Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:35:29 GMT

اراکی ها چند روز نفس راحت کشیدند؟

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۱۸۳۶

اراکی ها چند روز نفس راحت کشیدند؟

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک در طول ۱۹۵ روز از سال جاری ۳۲ روز پاک را تجربه کرده است.

رضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت شاخص‌های کیفیت هوا از ابتدای فروردین ماه تاکنون بیان کرد: از ۱۹۵ روز سال ۹۹، شهر اراک ۳۲ روز را با هوای پاک سپری کرده است.

وی افزود: از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۵۰ روز هوای اراک در شرایط قابل قبول قرار داشته و ۱۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی افزود: در مدت مشابه سال گذشته اراک هفت روز پاک، ۱۶۲ روز با شرایط هوایی قابل قبول، ۱۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز ناسالم برای همه گروه‌های سنی و دو روز بسیار ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ شهر اراک در بازه زمانی مذکور ۴۱ روز ناسالم برای گروه‌های سنی حساس را پشت سر گذاشت، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعتی، زیست محیطی و ... شاهد کاهش ۶۸ درصدی روزهای ناسالم در شهر اراک طی دو سال اخیر هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: شهر اراک در بین هشت شهر آلوده کشور قرار دارد و پس از تبریز با ۹۴ روز پاک در سال جاری، با ۳۲ روز در جایگاه دوم کلانشهرهای آلوده کشور قرار گرفته است، اما به لحاظ ثبت روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس پس از شهرهای اهواز، تهران و اصفهان با ۱۳ روز ناسالم در جایگاه چهارم جدول کلانشهرهای آلوده جای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواي پاك آلودگی هوا اراك استانی اجتماعی استان مرکزی ناسالم برای گروه روز ناسالم شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفی هوا در ساعت ۱۷، یکشنبه سوم اردیبهشت در شهرهای خرمشهر ۵۰۰، آبادان ۴۷۹ و کارون ۴۰۱ AQI که گویای وضع قهوه‌ای و بسیار خطرناک است.

این شاخص در حمیدیه ۲۲۶ AQI که بیانگر وضعیت بنفش و خطرناک است. 

شوشتر نیز با شاخص آلودگی ۱۸۳ در وضعیت قرمز نیز قرار دارد.وضعیت هوا در اهواز، بندرماهشهر، هندیجان و شادگان در وضعیت نارنجی و ناسالم قرار دارد.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک؛ باز هم منتظر شگفتی باشیم؟
  • داور دیدار حساس پرسپولیس در جام حذفی
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟