Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی  گفت: در اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی نباید اجازه دهیم که این طرح به سرنوشت‌ ارزهای ۴۲۰۰ تومانی که به تأمین مایحتاج ضروری مردم تخصیص یافته بود دچار شود.

وی افزود: ‌در ماجرای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین مایحتاج ضروری مردم با نفوذ دلالان باعث شد تا کالاها با قیمت ارزان به دست مردم نرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: باید در اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی جلوی نفوذ دلالان گرفته شود و الا اجرای این طرح و طرح‌های مشابه فایده‌ای نخواهد داشت.

محمودی خاطرنشان کرد: در هر عرصه‌ای کسانی که در آن حوزه فعال هستند با نفوذ با عنوان واسطه و دلال باعث ایجاد فساد می‌شوند که نمونه‌های آن را ما در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان و امثال دیده‌ایم.

وی افزود: موضوع دیگری که باید در این طرح به آن توجه شود این است که امروز اقشار نیازمند ما محدود به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیستند و بسیاری از افراد و خانواده‌ها هستند که تحت پوشش این نهادهای حمایتی نیستند اما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و جزو افراد نیازمند محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: نکته دیگر این است که کالابرگ‌ها باید با عنوان بن خرید در اختیار مردم قرار گیرد چرا که واریز آن به صورت نقدی اولاً تورم‌زا است و موجب افزایش نقدینگی می‌شود و ثانیاً در خانواده‌های بدسرپرست این وجه به مصرف اصلی خود نمی‌رسد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: طرح تأمین کالاهای اساسی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات

امتداد - از اول فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۳ میلیارد و ۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از ابتدای سال تا یکم اردیبهشت ماه ۳ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی، ‌خدمات،‌تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی انجام شد.

 
وی گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» ۱۵۵معادل  میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱، یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایاین فروردین ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی در پایان گفت: طی ۱۸ مرحله حراج شمش طلا در مرکز بادله ارز و طلای ایران تاکنون ۲۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است. همچنین ۱۹ مرحله حراج در روز ۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.   

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان