Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:16:28 GMT

فرهنگ شهادت و ایثارگری در نسل امروز نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۱۱۳

فرهنگ شهادت و ایثارگری در نسل امروز نهادینه شود

سرهنگ حمیدرضا چگینی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: نتیجه هشت سال دفاع مقدس این است که در چهل سالگی آن، تمامیت ارضی کشور ما حفظ شده است.

وی ادامه داد: با مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر جوانان، ما توانستیم تمامیت ارضی کشور را حفظ کنیم که این موضوع کوچکترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ چگینی اظهار داشت: در طول این ۴۰ سال ما از دفاع مقدس مانند یک گنج هر روز قسمت های جدیدی را به دست می آوریم که می توانیم از آنها برای فرهنگ سازی جوانان و آینده سازان کشور استفاده کنیم.

مدیر حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: نیاز است فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار و ایثارگری در کشور نهادینه شود؛ زیرا می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند و اگر همچون زمان جنگ برخی مدیریت ها انجام و فرهنگ ایثار در بین جوانان نهادینه شود، مطمئنا به تعالی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز نیز در جنگ اقتصادی و مبارزه با بیماری کرونا هستیم، اظهار داشت: در نیروی هوایی ارتش بیشتر یادواره ها به صورت مجازی برگزار شده و هزینه این یادواره ها صرف کمک های مومنانه برای مردمی که به دلیل شیوع بیماری کرونا از نظر اقتصادی آسیب دیده اند، شده است.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت همزمان با تهران دوم مهر ماه در هشت استان کشور از سوی رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه ۵۶ طرح کلان تحقیقاتی و مطالعاتی حوزه دفاع مقدس که بعد از ۱۳ سال کار به اتمام رسیده است، رونمایی شد. همچنین در این نمایشگاه که به «اقتدار۴۰» معروف است، بخش‌های مختلفی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ستادی، معاونت ها و سازمان‌ها حضور دارند.

این نمایشگاه تا نهم مهرماه و از ساعت ۹ تا ۱۶ در باغ موزه دفاع مقدس پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد دفاع مقدس اخبار کنکور سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دوم اردیبهشت هر سال یادآور فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و این تاریخ به عنوان سالروز تأسیس این نهاد مقدس و ارزشی در تاریخ ماندگار شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرد که در طول این ۴۵ سال نه تنها می‌تواند در حیات انقلاب اسلامی تحول ایجاد کند بلکه توانست جغرافیای جهان را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

این نهاد انقلابی امروز با گذشت از فراز و نشیب‌های تاریخ انقلاب با تمام توان و قدرت برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های پاک شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اسلامی سربلند و سرافراز به قله‌های فتح و پیروزی رسیده است و امروز در برابر ابرقدرت‌های بزرگ جهان بویژه استکبار جهانی قدعَلَم کرده و تاریخ ساز شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایه رهنمود‌های امامین انقلاب در تقویت اقتدار ملی و بنیه دفاعی اسلام غرورآفرینی کرده و کارنامه درخشانی را در دفاع مقدس، دفاع از حرم، عرصه سلامت و دیگر میادین انقلاب از خود به یادگار گذاشته است.

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی از مکتب عاشورای حسینی در نبرد با دشمنان اسلام، انقلاب و نظام در جبهه‌های حق علیه باطل نقش آفرینی می‌کند و همچون دژ مستحکم در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستاده و نقطه امید برای ملت حماسه آفرین ایران اسلامی است.

بنیامین مرشدی و گزارش سالروز تاسیس سپاه:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ