Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ، وی که در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می گفت باردیگر بر این موضوع که سوریه برای خلاص شدن از ادعاهای استفاده از سلاح های شیمیایی خود و حل و فصل مسائل برجسته با سازمان ملل و سازمان منع سلاح شیمیایی در سال های گذشته همکاری کرده است، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری گفت: این امر مستلزم متوقف کردن دستکاری این پرونده و بسته شدن آن است چون که سوریه به تعهدات خود در قبال توافقنامه منع سلاح های شیمیایی عمل کرد و کل ذخایر خود را از ژوئن ۲۰۱۴ از بین برده است.

تاکنون نزدیک به ۲۰۰ مورد استفاده از سلاح شیمیایی در جریان ۱۰ سال بحران سوریه از سوی کشورهای غربی با هدف وارد کردن فشار بر سوریه مطرح شده است اما با وجود اعزام کارشناسان تاکنون گزارش روشنی از استفاده کنندگان آن منتشر نشده است.

تروریست ها به دنبال هر شکستی برای سرپوش گذاشتن بر  ناکامی های خود دست به استفاده از سلاح های شیمیایی زده و تلاش می کنند تا به این بهانه پای کشورهای غربی را به سوریه باز کنند.

روسیه تاکنون چندین بار در ارتباط با تلاش تروریست ها برای استفاده از سلاح های شیمیایی در مناطق شمالی سوریه هشدار داده است. آخرین هشدار مسکو در این ارتباط در روزهای گذشته بود.

الجعفری با یادآوری فشارهایی که علیه نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی با هدف سیاسی کردن پرونده شیمیایی در سوریه توسط کشورهای غرب وارد می شود ، این اقدامات را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این تلاش ها شد.

وی خاطر نشان کرد، نمایندگان برخی کشورهای غربی در شورای امنیت در مورد پرونده تسلیحات شیمیایی در سوریه دروغ می گویند و سعی برای تحریف حقایق علمی در مورد این پرونده دارند.

پیشتر در برخی مناطق اطراف دمشق از جمله غوطه شرقی تروریست ها پس از شکست ، دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کردند که به دنبال آزادی این منطقه و گفت و گو با اهالی آن اعلام شد که این یک سناریو برای بدنام کردن دولت دمشق بوده است.

به دنبال ادعاهای تروریست ها در ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ (۱۴ آوریل سال ۲۰۱۹) سه کشور امریکا ، فرانسه و انگلیس با استفاده از یکصد فروند موشک اقدام به حمله موشکی به برخی مراکز و مناطق سوریه کردند.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل دمشق سلاح شیمیایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل دمشق سلاح شیمیایی شورای امنیت سازمان ملل دمشق سلاح شیمیایی اخبار کنکور استفاده از سلاح های شیمیایی سلاح شیمیایی تروریست ها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد