Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در بلاروس، «سعید یاری»  سفیر جمهوری اسلامی ایران در مینسک  با «ویکتور کارانکوویچ»  وزیر انرژی بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.  

در این دیدار، آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی و راه‌های توسعه و تحکیم این همکاری‌ها را مورد تبادل نظر قرار گرفت.  

یاری ضمن تشریح ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور در حوزه انرژی، اجرایی شدن توافقات حاصله در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور در بخش انرژی را مورد تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر انرژی بلاروس نیز ضمن مرور سابقه همکاری‌های بین تهران و مینسک در حوزه انرژی، به فعالیت شرکت «بل انرگو»  در ایران اشاره و از توسعه همکاری بین دو کشور در حوزه صنعت برق و گاز استقبال کرد.

یاری با اشاره به ظرفیت‌های شرکت ایرانی «مپنا»  و سابقه فعالیت‌های درخشان آن در کشورهای مختلف جهان، بر آمادگی این شرکت برای اجرای پروژه‌های مرتبط با حوزه صنعت برق در بلاروس تاکید کرد.  

مقرر شد طرفین طرح‌ها و پروژه‌های مورد نظر خود برای همکاری را مبادله کنند.  

سفیر ایران در مینسک، در این دیدار، خبر مربوط به راه‌اندازی فاز نخست نیروگاه برق هسته‌ای بلاروس در آینده نزدیک را (۷ نوامبر ۲۰۲۰) مایه خرسندی و مسرت دانسته و  این موفقیت را به وزیر انرژی بلاروس تبریک گفت.  

برچسب‌ها مینسک ایران بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مینسک ایران بلاروس مینسک ایران بلاروس اخبار کنکور حوزه انرژی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم

سفیر ایران در بلاروس گفت: ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و قطعات خودروی تولیدشده در قزوین به بلاروس وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علیرضا صانعی شامگاه -چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در نشست با رئیس پارک علم و فناوری قزوین که در سالن جلسات شهید علی‌اعلا اسکندری‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین دارای مزیت‌های بسیاری است و در بسیاری از مباحث حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در صنایع شوینده و قطعات خودرو در حال حاضر از توانمندان کشور به حساب می‌آید و توانسته در این زمینه هم صادرات خوبی را رقم زند و در نهایت ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و قطعات خودروی تولیدشده در قزوین به بلاروس وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با بیان اینکه وجود ۱۶ شهرک و شهر صنعتی در استان قزوین این استان را به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل کرده است، گفت: باید به خوبی از تمامی این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا علاوه بر ارتقا جایگاه و سطح استان قزوین در بین سایر استان‌های کشور نیازهای کشور به همت متخصصان این استان مرتفع شود.

صانعی ادامه داد: دیپلمات‌ها به منزله دیدبان‌های ایران اسلامی در سایر کشورها هستند و در همین راستا وظیفه اتصال نقاط قوت هر دو کشور نیز به عهده دیپلمات‌ها است که باید به بهترین نحو صورت پذیرد.

وی یادآور شد: در قدم نخست معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل پارک علم و فناوری قزوین می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های بین سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با این مجموعه باشد و لازمه آن در اختیار قرار دادن فعالیت‌ها و زمینه‌های شغلی به این سفارت‌خانه است.

کد خبر 745602

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟