواسان ۲ متهم توسط کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ بازداشت شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شامگاه دوشنبه ششم فروردین‌ماه، صدای دلخراش سقوط زن جوانی از پشت‌بام یک خانه چهار طبقه‌ سکوت محله لواسان را در هم شکست و خیلی زود این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ (ویژه قتل) راهی محل حادثه شدند و جسد زن حدواً 19 ساله‌ اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که براثر سقوط به کام مرگ فرو رفته بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، همسایه‌ها قبل از این سقوط مرگبار میان متوفی و خانواده همسرش صدای مشاجره شنیده‌اند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، ساعتی قبل از این حادثه زن جوان با همسر و خواهر همسرش که اختلاف خانوادگی داشته مشاجره پیدا کرده و این درگیری به پشت‌بام نیز کشیده شده که ناگهان متوفی به پایین پرتاب شده است.

اولین قتل 1403 در تهران/ مرد جوان قربانی شد

در نخستین‌گام همسر متوفی هدف بازجویی قرار گرفت؛ او در اظهارات ضد و نقیضی به کارآگاهان پلیس جنایی گفت: از گذشته با همسرم اختلاف داشتم؛ شب حادثه خواهرم برای عید دیدنی به خانه ما آمده بود که در جریان مهمانی بخاطر همان مشکلاتی که وجود داشت با همسرم شدیداً مشاجره کردم اما او برای اینکه آرام شود به پشت‌بام رفت؛ من نیز برای صحبت کردن به آنجا رفتم در ادامه همسرم ناگهان خودش را به پایین پرتاب کرد و به زندگی خود پایان داد!

در تجزیه و تحلیل‌های دقیق‌تر کارآگاهان مشخص شد، احتمالا مرد جوان پس از این سقوط مرگبار قصد داشته تا از صحنه جرم فرار کند اما با توجه به ازدحام جمعیت در راه‌پله‌های ساختمان نا‌موفق بوده است همچنین خواهر همسر متوفی در رابطه با این حادثه اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آورد که هر 2 متهم بازداشت شدند.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان جنایی ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم بررسی‌های موشکافانه خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

به گزارش تسنیم، جسد زن جوان برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قاتل شهروند ایرانشهری دستگیر شد
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  • ماجرای قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی چه بود؟
  • قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان
  • دستگیری عامل ربایش دختر ۲۰ساله در تهران
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد