Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:58:07 GMT

اطلس دانش‌آموزی استان مازندران تهیه می شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۱۲۹

اطلس دانش‌آموزی استان مازندران تهیه می شود

ایسنا/مازندران معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران از تهیه اطلس دانش آموزی استان مازندران خبر داد.

اسفندیار نظری در جلسه‌ای که با حضور سایر معاونین اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: نظارت همه جانبه بر نحوه دریافت خدمات آموزشی دانش آموزان مازندرانی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو آموزش و پرورش مازندران اقدام به تهیه اطلس دانش‌آموزی در تمامی سطوح تحصیلی خواهد کرد.

وی با بیان این که عدالت آموزشی از جمله مهم ترین ارکان سند تحول بنیادین است، افزود: با استفاده از این اطلس، آموزش و پرورش مازندران قادر خواهد بود تا کاستی‌های موجود در امر آموزش مجازی دانش‌آموزان مازنی شناسایی کند و در پی رفع این کاستی ها باشد.

نظری با اشاره به این که اقدام به تهیه اطلس آموزشی نخستین  بار در کشور در استان مازندران در حال برنامه ریزی است، افزود: در این طرح، پرسش‌نامه ای در حال تدوین است که این پرسش نامه در اختیار مدیران مدارس قرار خواهد گرفت و مدیران اقدام به تکمیل آن خواهند کرد و سپس این اطلاعات را در اختیار ادارات شهرستان و مناطق ارسال قرار خواهند داد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به چگونگی بررسی اطلاعات حاصل شده از این اطلس، تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته توسط معاونت های شهرستان ها و مناطق، اطلاعات به اداره کل ارسال شده و در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم های دقیق در آینده به منظور ارائه خدمات آموزشی تربیتی بهتر خواهد شد.

نظری با اشاره به نحوه راستای آزمایی پرسش‌نامه های تکمیل شده توسط مدیران، خاطر نشان کرد: پس از تکمیل پرسشنامه توسط مدیران، همان پرسش‌نامه توسط دانش آموزان نیز تمیل خواهد شد و بدین وسیله ابزاری مناسبی برای راستی آزمایی در اختیار بخش های کنترل کننده قرار خواهد گرفت.

نظری با اشاره به سوالاتی که در این پرسشنامه مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این پرسشنامه سعی شده تا اطلاعات جامعی از تمامی حوزه های تربیتی، پرورشی، سلامت و آموزشی استخراج شود. برای مثال به کمک این پرسسشنامه می توانیم از میزان دسترسی دانش آموزان از آموزش مجازی و حضوری اطلاع پیدا کنیم.

وی با بیان زمان انجام این طرح افزود: بر طبق پیش‌بینی های صورت گرفته، این پرسش نامه از نیمه دوم آبان ماه در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت. همچنین آموزش و پرورش به دنبال راه اندازی سامانه ای جامع در این زمینه است تا اطلاعات را به صورت ادواری به روز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش مجازی دانشجویان آموزش مجازی استانی اجتماعی آموزش و پرورش مازندران دانش آموزان پرسش نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام مردانی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع مدیران مدارس ابتدایی شهرستان گناوه گفت: وزارت آموزش و پرورش طرح «آموزش یک مهارت ورزشی» برای دانش‌آموزان ابتدایی را در دستور کار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه اظهار کرد: بر این اساس دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید حتماً یک مهارت آموزشی را پیش از ورود به متوسطه اول یاد بگیرند و این امر الزامی است.

وی توضیح داد: این طرح شامل ۲۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی دوره دوم می‌شود که هزار و ۱۳۰ نفر از دانش آموزان شهرستان گناوه را در بر می‌گیرد.

مردانی تاکید کرد: این طرح باید به نحوی دنبال شود که دانش آموزان ابتدایی برای گذر به دوره تحصیلی بالاتر یعنی متوسطه اول حتماً یک مهارت ورزشی را یاد بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: ورزش‌های تنیس روی میز، طناب زنی و دوومیدانی راز جمله ورزش‌هایی هستند که دانش آموزان باید حداقل در یکی از آنها مهارت لازم را کسب کنند.

کد خبر 6080224

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید