Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۳ نفر بر اثر کرونا در استان جان باختند و شمار جان باختگان به ۷۷۵ نفر افزایش یافت.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود:  اکنون ۱۷۲نفر با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی. یو) بستری هستند و حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادکل نمونه گیری‌ها از ابتدای همه گیری کرونا ۶۷ هزار و ۶۶۲ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان هرمزگان گفت: درصد کمی از سهمیه واکسن استان به دست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رسیده که از در شهرستان ها توزیع شده است.

نوروزیان در رابطه با اولویت تزریق، ادامه داد: سیاست گذاری دانشگاه در درجه اول جهت توزیع واکسن آنفلوآنزا، بانوان باردار با بیماری زمینه ای، به خصوص دیابت و بیماری قلبی و عروقی و همچنین کارکنان بهداشت و درمان استان که در معرض خطر بالا قرار دارند، است.

وی اضافه کرد: شناسایی بانوان باردار از طریق سامانه سیب صورت گرفته است؛ به تدریج از طریق کارکنان بهداشتی با این گروه تماس گرفته خواهد شد و تاریخ مراجعه جهت تزریق واکسن مشخص خواهد شد. از این رو از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی خودداری شود.

نوروزیان بیان کرد: زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سایر گروه های پر خطر متعاقباً از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد و هرمزگانی ها به هیچ وجه جهت تزریق واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در پایان تأکید کرد: واکسن رایگان برای گروه های دیگر به صورت مرحله ای توزیع خواهد شد و تاکنون در هیچکدام از داروخانه های استان نیز توزیع واکسن آنفلوآنزا صورت نگرفته است، بدین جهت مردم به هیچ عنوان برای گرفتن واکسن به این مکان ها مراجعه نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس توزیع واکسن آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا