Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:05:53 GMT

آتش در کالیفرنیا شعله ور شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۱۰۰۷

آتش در کالیفرنیا شعله ور شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دو آتش سوزی جدید شهر ناپا معروف به شهر "باغ‌های انگور" کالیفرنیا را در برگرفته و موجب کشته شدن سه نفر شد.

آتش سوزی مهیب که برخی از باغ‌های معروف انگور کالیفرنیای شمالی را در بر گرفته ۴۲ هزار هکتار را ویران کرده است.

به دنبال گسترش آتش سوزی، تا کنون دهها هزار نفر از ساکنان شهرهای کالیفرنیا منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال های اخیر از جمله در آتش سوزی اکتبر ۲۰۱۷ (مهر۱۳۹۶) حادثه تابس (Tubbs) که در شمال کالیفرنیا رخ داد و منجر به کشته شدن ۲۲ نفر شد، آمریکا شاهد تخریب بیش از پنج هزار و ۶۰۰ خانه و ساختمان بود. 

ایالت کالیفرنیا هرساله با آغاز شهریورماه و به دلیل وضعیت گرم و خشک آب وهوایی شاهد وقوع آتش سوزی‌های بسیاری است. ضمن آنکه مطالعات، آتش سوزی‌های مکرر و شدید سال‌های اخیر این منطقه را با بحران آب و هوایی مرتبط دانسته است. به گونه‌ای که شرایط اقلیمی خشک‌تر و گرمتر، آتش سوزی بیشتری در پی دارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که آتش سوزی‌های کالیفرنیا در ۹ ماهه نخست سالجاری، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین را سوزانده که در تاریخ آتش سوزی‌های این ایالت بی‌سابقه است و موجب کشته شدن ۲۶ نفر و تخریب بیش از هفت هزار ساختمان شده است. 

در حالی که طی چند روز اخیر میلیون‌ها هکتار از جنگل‌های آمریکا در آتش سوخته‌ و آسیب جدی به محیط زیست این کشور وارد شده، ترامپ برای فرار از مسؤلیت و توجیه خروجش از پیمان اقلیمی پاریس (پیمانی در ارتباط با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای)، سوء مدیریت مدیران محلی در امر جنگل داری را علت این حوادث اعلام کرده است، در عین حال مسئولیت همین مدیران هم به عهده شخص وی است. 

برچسب‌ها آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا آتش سوزی ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا اخبار کنکور آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!

ایتنا - یکی از افشاگران به‌نام حوزه دیجیتال فاش کرد که کمپانی اپل با بهبود وضعیت دوربین آیفون در سری ۱۶ پرو و حل مشکل شعله‌ور شدن لنز و مشاهده شبح در تصاویر، دغدغه بسیاری از کاربران این گوشی را حل خواهد کرد.
جدیدترین خبرها در حوزه دیجیتال مرتبط با کمپانی اپل و آیفون ۱۶ حاکی از آن است که این کمپانی پس از تعبیه دکمه اختصاصی دوربین برای سری ۱۶ آیفون در تازه‌ترین اقدامی که برای بهبود عملکرد این گوشی در نظر گرفته به سراغ یک پوشش لنزی جدید رفته تا با روی کار آمدن آن سیستم دوربین آیفون شرایط بهتری را پیدا کند.

افشاگر معروف، Yeux1122، در پلتفرم Naver مدعی شد که اپل با استفاده از فناوری ALD که مخفف رسوب لایه اتمی است، قصد دارد یک لایه نازک چند نانومتری از یک عنصر بر روی سطح دوربین قرار دهد و کل سطح را با رسوب یکنواخت بپوشاند. با استفاده از این فناوری مشکل شعله‌ور شدن لنز و مشاهده شبح در تصاویر ثبت شده از دوربین آیفون برطرف خواهد شد.

شعله‌ور شدن لنز، پدیده‌ای است که در آن نور بطور ناخواسته از سطح لنزهای جلوی سنسور منعکس می‌شود. بخشی از این نور منعکس‌شده در نهایت به سنسور برخورد می‌کند. این موضوع زمانی مشکل‌ساز می‌شود که از یک شی روشن در پس زمینه تیره‌تر عکس بگیرید. Ghosting نیز مسئله دیگری است که به دلیل انعکاس نور از سطح لنز رخ می‌دهد.

اپل با استفاده از روکشی که روی لنز دوربین آیفون کار می‌کند، بازتاب سطح شیشه را کاهش داده و در نهایت تیرگی تصاویر نهایی را از بین می‌برد. اما این افشاگر متذکر شد که این پوشش جدید تنها بر روی مدل‌های آیفون ۱۶ پرو استفاده خواهد شد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که آیفون ۱۶ پرو، هم‌قیمت با آیفون ۱۵ پرو ارائه شود، یعنی رفع این مشکل برای کاربران هزار و ۴۹۹ دلار معادل حدود یکصد میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • (ویدئو) عبور قطار شعله‌ور از وسط شهر
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • (تصاویر) تجمع ایرانیان حامی فلسطین در کالیفرنیا
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است
  • مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!