Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@18:35:18 GMT

آلمان: از پایان محدودیتهای تسلیحاتی ایران نگرانیم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۱۲۱۱

آلمان: از پایان محدودیتهای تسلیحاتی ایران نگرانیم

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه آلمان طی سخنرانی در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که برلین از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی ایران نگران است.

«هایکو ماس» در عین حال بر حفظ توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام تاکید کرد.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد: تا وقتی ایران، اسرائیل را تهدید می‌کند و به بی‌ثباتی در سراسر منطقه از لبنان تا سوریه و یمن دامن می‌زند ما از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی علیه این کشور نگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس در ادامه گفت: علیرغم این موضوع، از بین بردن برجام، ما را به وضع محدودیت تسلیحاتی نزدیک نمی‌کند، بلکه بر عکس، ایران را به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند.

وی افزود: ما به همین دلیل است که به عنوان شرکای برجام، همچنان خواستار اجرای کامل این توافق هستیم و از ایران هم خواسته‌ایم به صورت کامل به آن متعهد باشد.

کد خبر 5036524

منبع: مهر

کلیدواژه: آلمان برجام هایکو ماس تحریم تسلیحاتی ایران ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل ایران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا لبنان امارات متحده عربی عربستان سعودی ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین

صدر اعظم آلمان در دیدار با رئیس جمهور چین در پکن ایفای نقش فعالانه این کشور به منظور برقراری صلح عادلانه در اوکراین را درخواست کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در پایان سفر خود به چین با شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور در پکن دیدار کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در ابتدای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، خواستار همکاری نزدیک بین دو کشور با وجود اختلافات موجود شد. بر اساس ترجمه رسمی، شی جین پینگ گفت: با هم می توانیم ثبات و امنیت بیشتری را برای زمین به ارمغان بیاوریم.

شی همچنین گفت تا زمانی که به اصول احترام متقابل، یافتن زمینه های مشترک با وجود اختلافات و یادگیری از یکدیگر پایبند باشیم، روابط دوجانبه می تواند با ثبات ادامه یابد.

وی همچنین تاکید کرد که "دوران جدیدی از آشفتگی و تحولات" آغاز شده است که در آن خطرات برای همه بشریت افزایش خواهد یافت. شی گفت: برای حل این مسائل، ضروری است که همکاری بین قدرت‌های بزرگ حاکم شود.

وی افزود: از این نظر، همکاری پایدار بین اقتصادهای بزرگ آلمان و چین مهم است. این امر نه تنها در کل قاره اوراسیا، بلکه بر کل جهان نیز تأثیر زیادی خواهد داشت.

اولاف شولتز در بیانیه کوتاه خود در ابتدای این گفتگو با دقت بیشتری به مسائل پرداخته و به سه موضوع جنگ در اوکراین، حفاظت از آب و هوا و همکاری اقتصادی پرداخت.

صدراعظم آلمان تاکید کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین و تسلیح مجدد روسیه اثرات منفی قابل توجهی بر امنیت اروپا خواهد داشت.

وی خطاب به شی که متحد اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به حساب می آید، گفت: «جنگ روسیه علیه اوکراین و تقویت نظامی روسیه تأثیر منفی بسیار مهمی بر امنیت اروپا دارد.

شولتز گفت که تأثیرات این جنگ مستقیماً بر منافع اصلی اروپا تأثیر گذاشت. آنها به طور غیرمستقیم به کل نظم بین المللی لطمه می زنند زیرا یک اصل از منشور سازمان ملل را نقض می کنند: اصل تخطی از مرزهای دولتی.

صدراعظم آلمان همچنین یادآور شد که در آخرین سفر خود به چین به همراه شی، به صراحت گفته است که استفاده از سلاح های هسته ای حتی نباید به عنوان تهدید به کار برده شود. وی افزود: من می خواهم امروز با شما بحث کنم که چگونه می توانیم بیشتر به صلح عادلانه در اوکراین کمک کنیم.

در آستانه این دیدار ایالات متحده آمریکا چین را به حمایت گسترده از بخش تسلیحات روسیه متهم کرده بود. یک مقام ارشد آمریکایی در این باره گفت: "بدون کمک جمهوری خلق چین، روسیه در ادامه تلاش های جنگی خود با مشکل مواجه خواهد شد." بر اساس اطلاعات آمریکا، چین مهمترین تامین کننده ماشین آلات و میکروالکترونیک روسیه است که برای تولید موشک، پهپاد، تانک و هواپیما مورد نیاز است.

شولتز قبل از این سفر از چین و سایر کشورهای دوست روسیه خواسته بود تا در کنفرانس صلح برنامه ریزی شده برای ژوئن در سوئیس شرکت کنند.

شولز همچنین خواستار همکاری نزدیکتر با چین در زمینه حفاظت از آب و هوا شد. این مقام آلمانی گفت: «دو کشور ما مسئولیت حفاظت از کالاهای عمومی جهانی را بر عهده دارند.

صدر اعظم آلمان همچنین برای یک سیستم تجاری مبتنی بر قوانین، که توسط سازمان تجارت جهانی (WTO) تجسم یافته است تبلیغ کرده و گفت: چین و آلمان هر دو کشورهای تجاری هستند که از WTO سود زیادی می برند. صدراعظم آلمان گفت: ما متعهد به تقویت قوانین تجارت جهانی و توسعه بیشتر آنها با سایر اعضای WTO هستیم.

شولتز همچنین یک هشدار پنهان در مورد تایوان داشت. وی در بحث با دانشجویان دانشگاه تونگجی تاکید کرد: باید در این باره اطمینان حاصل شود که نباید کسی از همسایه اش بترسد. به گفته وی این نگرانی وجود دارد که جمهوری خلق کمونیستی قدرتمند چین به جمهوری جزیره ای دموکراتیک تایوان که پکن آن را قلمرو خود می داند حمله کند.

رهبری چین چندین بار تهدید به حمله کرده است. این کشور همچنین با کشورهای همسایه مانند ویتنام، مالزی و فیلیپین بر سر مناطق بزرگ دریایی در دریای چین جنوبی اختلاف دارد.

شولتز علاوه بر دیدار با رئیس جمهور چین ، روز سه شنبه با نخست وزیر لی کیانگ نیز دیدار می کند. چندین ساعت برای گفتگو با این مقام برنامه ریزی شده است.

دولت فدرال آلمان تابستان گذشته برای اولین بار در مورد استراتژی جامع چین تصمیم گرفت. این استراتژی این کشور را که با دست سنگین رهبری کمونیست اداره می شود، به عنوان یک شریک و در عین حال رقیب سیستمی تعریف می کند.

هسته اصلی این استراتژی کاهش وابستگی اقتصادی به چین است تا از شرایط وخیمی مانند آنچه در زمان قطع شدن گاز پس از حمله روسیه به اوکراین رخ داد، جلوگیری شود. بازدید سه روزه صدر اعظم آلمان نیز آزمون عملی این استراتژی است.

این دومین سفر صدراعظم آلمان به چین از زمان ادای سوگند در دسامبر 2021 است. دیدار افتتاحیه وی در نوامبر 2022 به دلیل شیوع همه گیری کرونا تنها یک سفر یک روزه بود. این بار او سه روز - بیش از هر زمان دیگری به یک کشور در یک سفر اختصاص داد - و قبل از پکن از دو کلانشهر اقتصادی چونگ کینگ و شانگهای نیز بازدید کرد.

این کشور با 1.4 میلیارد نفر جمعیت، بزرگترین شریک تجاری آلمان است.

شولتز در شانگهای بر شرایط رقابتی برابر برای شرکت های آلمانی اصرار داشت. وی در پکن، پیش از گفتگو با شی، خاطرنشان کرد که آلمان و چین به عنوان کشورهای صادرکننده از قوانین سازمان تجارت جهانی سود می برند. این اشاره ای به انتقاد از ظرفیت مازاد چین برای ورود به بازارهای جهانی بود. تعدادی از کشورها و اتحادیه اروپا چین را به رقابت ناعادلانه متهم می کنند.

سفر صدر اعظم آلمان به چین با محوریت اوکراینسهم قابل توجه خودروهای چینی در بازار جهانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • سفر وزیر خارجه آلمان به سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • گل محمدی- تراکتور؛ تصمیم مهم یحیی مشخص شد
  • ماجرای یحیی گل محمدی و تراکتور پایان یافت
  • ماجرای یحیی گل‌محمدی و تراکتور پایان یافت