Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@09:25:28 GMT

رویارویی کیهانی دیروز و امروز

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۱۹۸۴

رویارویی کیهانی دیروز و امروز

ساعت 24-بعدازظهر دیروز حسین شریعتمداری همه را شگفت زده کرد. مدیر مسوول کیهان در سرمقاله‌ای دیگر با عنوان «بار دیگر برخاسته از ارادت» از آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان ساکن عراق عذرخواهی کرد. این عذرخواهی آن‌چنان فوری و فوتی بود که پیش از آنکه روزنامه روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار بگیرد، حوالی بعدازظهر روز دوشنبه منتشر و در رسانه‌های برخط بازنشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین شریعتمداری در این یادداشت که تیتر آن ناظر بر تیتر یادداشت روز شنبه یعنی «برخاسته از ارادت» بود، از محضر این مرجع تقلید و مقامات عراقی عذرخواهی کرده و منتقدان داخلی را متهم به کج‌فهمی کرده‌بود. با این حال اقدام به عذرخواهی رسانه‌ای از آن دست اتفاقاتی است که برای حسین شریعتمداری شاید به اندازه انگشتان یک دست هم رخ نداده باشد. این عذرخواهی اما باعث نشد که واکنش‌ها به یادداشت اولیه متوقف شود.
مهدی نصیری که روزگاری سردبیر روزنامه کیهان بوده و در موضع‌گیری کم از شریعتمداری نداشته، این روزها گفته‌ها و نوشته‌هایش حاکی از تغییر ۱۸۰ درجه‌ای است و در همین راستا نیز بر مدیرمسوول فعلی کیهان تاخته و خطاب به او نوشته به نظرم شاید اشکال اساسی نوشته آقای شریعتمداری این باشد که نمی‌توان نسخه ایران را برای شیعیان عراق و بحرین و نیجریه و یمن و افغانستان و... پیچید و آنان را تشویق به ستیز و ایستادگی همه‌جانبه برابر غرب و امریکا و نهادهای بین‌المللی کرد. حتی اگر چنین نسخه‌ای در ایران جواب کامل و ممتنعی داده باشد، دلیل نمی‌شود برای دیگران نیز همین نسخه پیچیده شود.» اظهاراتی که درست در نقد آن سیاست خارجه‌ای است که هم حسین شریعتمداری به عنوان شخصیت حقیقی به آن نقدهایی وارد می‌داند و هم به عنوان شخصیت حقوقی و مدیرمسوول روزنامه حکومتی کیهان با آن مخالف است. نصیری در این یادداشت که در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده، همچنین نوشت که ‌ای کاش شریعتمداری از این دست انتقادات را گاهی با برخی مقامات ولایی درجه ۲ و ۳ همسو با خود در ایران داشت.
مصطفی هاشمی‌طبا، عضو هیات موسس حزب کارگزاران سازندگی نیز به این سرمقاله واکنش نشان داده و به پایگاه خبری امتداد گفته است که «این اقدام، هم ضدمنافع ملی و هم در تعارض با روحانیت و مرجعیت شیعه است که در تاریخ، جایگاه مهمی داشته است.» او حتی به اصل انتقاد شریعتمداری هم ایراد گرفته و گفته «اگر در طول این ۴۰ سال پس از انقلاب، نمایندگان سازمان ملل در ایران و انتخابات آن حضور داشتند، همه دنیا در جریان کم و کیف انتخابات در کشور قرار می‌گرفت و امروز شاهد هیچ شبهه‌ای نبودیم.»

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد حسین شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد

براساس اعلام هواشناسی گلستان، در شیر آباد خان ببین ۱۰۴ میلیمتر باران ثبت شده است.

نوده ملک گرگان با ۹۳ میلیمتر، مازیاران رامیان با ۸۹ میلیمتر و افراتخته علی آبادکتول و النگدره گرگان با ۸۵ میلیمتر بعد از شیرآباد بیشترین میزان باران دیروز و امروز را دریافت کرده اند.

ایستگاه‌های توماچلر گمیشان و آق تقه مراوه تپه با ثبت ۶ میلیمتر کمترین میزان بارش‌های این دو روز را دریافت کرده اند.

فعالیت سامانه بارشی موثر از بامداد دیروز در گلستان فعال شده بود که بارش برف در قلل مرتفع، بارش باران و سیلاب از پیامد‌های این سامانه بود.

فعالیت این سامانه بارشی تا عصر امروز ادامه دارد.

بارش باران شدید محور گنبدکاووس- کلاله محدوده پل بایلر را مسدود کرده است.

آبگرفتگی خطوط ریلی در بندرترکمن سبب شده مسافران تهران – گرگان در ایستگاه بندرگز پیاده شوند و با اتوبوس رهسپار گرگان شوند.

بارش برف هم چنین در توسکستان گرگان – شاهرود را سفید پوش کرد و رانندگان برای رفت و آمد در این مسیر در محدوده گردنه چالچیان باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟