Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:54:21 GMT

امسال ۱۰۸ روستای گیلان از گاز بهره مند می شوند

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۲۹۳

امسال ۱۰۸ روستای گیلان از گاز بهره مند می شوند

بهروز مسعودی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به این ۸۶ روستای صعب العبور و کوهستانی در حال انجام است و اتمام گاز رسانی به آنها برای امسال برنامه ریزی شده است.

وی یادآور شد : با گازرسانی به ۲۲ روستای استان طی هفته دولت امسال ۸۱۶ خانوار از گاز طبیعی در استان  بهره مند شدند و  تعداد روستاهای بهره مند به ۲ هزار و ۵۷ روستا  و شاخص گاز رسانی روستایی نیز به ۹۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۵ درصد رسید.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر نزدیک به هفت هزار خانواده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز در استان وجود دارد که برای گازرسانی به آنها نیاز به طراحی و اجرای ۳۰۰ کیلومتر شبکه و ۴۳ کیلومتر خط تغذیه هستیم.

مسعودی نیا اضافه کرد :  به منظور اجرای هرچه سریع تر  این پروژه ها، هماهنگی لازم با همه سازمان ها انجام شده  و عوامل اجرایی کار تشکیل و نقطه نظرات و راهکار ها جهت تسریع عملیات مستمر ارایه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت الزامات ایمنی در اجرای پروژه ها اظهار داشت: در این راستا معاونت مهندسی اقدام به نظارت بر تجهیز کارگاه و پایش عملکرد پیمانکار پس از تجهیز کارگاه و حین پروژه به منظور اطمینان از  رعایت الزامات ایمنی می کند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به تمامی شهرهای گیلان و بیش از ۹۵ درصد از روستاهای استان انجام شده است، اظهار داشت: گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان سبب شد تا این شرکت به عنوان یکی از چند شرکت پیشرو در امر گازرسانی از سوی شرکت ملی گاز بعنوان استان معین جهت گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان انتخاب شود.

معاون مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز گیلان اظهار کرد: این شرکت از سال ۱۳۹۸ در منطقه سیستان مشغول عملیات گازرسانی می باشد و تمامی مراحل گازرسانی از طراحی تا اجرا توسط گیلان انجام می شود که در همین راستا با برنامه ریزی انجام شده طراحی پروژه شهر زابل انجام و فاز اول آن اجرایی شده و در سال جاری اجرای پروژه در شهر زابل و چهار شهر دیگر سیستان تداوم دارد.

در حال حاضر بیش از  یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان گیلان، مصرف کننده گاز طبیعی هستند که از این تعداد یک میلیون و ۲۱ هزار متعلق به بخش خانگی، بیش از ۸۳ هزار مشترک مربوط به بخش تجاری، ۵ هزار و ۸۳۵ مشترک در بخش صنعتی، ۹۶ جایگاه CNG مربوط به بخش حمل و نقل و سه مشترک در بخش نیروگاهی می باشند.

برچسب‌ها رشت گاز رسانی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گاز رسانی گیلان رشت گاز رسانی گیلان اخبار کنکور انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال این کلان‌شهر در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، همچنین بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه نیز صورت گرفته است، البته زمان‌بندی سایر پروژه‌ها در گذشته شده است.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها در شهر اصفهان اظهار کرد: بخشی از تأخیر در اجرای پروژه‌ها مربوط به الزامات پیش از اجرا از جمله طراحی، تملک و ابلاغ طرح است، با انجام این موارد طرح به مرحله تأمین اعتبار، مناقصه، انتخاب پیمانکار و اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه دلیل زمان‌بندی پروژه‌ها، اولویت‌بندی آن‌ها با توجه به نقدینگی شهرداری است، افزود: در هفته جاری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها از جمله اداره کل طراحی، نمایندگان معاونت‌ها و مناطق شهرداری، زمان‌بندی پروژه‌های جدید و بازنگری زمان‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام دارای بودجه مصوب در ۱۴۰۳ مناطق ۶، ۳ شهرداری، همچنین معاونت‌های شهرسازی، برنامه‌ریزی، فرهنگی، عمران، ترافیک و خدمات شهری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها و در ادامه زمان‌بندی پروژه‌های مناطق ۵، ۱، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۲ و ۸، ۱۵، ۴، ۷، ۱۲، ۹، ۱۳ و مدیریت ناژوان بررسی شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام پروژه‌های شهرداری را روی سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های شهرداری اصفهان «سیگما» تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: طبق این سامانه مقدمات، ساختار و زمان‌بندی هر پروژه انجام گرفت؛ بعضی پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای بعضی پروژه‌های بزرگ تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

اعتصامی گفت: زمان‌بندی پروژه‌ها منجر به تسریع در اجرای آن‌ها می‌شود و به ما در بهره‌برداری سریع‌تر از آن‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات متعددی برای تخصیص و تأمین اعتبار برگزار و طبق دستورالعمل‌های بالادستی عمل می‌کنیم، البته جلسات کنترل پروژه کمرنگ بود و به همین دلیل مقرر شده است با جدیت بیشتری برگزار شود تا فرصت‌های طلایی را از دست ندهیم.

اعتصامی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون بررسی زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه نیز صورت گرفته است، البته زمان‌بندی سایر پروژه‌ها در گذشته شده است.

کد خبر 747440

دیگر خبرها

  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی