Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

امروز تولد حمید جبلی است، مردی همه فن حریف که از بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان ، صداپیشه و استاد دانشگاهی را در کارنامه خود دارد. خود من وقتی اسم حمید جبلی را می‌شنوم ناخودآگاه یاد پسرخاله کلاه قرمزی می‌افتم. پسرخاله شخصیتی مهربان با لحن لاتی کاراکتر دوست داشتنی کودکی ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید جبلی امروز ۶۲ ساله می‌شود.

بازی در تئاتر 

جبلی فعالیتش در تئاتر را در سال ۱۳۵۷ آغاز کرد؛ و در نمایش‌های مختلفی بازی کرد؛ نمایش‌های او عبارتند از؛ دایره گچی قفقازی (۱۳۵۸)، دونده تنها (۱۳۵۹)، یک جفت کفش برای زهرا (۱۳۵۹)، اولدوز و کلاغ‌ها (۱۳۶۰)، بریم کمک بابابزرگ (۱۳۶۰)، زنگ آخر (۱۳۶۰)، ماهان کوشیار (۱۳۶۴)، هملت با سالاد فصل (۱۳۶۶)، چمدان (۱۳۷۰)، دوستان بامحبت (نویسندگی و بازی-۱۳۷۷).

کلاه قرمزی زندگی مستقلی برای خودش دارد

صدای جبلی در گوش‌های ما با صدای پسرخاله ماندنی شده است. این عروسک، محصول ایده پردازی جبلی، مرحوم دنیا فنی زاده و ایرج طهماسب است.

جبلی در پاسخ به این سوال که «شما در بین عروسک‌هایی که به جای آن‌ها صحبت کرده اید، کدام یک را دوست دارید و نگران احوالاتش هستید؟» می‌گوید: «واقعیت این است که من هم مثل همه کلاه قرمزی را خیلی دوست دارم. کلاه قرمزی برای خودش تبدیل به یک شخصیت شده، تصویر بیرونی اش از دست ما هم خارج شده و گاهی وقت‌ها خود ما هم احساس می‌کنیم زندگی مستقلی برای خودش دارد. در واقع ما هم مثل بینندگان وقتی مدتی او را نمی‌بینیم، دلمان برایش تنگ می‌شود، و دوست داریم بیاید و حضور داشته باشد.» و در خلوت خود هم گاهی به سراغ کلاه قرمزی می‌روم، ولی هیچ وقت با او بیرون از محیط کار بازی نمی‌کنیم. همیشه به هر اتفاق و موضوعی که بر می‌خورم، فکر می‌کنم اگر کلاه قرمزی بود در برابر این اتفاق چه برخوردی از خودنشان می‌داد و نظرش چه بود. در واقع ما به کلاه قرمزی جدا از وجود خودمان نگاه می‌کنیم، واقعا هم از ما جدا شده است.»

او عروسک گردان نمایش‌های داستان خرس کوچک (۱۳۶۰)، دیو چو بیرون رود (۱۳۶۱)، سارا (۱۳۶۳)، زال و سیمرغ (۱۳۶۵)، شاخه گلی برای آدم آهنی (۱۳۶۷)، ماه پیشونی (۱۳۷۱) بود.

 

قصد ناز کردن ندارم 

او بیش از بیست سال است که از دنیای بازیگری فاصله گرفته است. در تقدیری که از حمید جبلی در سال۹۵  در نهمین جشن عکاسان تئاتر که در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شده بود رضا کیانیان در این‌باره خطاب به جبلی گفته بود: « حمیدجان چرا چند سال است که بازی نمی‌کنی و ما را از وجود خودت محروم کرده ای؟ حمید جبلی سالهاست که بازی نمی‌کند و هرگاه به او زنگ می‌زنیم و برای بازیگری از او دعوت می کنیم، بهانه می‌آورد. سینما و تئاتر ما به تو احتیاج دارند. قول بده بیایی و بازی کنی.»

فاطمه معتمد آریا هم درباره دوستی دیرینه اش با حمید جبلی صحبت کرد و از او خواهشی کرد :«من و جبلی با هم قد کشیدیم، با هم در تئاتر و سینما رشد کرده و در جای‌ جای این سرزمین با هم زندگی کردیم. امشب در حضور همه از حمید جبلی خواهش می کنم که خودش را، بازی‌اش را و مهربانی‌اش را از ما دریغ نکند. از او درخواست کنم که حتی اگر علاقه چندانی به این کار ندارد، کاری را که امشب به او پیشنهاد می‌کنم قبول کند و با من همبازی شود.»

اما حمید جبلی که در مقابل درخواست‌های دو بازیگر معتبر سینما، تلویزیون و تئاتر قرار گرفته بود با حضور بر روی صحنه در جواب این درخواست‌ها و پیشنهاد فاطمه معتمد آریا، به یک جواب سر بسته اکتفا کرد و گفت: «درباره درخواست دوستان برای بازیگری، قصد ناز کردن ندارم. توضیح دلایل آن مفصل است و فاطمه معتمدآریا خود نیز چند سالی از بازیگری فاصله گرفته بود که این زمان برای من بیست و چند سال به درازا انجامید. به هر حال از همه دوستان تشکر می‌کنم. من نه نقاش حرفه‌ای و نه مجسمه ساز حرفه‌ای هستم؛ من با عکس و تصویر زندگی می‌کنم. قبل از هر چیز باید یاد بگیریم امروز را زندگی کنیم و در انتظار فردا نمانیم.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کارگردان کلاه قرمزی بازیگری خانه هنرمندان سینما فاطمه معتمد آریا حمید جبلی کلاه قرمزی حمید جبلی بازیگر و کارگردان ایرانی کلاه قرمزی حمید جبلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حمید مطهری به بیانیه استقلال درباره تیم ملی

حمید مطهری می گوید هر تیمی و فردی حق دارد از تیم ملی انتقاد کند

حمید مطهری تاکید کرد چون عقبه پرسپولیسی دارد نمی‌تواند درباره بیانیه استقلال صحبت کند.

حمید مطهری در خصوص برنامه‌های آتی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت:

برنامه ریزی ما رصد لیگ است. در ۲ فیفا دی هم با ازبکستان و هنگ کنگ بازی داریم و روی این ۲ بازی تمرکز خواهیم کرد تا ان‌شاءالله با صدرنشینی صعود کنیم.

وی در مورد انتقادهایی که از لیست تیم ملی می‌شود، عنوان کرد

اول اینکه همه حق دارند درباره تیم ملی نظر بدهند. اما در همه این سالها در خصوص هر لیست تیم ملی صحبت و انتقاد شده است. کادرفنی تیم ملی تلاش کرده همیشه بهترین ها را انتخاب کند. شاید اشتباه کنیم اما عمدی در این اشتباهات نیست.

مربی تیم ملی فوتبال در مورد بیانیه باشگاه استقلال گفت:

من الان در جایگاه مربی تیم ملی هستم؛ اما چون عقبه پرسپولیسی دارم نمی‌توانم درباره بیانیه استقلال صحبت کنم. تمرینات بازیکنان ملاک است و نه مسائل دیگر. توجهی به این بیانیه ها نداریم. روی برنامه ریزی خودمان پیش می‌رویم.

مطهری در پایان در خصوص حضور بازیکنان جوان در تیم ملی خاطرنشان کرد:

بازیکنان جدید استعدادهای خوبی هستند؛ اما نیاز به زمان دارند. مثلا قربانی دیروز بازی کرد. نباید انتظار داشت خیلی سریع تبدیل به سوپراستار شود. همین که او و سایر بازیکنان جوان در اردوی تیم ملی در کنار بازیکنان بزرگ تمرین کنند به تجربه آنها افزوده خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • واکنش حمید مطهری به بیانیه استقلال درباره تیم ملی
  • تبریک اکانت بوندسلیگا به مناسبت تولد 38 سالگی مانوئل نویر / فیلم
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • (ویدئو) خاطره عجیب آقای بازیگر: به یک نفر سیلی زدم، سال بعد کاندیدای سیمرغ شد!
  • عکس| سلام ویژه سروش رفیعی بعد از جشن تولد
  • احترام نظامی سروش رفیعی در تولد ۳۴ سالگی
  • آمار جالب کنعانی زادگان در شب تولد سی سالگی اش
  • پخش آنلاین «مهمانی» با عروسک‌های کلاه قرمزی + تاریخ و ساعت پخش