Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:03:17 GMT

تغییر در تاریخ اعلام برنده جایزه بوکر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۱۸۰۳

تغییر در تاریخ اعلام برنده جایزه بوکر

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از نشریه پابلیشرز ویکلی، مراسم مجازی اعلام برنده جایزه بوکر برای پرهیز از تداخل زمانی با انتشار سرزمین موعود اثر باراک اوباما رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، از ۱۷ نوامبر به ۱۹ نوامبر (از ۲۷ به ۲۹ آبان) موکول شد.

گبی وود (Gaby Wood) مدیر ادبی بنیاد جایزه بوکر ضمن اعلام این خبر گفت: فکر کردیم این که مهیج‌ترین رویدادهای ادبی سال یعنی اعلام برنده جایزه بوکر ۲۰۲۰ و عرضه کتاب خاطرات باراک اوباما به بازار، در یک روز روی دهند چندان مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تصمیم گرفتیم به خوانندگان چند روزی مجال استراحت بدهیم.

مراسم اعلام برنده جایزه ادبی بوکر امسال به دلیل شیوع کرونا با همکاری شبکه بی‌بی‌سی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دایان کوک با برهوت جدید (The New Wilderness) ، تیستسی دانگارمبگا با این جسد سزاوار سوگواری (This Mournable Body) ، آونی دوشی با شکر سوخته (Burnt Sugar) ، مازا منگسته با پادشاه سایه (The Shadow King)، داگلاس استوارت با شاگی بین (Shuggie Bain) و براندون تیلور با زندگی واقعی (Real Life)  چندی پیش به عنوان نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۲۰ انتخاب شدند. از این ۶ نامزد، چهار نفر رمان اولی هستند.

در کتابهایی که به فهرست نامزدهای نهایی این دوره از جایزه بوکر راه یافتند، به طیف وسیعی از موضوعات از تغییرات اقلیمی و سختی‌های زندگی در زیمبابوه گرفته تا زوال عقل و سربازان زن در اتیوپی پرداخته شده است.  

جایزه ادبی بوکر پیش از این به نام بوکر مک کانل طی سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۱ و طی سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹ به نام جایزه من بوکر شناخته می شد. این جایزه هر سال به بهترین رمان اصلی نوشته شده به زبان انگلیسی و چاپ شده در انگلیس اهدا می شود. نویسندگان شهروند کشورهای همسود (اتحادیه ای متشکل از ۵۳ کشور) به علاوه ایرلند، آفریقای جنوبی و بعدها زیمبابوه در سال های اول تا سال ۲۰۱۴ واجد شرایط دریافت این جایزه بودند، در ادامه به هر رمانی که به زبان انگلیسی نوشته شده باشد، گسترش یافت.

روند انتخاب برنده جایزه با تشکیل یک کمیته مشورتی شامل یک نویسنده، دو ناشر، یک نماینده ادبی، یک کتابفروش، یک کتابدار و یک رئیس منتصب بنیاد جایزه بوکر آغاز می شود. سپس کمیته مشورتی، هیات داوران را که عضویت آن هر ساله تغییر می‌کند، برمی‌گزیند. داوران از میان منتقدان برجسته ادبی، نویسندگان، دانشگاهیان و شخصیت‌های برجسته عمومی انتخاب می‌شوند.

سال گذشته مارگارت آتوود و برناردین اواریستو به صورت مشترک برنده جایزه بوکر شده و مبلغ ۵۰ هزار پوندی این جایزه را با یکدیگر تقسیم کردند.

برچسب‌ها جایزه ادبی بوکر ادبیات جهان باراک اوباما کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جایزه ادبی بوکر ادبیات جهان باراک اوباما کتاب جایزه ادبی بوکر ادبیات جهان باراک اوباما کتاب اخبار کنکور اعلام برنده جایزه برنده جایزه بوکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان

اکبری کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: جشنواره نیایش درختان با موضوعات نامه‌ای به خدا، نیایش پدیده‌های طبیعی و نگاه بچه‌ها به فصل بهار از دید خداشناسی برگزار شد.

او افزود: این جشنواره در ۲ محور عکاسی ادبی برگزار شد.

اکبری بیان کرد: در این جشنواره ۲۱۰ اثر داوری شد که ۷۰ اثر ادبی و مابقی عکاسی بود و ۱۴ اثر برگزیده بخش ادبی و ۱۶ اثر در بخش عکاسی برگزیده شدند.

در این جشنواره گرو‌های سنی ۸ تا ۱۸ سال و اعضای کانون پرورش فکری شرکت کردند که اختتامیه امروز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رسمی: تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • بخشنامه «هما» درباره شرایط رسیدگی به امور مسافران
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • ادیبان ستاره بر دوش