Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی مردم یزد این روزها با بوی بد و نامطبوع شدید در سطح شهر مواجه هستند که دهان کجی و بی‌احترامی مدیرکل محیط زیست استان یزد عدم پاسخگویی نسبت به این موضوع، سختی تحمل مشکل را برای مردم دوچندان کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد هراز چندگاهی در نقاط مختلف شهر مردم شاهد شیوع بوهایی نامطبوع و غیرقابل تحمل هستند و برای مدتی این بو زندگی آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بو به حدی شدید است که تا شعاع چندکیلومتری به خوبی احساس می شود و شدت بوی آن هم به حدی است که در تابستان بسیاری از شهروندان پنجره های منازل خود را می بستند و به دلیل مکش کولرها، از روشن کردن آن هم امتناع می کردند تا با تحمل گرمای تابستان، از شر بوی بد و نامطبوع نجات پیدا کنند.

نکته بسیار مهم در ارتباط با این پدیده نامناسب در سطح شهر یزد، پاسکاری است که بین مسئولان در نقاط مختلف به وجود میآید و هیچ یک از نهادها در ارتباط با آن توضیح کامل و رضایت‌مندانه‌ای ارائه نمی‌کند.

با این وجود روز گذشته خبری در ارتباط با منشا آن در شبکه های اجتماعی یزد و به نقل از اداره کل محیط زیست استان یزد منتشر شد که منشا آن را تخلف یک واحد در استفاده از میعانات نامرغوب اعلام کرده بود.

نکته بسیار مهم در ارتباط با این خبر این بود که در بخشی از متن آن منتشر شده بود که پیش از این واحد صنعتی مذکور به دلیل این تخلف و بوی نامطبوع از محیط زیست تذکر گرفته و الان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته و به مراجع قضائی معرفی شده است.

این موضوع نشان می دهد که مسئولان نسبت به منشا این بوی نامطبوع اطلاع کافی را داشته اند که در گذشته نسبت به آن هشدار داده اند اما در طول ماه های گذشته همیشه نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی می کردند و تنها پاسخ آنها به مردم و رسانه ها این بود که در حال پیگیری موضوع برای یافتن منشا این بوی بد هستیم.

مهمترین وظیفه روابط عمومی ترویج فرهنگ پاسخگویی استلزوم پاسخگویی شهرداریها درباره نحوه هزینه‌کرد 30 هزار میلیارد تومان درآمد "عوارض آلایندگی"/ ضرروت اصلاح رویه واریز 35 درصد عوارض آلایندگی به شهرداری‌هادستور رئیس کل بانک مرکزی برای پاسخگویی بیشتر به مراجعان ارزی + فیلم

پس از انتشار این خبر در رسانه های استان، هماهنگی لازم برای پاسخ مدیرکل محیط زیست استان یزد به مردم انجام شد و قرار بود که امروز نیره پورملایی به صورت مستقیم و از طریق مجله صبحگاهی زندگی سلام به مردم استان پاسخگو باشد.

با وجودی که روز گذشته هماهنگی‌های لازم با وی در ارتباط با این موضوع و زمان آن انجام شده بود، امروز نه تنها پورملایی بلکه معاون و روابط عمومی این اداره هم تلفن‌های خود را پاسخ نمی‌دادند و در نهایت بی تفاوتی، به مردم دهان کجی کرده و پاسخگوی رسانه‌ها و شهروندان نبودند.

این در حالی است که هماهنگی لازم صورت گرفته بود تا چند روز گذشته هم نیره پورملائی مدیرکل محیط زیست استان یزد اما وی در اقدامی عجیب حاضر به پاسخگویی نبود و معاون خود را مامور این ارتباط و توضیح به مردم و رسانه‌ها کرد.

عدم پاسخگویی مسئولان به مردم نه تنها زمینه ای برای رفع این مشکل بسیار ناگوار برای مردم یزد را فراهم نمی‌کند بلکه با دهان‌کجی و بی‌احترامی که به آنها شده تحمل این مشکل را بسیار سخت‌تر کرده است.

البته این بی‌احترامی عجیب به مردم از سوی تمام مسئولان انجام نشده و برخی مسئولان پاسخگویی خود به مردم را نشان دادند و توضیحاتی در این زمینه ارائه کردند.

الهه جورابی عضو شورای اسلامی شهر یزد از جمله مسئولانی است که در استان یزد پاسخگوی این مشکل عجیب شد و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در نشست شورای شهر نسبت به این موضوع پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، نشست‌ها و جلسات مختلفی در سازمان آب و فاضلاب استان در این حوزه برگزار و طرح سوال شد تا مسئولان نسبت به منشا بوی بد و راهکار رفع آن توضیحات لازم را ارائه کنند اما جوابی نگرفتیم.

وجود چنین مشکل بزرگی برای شهروندان بسیار سخت و طاقت فرسات و قطعا اگر کسی در این مناطق زندگی کند با مشکلات بسیار زیادی روبرو است و تحمل آن بسیار سخت است اما برای مسئولانی که در به اصطلاح بالاشهر یزد می‌نشینند و هیچ بویی را متوجه نمی‌شوند، قطعا تحمل این شرایط بسیار سهل و آسان است.

امروز انتظار مردم از مسئولان استان این است که در راستای رفع این مشکل قدم برداشته و به دنبال رفع آن باشند و حداقل اگر هنوز موفق به رفع مشکل نشدهاند، پاسخگوی آنها باشند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محیط زیست استان یزد رسانه ها دهان کجی بوی بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی جو بایدن

 رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

tags # جو بایدن ، آمریکا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • مُشت های آهنین ورزشکاران بر دهان صهیونیست
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند