Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

نیروگاه‌سازی یکی از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای کشور است که در دولت تدبیر و امید با جدیت هرچه بیشتر دنبال شده است.

آمارهای منتشره از سوی وزارت نیرو  نشان از آن دارد که درسال ابتدایی دولت تدبیر و امید مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به یک هزار و ۶۲ مگاوات افزایش یافته و این روند برای سال‌های بعد هم تداوم یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند احداث نیروگاه‌های جدید به گونه‌ای پیش رفت که با وجود همه مشکلات مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور در سال ۱۳۹۸ به رقم پانزده هزار و ۶۷۵ مگاوات نیروگاه حرارتی و برق آبی رسید.

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی در این باره گفت: یک هزار و ۲۳۹ مگاوات در سال جهش تولیدبه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد.

«حمیدرضا عظیمی» افزود: شهریورماه امسال با راه‌اندازی واحدهای جدید نیروگاه‌های دالاهو، فردوسی و قشم ظرفیت اسمی نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۶۸ هزار و ۳۸۸ مگاوات رسیده است.

​وی ادامه داد: تاکنون ۵۸۰ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه کشور احداث شده است.

عظیمی گفت: تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ با افتتاح این پروژه‌ها به ۳۸۰ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به ۴۶ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه حدود ۶۸ درصد از کل ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۳ هزار و ۱۳۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است.

همچنین بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت تدبیر و امید با رونق بسیار خوبی روبرو شد، به گونه‌ای که می‌توان گفت استفاده از این نوع انرژی پاک، هدیه این دولت به سبد انرژی کشورمان است؛ میزان تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از حدود ۱۰۰ مگاوات ابتدای دولت یازدهم به ۸۲۰ مگاوات در سال ۹۸ رسید.

وزیر نیرو هم چندی پیش با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق انجام شده، گفت: سال آینده گزارش خواهیم داد که در ۸ سال دولت تدبیر و امید علاوه بر مدیریت مصرف، هر سال ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به مدار بهره‌برداری اضافه شده است.

روند افزایش ظرفیت منصوبه نیروگاهی برای سال آینده هم در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که در بودجه پیشنهادی رییس جمهوری برای سال آینده ایجاد ۷.۴ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید وزارت نیرو نیروی برق حرارتی انرژی های تجدیدپذیر برق دولت وزارت نیرو دولت تدبیر و امید انرژی های تجدیدپذیر نیروی برق حرارتی نیروگاه های حرارتی دولت تدبیر و امید برق حرارتی سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، خاطرنشان کرد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تاثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • فردا؛ افتتاح طرح توسعه نیروگاه‌ برق سمنان
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد