Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:48:53 GMT

صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۰۹۶

صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان تقویت شود

سورنا ستاری گفت: وجود صندوق پژوهش با ۳ میلیارد تومان اعتبار شایسته استان زنجان نیست از اینرو تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سه‌شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: توسعه امری درون زا در هر جامعه ای به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سورنا ستاری اقتصاد دانش‌بنیان را یک زیست بوم جدید اعلام کرد و گفت: از اینرو لازم است تا نسبت به نیروی انسانی که نیاز به زیست بوم دارد، حساس بود.

 

وی یکی از وظایف دولت ها حل مشکلات مربوط به اشتغال خواند و گفت: پارک های دانش بنیان بایستی در اختیار جوانان قرار گیرد و نداشتن ساختمان مشخص برای این مراکز در استان زنجان پسندیده نیست.

 

ستاری به ظرفیت های موجود در استان زنجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان زنجان در بحث ثروت‌آفرینی از سایر استان‌ها عقب‌تر است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور زنجان با تاکید بر تدوین نقشه راه استان بر مبنای مزیت های رقابتی تولید خاطرنشان کرد: اگر این مهم تحقق یابد به ارزآوری و ثروت آفرینی منتهی می شود.

 

وی از شرکت های دانش بنیان به عنوان مجموعه هایی با تولید ارزش افزوده بالا یاد کرد و گفت: دانشگاه‌ها نیز می توانند درآمد خود را از محل فروش نوآوری و محصولات تولیدشده توسط شرکت‌هایش، کسب کند.

 

ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه های استان زنجان در این زمینه گام برداشته اند، یادآور شد: پایه حرکت اقتصاد دانش بنیان دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است.

 

وی وجود بخش خصوصی در این عرصه را مهم خواند و گفت: واگذاری زمین به پارک استان در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وجود صندوق پژوهش با 3 میلیارد تومان اعتبار شایسته استان زنجان نیست از اینرو تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان در اولویت قرار گیرد.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی به جایگاه زنجان در زمینه بافت فرش دستبافت اشاره کرد و گفت: به زودی کریدور صادراتی صنعت فرش در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

 

فتح الله حقیقی از ترسیم نقشه راه استان یاد کرد و گفت: در این نقشه جوانان، استارت آپ و تولید، شاهد آن هستیم که اهداف تعیین‌شده محقق شده است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پژوهش و فناوری شرکت های دانش بنیان اقتصاد مقاومتی صندوق پژوهش استان زنجان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود

به گزارش «نماینده»، وحید جلال زاده در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند)، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نظارت‌ها و جلساتی که با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع داشتند نسبت به تقویت و توسعه پژوهش، علوم و فناوری در حوزه های دفاعی و امنیتی ذیل موسسات تابعه وزارت دفاع به نتیجه رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این خصوص دولت هم پیشنهاداتی ارائه کرد و در کمیسیون امنیت ملی با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه به منظور طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین سازمانی با عنوان سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی شکل گرفت، بیان کرد: این سازمان به همت شهید فخری‌زاده و با هدف دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی در حال و آینده و با تأکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آن و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تأکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور شالوده شکن و پرمخاطره و برترساز در حوزه‌های تهدیدهای نوین و نوپدید شکل گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تصویب این طرح در صحن علنی امروز مجلس، تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این سازمان شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمن باشیم.

دیگر خبرها

  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود