Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت حسن روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم وی با مسئله جمعیت کشور، مسئله‌ای پنهان نبوده است از این رو بنا داریم در این مطلب به رکوردهای جمعیتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم نگاهی بیندازیم! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بخشنامه بودجه سال 1400 را با هدف تدوین لایحه بودجه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد، در این بخشنامه رشد جمعیت و کالاهای اساسی در اولویت قرار گرفته است!

این در حالی است که مخالفت حسن روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم وی با مسئله جمعیت کشور، مسئله‌ای پنهان نبوده است از این رو بنا داریم به رکوردهای جمعیتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم نگاهی بیندازیم!

 

بر این اساس، میزان موالید از حدود 20 در هر هزار نفر جمعیت در سال 1394 با کاهشی محسوس به 14.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 در هر هزار نفر جمعیت در سال 1398 به کم‌ترین حد خود طی 50 سال گذشته رسیده است!

از دیگر رکوردهای آقای روحانی، اینکه در حال حاضر هر مادر ایرانی به‌طور متوسط طی دوره باروری خود، صاحب 1.7 فرزند می‌شود یعنی کمتر از 2 فرزند! در حالی که متوسط این عدد در دنیا بیش از 2.5 فرزند است و تا سال 1365 در ایران، مادران به‌طور متوسط بیش از 6.4 فرزند به دنیا می‌آوردند!

از سوی دیگر، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی خبر داده که 12 میلیون جوان بلاتکلیفِ در سن ازدواج در کشور داریم که 1.5 میلیون آنها در آستانه تجرد قطعی‌ هستند، حدود 170 هزار طلاق سالانه، 3.5 میلیون زوج نابارور، آمار بالای کودک‌کُشی یا سقط جنین از آمارهای دیگر این حوزه‌اند!

آقای روحانی در آستانه ترک پاستور به‌یاد مسئله "بحران کاهش جمعیت" افتاد!فیلم‌نوشت/ جمعیت ایران "میانسال" شده است!ابلاغ بخشنامه بودجه 1400 به دستگاههای اجرایی/ رشد جمعیت و کالاهای اساسی در اولویت قرار گرفتاقدامات ضدجمعیتی دولت سازندگی اثرش کمتر از موشک‌های صدام نبود!افزایش خانوارهای یک تا چهار نفره زنگ خطر "کاهش و سالمندی جمعیت ایران!" + آمار

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور کاهش جمعیت رئیس جمهور کاهش جمعیت یازدهم و دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت

به گزارش قدس آنلاین، درآمد خالص ملی سرانه در یک تعریف ساده، سرانه کل عایدی مردم در طول یک سال پس از کسر هزینه استهلاک است. در حالی که در سال پایانی عملکرد دولت دهم (سال ۱۳۹۱) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۷.۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) رسیده بود، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درآمد ملی روند کاهشی به خود گرفت.

حتی در اوج سال‌های سرخوشی سیاسی برجام هم درآمد خالص ملی سرانه به سطح پایان دولت دهم نرسید و روند نزولی داشت.

بر اساس این گزارش، در سال پایانی عملکرد دولت دوازدهم (سال ۱۳۹۹) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) سقوط کرد. به عبارتی درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت روحانی به ازای هر نفر ۵.۲ میلیون تومان آب رفت و دولت گذشته از جیب هر ایرانی ۵.۲ میلیون تومان برداشت و آنها را فقیرتر کرد.

رشد منفی یا نزدیک به صفر اقتصادی از یک سو و افزایش مستمر نرخ تورم از سوی دیگر، عامل اصلی آب رفتن درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت گذشته بود.

اما از سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت رئیسی، وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی به تدریج بهبود پیدا کرد به طوری که در سال ۱۴۰۰ درآمد خالص ملی سرانه با ۱۱.۳ درصد افزایش به ۱۳.۳ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۱ هم مجددا روند افزایشی خود را حفظ کرد و به ۱۳.۷ میلیون تومان بهبود یافت.

بدین ترتیب در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم درآمد خالص ملی سرانه در کشور نزدیک به ۱۴ درصد بهبود پیدا کرد و درآمد خالص ملی سرانه هر ایرانی نسبت به پایان دولت روحانی ۱.۷ میلیون تومان بالا رفت، اما این رقم همچنان نسبت به اوایل دهه ۹۰ و قبل از شروع به کار حسن روحانی کمتر است.

طبیعی است که سقوط درآمد خالص ملی سرانه در کشور در ۸ سال دولت روحانی طی ۲ سال قابل جبران نیست؛ بنابراین با وجود رشد متوسط سالانه بالای ۴ درصدی اقتصادی کشور در دولت رئیسی، اما چون در ۸ سال دولت روحانی رشد اقتصادی به شدت نزولی بود و درآمد خالص ملی سرانه افت کرده بود، بهبود رشد اقتصادی در دولت سیزدهم، موجب افزایش سطح رفاه مردم شده، اما به سطح اوایل دهه ۹۰ بازنگشته و انتظار می‌رود با تداوم همین روند در دولت سیزدهم، سطح رفاه مردم به تدریج به روال پیش از دولت روحانی ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • تقویت فراکسیون انقلاب اسلامی به حفظ انسجام مجلس کمک می‌کند
  • راهکار ۶ بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی
  • شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت