Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@19:32:51 GMT

شیخ نواف امیر جدید کویت کیست؟ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۰۱۵

شیخ نواف امیر جدید کویت کیست؟ +تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «صباح الاحمد جابر الصباح» امیر ۹۱ ساله کویت، روز گذشته (سه شنبه-هشت مهر) در بیمارستانی در آمریکا درگذشت.

شیخ احمد جابر الصباح ۱۴ سال امیر کویت و پیش از آن نخست وزیر و چند دهه هم وزیر امور خارجه بود. او به عنوان چهره‌ای شناخته می‌شد که به سیاست خارجی این کشور حاشیه خلیج فارس شکل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ صباح مدتی هم وزیر دارایی کویت بود.

پس از درگذشت شیخ صباح، دولت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که، ولی عهد کویت جانشین برادرش امیر فقید کویت شده است. نواف الاحمد الصباح که برادر کوچک‌تر امیر فقید کویت است از سال ۲۰۰۶، ولی عهد شده بود. او شانزدهمین امیر کویت خواهد بود.

اما شیخ نواف امیر جدید کویت چه کسی است؟

زندگی سیاسی-اجتماعی

نواف در سال ۱۹۳۷ در شهر الکویت به دنیا آمد. شیخ نواف سمت‌های سیاسی و وزراتی متعددی را برعهده داشته است. در ابتدا از سال ۱۹۶۲ به عنوان استاندار کارش را آغاز کرد. او برای مدت ۱۶ سال در این سمت حضور داشت. از سال ۱۹۷۸ به عنوان وزیر کشور انتخاب شد. در سال ۱۹۸۸ به سمت ریاست وزارت دفاع رسید.

شیخ نواف در سال ۱۹۹۱ در اولین تشکیل دولت بعد از آزادی به عنوان وزیر مسائل اجتماعی و کار انتخاب شد. او پس از آن در سال ۱۹۹۴ به عنوان نائب رئیس گاردملی کویت انتخاب شد.

شیخ نواف در سال ۲۰۰۳ بار دیگر به عنوان وزیر کشور انتخاب شد. در نهایت در سال ۲۰۰۶ به عنوان ولیعهد کویت انتخاب شد.

چهره محبوب و مردمی

شیخ نواف با ۶ دهه فعالیت سیاسی یکی از چهره‌های بارز کشور کویت از زمان استقلال این کشور از سال ۱۹۶۲ به شمار می‌آید. نواف پسر ششم امیر احمد الجابر الصباح امیر دهم کویت (۱۹۲۱تا ۱۹۵۰) است. او برادر کوچک‌تر شیخ صباح امیر متوفی کویت به شمار می‌آید. او یکی از چهره‌های محبوب سیاسی در میان مردم کویت به شمار می‌آید. صفات انسانی از ویژگی‌های بارز او به شمار آید و تواضع او مثال زدنی است.

او به عنوان دست راست شیخ صباح از ۳ ماه گذشته در کار‌های اصلی کشورداری مشارکت کرد. شیخ صباح بعد از انتقال به آمریکا برای انجام امور درمانی اش تمام زمام امور کشور را به برادرش واگذار کرد.

او در طی ۱۶ سال استانداری در استان حولی این منطقه را به یک مرکز تجاری و مسکونی پیشرفته تبدیل کرد. در این مدت استان «حولی» نشاط اقتصادی خوبی به خود دید و یکی از مناطق پیشرفته کویت شناخته شد.

بیشتر بخوانید

واکنش‌ها به درگذشت امیر کویت / اعلام ۴۰ روز عزای عمومی در اردن

پدر معنوی وزارت کشور

شیخ نواف به عنوان موسس واقعی وزارت کشور کویت به شمار می‌آید. او به عنوان «پدر معنوی» وزارت کشور کویت می‌شناسند. او در دوره مهم به عنوان وزیر کشور فعالیت کرده و نقشی کلیدی در رشد و پیشرفت کشور داشته است.

شیخ نواف در دو دوره وزارت خود برای پیشرفت کشور یک منظومه امنیتی متکامل را پایه گذاری کرد. او در بخش امنیتی دست به تحولات گسترده زد تا در این زمینه به مدرنیته نزدیک شود. او در نهایت به هدف اصلی خود یعنی حفظ امنیت و استقرار کامل در کشور رسید.

اقدامات راهبردی در در وزارت دفاع و اجتماع

او در سال ۱۹۸۸ به عنوان وزیر دفاع کویت انتخاب شد. او در این دوران خود تلاش زیادی کرد تا نظامیان کویتی برای آموزش خلبانی به کشور‌های اروپایی اعزام شوند و به نوعی نیرو هوایی کویت پیشرفت محسوسی در زمان وزارت او کرد.

او در سال ۱۹۹۰ به عنوان وزیر کار و اجتماع گماشته شد. در آن زمان کویت تازه از اشتغال عراق درآمده بود. شیخ نواف در آن زمان قوانین زیادی برای حمایت از افراد مسن، بیوه‌ها و ایتام پایه گذاری کرد و بیمارستان‌های مجهزی در کویت تاسیس کرد.

دست راست شیخ صباح در ۳ ماه گذشته

نواف از دو ماه گذشته بعد از وخامت حال بردارش شیخ صباح امور کشور را به صورت موقت برعهده داشت. با نگاه به زندگی شخصی او متوجه می‌شوید او در مدارس مختلف کویت تحصیل کرده است. او دارای ۴ فرزند پسر و یک دختر است.

 توجه به روابط خارجی اولویت شیخ نواف

به نظر می‌رسد روابط خارجی از اولویت‌های اصلی شیخ نواف امیر جدید کویت باشد. این درحالیست که در منطقه خلیج فارس در ۳ سال گذشته تغییرات گسترده‌ای رخ داده است. پیش از این کویت و عمان به متعهدان عربستان، امارات و بحرین برای محاصره قطر ملحق نشده بودند. همچنین کویت تا الان به امارات و بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل ملحق نشده و تمام این اتفاقات در حاشیه خلیج فارس باعث می‌شود تا امیر جدید کویت تمام تمرکزش روی روابط خارجی باشد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کویت کویت امور خارجه سیاسی امیر جدید کویت شمار می آید عنوان وزیر شیخ نواف انتخاب شد شیخ صباح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) با معرفی نفرات برتر در رده سنی زیر ۲۱ سال پسران ادامه یافت.   این مسابقات در رده‌های سنی بزرگسالان، زیر ۲۱ سال، جوانان و نوجوانان با حضور بیش از ۴۲۸۰ ورزشکار از یکشنبه (۲۶ فروردین) آغاز شد و تا جمعه ۳۱ فروردین ادامه دارد. مسابقات بانوان نیز یک تا ۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد.   مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی زیر ۲۱ سال پسران به شرح زیر است:   وزن ۵۵- کیلوگرم زیر ۲۱ سال: ۱. طا‌ها خراسانی از استان اصفهان ۲. سبحان اخلاقی از استان تهران ۳. فرزام صادقی از استان گیلان ۳. محمدرضا سواری از استان اصفهان   وزن ۶۰- کیلوگرم زیر ۲۱ سال: ۱. دانیال نادری موحد از استان همدان ۲. محمد مهدی برنجی از استان لرستان ۳. شهرام جوانمیری منش از استان تهران ۳. حسن نیازی از استان همدان   وزن ۶۷- کیلوگرم زیر ۲۱ سال: ۱. امیررضا برزویی از استان کرمانشاه ۲. امیر نویدنیا از استان همدان ۳. حسین علینژاد از استان مازندران ۳. احمد حیدری از استان البرز   وزن ۷۵- کیلوگرم زیر ۲۱ سال: ۱. عرفان عسکری پور از استان کرمان ۲. محمد جواد صفری از استان کرمانشاه ۳. مهدی قادری از استان تهران ۳. محمد مهدی مقصودی از استان البرز   وزن ۸۴- کیلوگرم زیر ۲۱ سال: ۱. امیر کولانی از استان کرمانشاه ۲. امیررضا خدابنده از استان گیلان ۳. امیر محمد آدینه از استان قزوین ۳. محمد شبرنگ از استان گیلان   وزن ۸۴+ کیلوگرم زیر ۲۱ سال ۱. امیر محمد کاظمی از استان ایلام ۲. محمد مهدی پارسا از استان لرستان ۳. رضا احمدی از استان تهران ۳. ابوالفضل بیات از استان کرمانشاه   گفتنی است؛ نفرات منتخب کادر فنی در هر وزن در روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • برترین های کاراته زیر ۲۱ سال کشور در همدان معرفی شدند
  • ارتش اسلامی از منظم‌ترین و سالم‌ترین سازمان‌های کشور است
  • کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها
  • بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • بررسی رقبای ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ خطر یک حریف گمنام!
  • نخست‌وزیر جدید کویت منصوب شد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • کویت خواستار پرهیز از تشدید تنش‌ها در منطقه شد
  • صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان