Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:44:23 GMT

در شرایط سخت تامین نهاده‌ها قرار داریم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۲۵۰

در شرایط سخت تامین نهاده‌ها قرار داریم

ایسنا/مازندران رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید مکانیزم دریافت نهاده‌ها توسط تولیدکنندگان به خوبی اطلاع رسانی شود تا تولیدکنندگان دچار سردرگمی و ابهام نشوند.

عزیزاله شهیدی‌فر در جلسه پایش نهاده‌های کشاورزی با تاکید بر رعایت مسایل بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی کرونا و لزوم خدمت‌رسانی بی وقفه به تولیدکنندگان و بهره برداران کشاورزی استان، گفت: در شرایط سخت تامین نهاده‌ها قرار داریم و باید تمام‌ نهاده هایی که وارد کشور می‌شود را به درستی و به موقع به دست بهره‌برداران واقعی برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارز بسیار زیادی برای تامین نهاده‌های بخش کشاورزی مصرف می شود که فشار زیادی را به تولیدکنندگان وارد می‌کند و ضرورت دارد نظارت‌ها و پایش‌ها سختگیرانه تر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید مکانیزم دریافت نهاده‌ها توسط تولیدکنندگان به خوبی اطلاع رسانی شود تا تولیدکنندگان دچار سردرگمی و ابهام نشوند.

شهیدی‌فر با بیان اینکه 80 درصد کودهای مصرفی استان، اوره است و مابقی فسفات و پتاس است، ادامه داد: در تولید نهاده‌های موردنیاز شامل کود، سم و بذر باید استانداردها رعایت شود و نهاده های استاندارد در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاده های کشاورزی استانی اقتصادی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد گفت: در زمینه تامین اعتبار و تهیه امکانات برای خدمات رسانی به سیل زدگان با هیچ گونه کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.
وی افزود: در زمینه کمک رسانی باید بین میزان خسارات وارده و کمک رسانی تناسب وجود داشته باشد و بر اساس نیاز‌های مردم اقلام مورد نیاز تهیه و تامین شود.
استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران استانی خواست؛ از ظرفیت حضور مسئولان کشوری سازمان‌های مربوطه در منطقه به بهترین نحو مطلوب در راستای تامین زیرساخت‌ها بهره برداری کنند.
وی با تاکید بر پایداری آب روستا‌ها گفت: تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی در زمینه تامین آب مورد نیاز مردم امدادرسانی کنند.
کرمی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت لازم در زمینه اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده را داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان در بحث امدادرسانی سازمان هلال احمر افزود: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه تامین اقلام ضروری و مواد غذایی مورد نیاز مردم انجام شده است، در ادامه نیز تا زمان پایداری شرایط، با همکاری قرارگاه جهادی کمک رسانی به مردم تداوم خواهد داشت.
وی با تاکید بر توزیع آرد به خصوص در بخش‌های روستایی بیان داشت: فرمانداران موظف هستند؛ به صورت روزانه نیازمندی‌های روستا‌ها را بررسی و نسبت به تامین و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
کرمی بیان داشت: سازمان‌های راهداری و راه و شهرسازی؛ بازگشایی راه‌هایی که همچنان مسدود هستند را با سرعت پیگیری کنند و مسیر‌های بازگشایی شده را از نظر دارا بودن تابلو و علائم رانندگی بررسی نمایند تا مشکلی برای افراد به وجود نیاید.
استاندار سیستان و بلوچستان بر پایداری برق همه مناطق سیلزده تاکید و اضافه کرد: قطعی خطوط فیبر نوری نیز باید به سرعت ترمیم شود.
وی تصریح کرد: در زمینه ساختمان‌های آسیب دیده باید تعمیرات لازم انجام شود، ساخت مسکن آسیب دیده از سیل قبل آغاز شده و مسکن‌های آسیب دیده جدید نیز با کد ارتفاعی و رعایت تمام اصول ساختمان سازی بزودی آغاز شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر رفع مسائل مرتبط با بنادر، شیلات و تامین سوخت گفت: جهاد کشاورزی تا رفع مشکلات بندسارها و قنات‌هایی که آسیب دیده و خسارات وارده به این بخش را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

 

دیگر خبرها

  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • هرماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند
  • ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی