Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@22:36:41 GMT

پیش فروش خودرو با مبالغ بالا

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۵۶۳

پیش فروش خودرو با مبالغ بالا

خودروسازان کشور به منظور جذب نقدینگی و کاهش تلاطم بازار اقدام به امضای قرارداد با بانک‌ها کرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،‌ از زمانی که طرح قرعه کشی برای خودرو اعلام شد، اتفاقات عجیب و غریبی در این صنعت رخ داد. یکی از آن اتفاقات، گذاشتن برخی شرایط برای ثبت‌نام خودرو بود که در آن شرط‌ها، شرط پلاک فعال خانواده از همه پررنگ‌تر بود و به دنبال این شرط مشکلاتی هم برای افرادی که پلاک فعال نداشتند رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا هر ۲ خودروساز کشور برای استعلام پلاک فعال از سازمان هدفمندی یارانه‌ها کمک گرفته بودند. حال یکی دیگر از اتفاقات عجیب و غریب در این صنعت، افرایش قیمت خودرو آن هم به دست خودروساز است.

افزایش قیمتی که دست اندرکاران حوزه صنعت گرفته‌اند و گویا خبر از عواقب این تصمیم ندارند. در این خصوص رئیس شورای رقابت می‌گوید که خودوساز موظف است خود هر ۳ ماه یکبار بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو را محاسبه کرده و در صورت افزایش تورم، قیمت این کالا را افزایش دهد.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، گفت: در اردیبهشت ماه دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو ارائه شد. شورای رقابت در آن دستورالعمل مصوب کرد که خودروهای ساخت داخل با توجه به تورمِ بخشی، می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از متغیرها در قیمت‌گذاری خودرو، متغیر تورم بخشی است یعنی قیمت تورم هر خودرو در بانک مرکزی محاسبه می‌شود. شورای رقابت موافقت کرد که به دلیل وضعیت تورمی که هم اکنون در کشور است، خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار به بانک مرکزی مراجعه کنند و تورم بخشی را به ستاد تنظیم بازار بفرستند تا قیمت محصولاتشان تغییر کند.

شیوا ادامه داد: در این صورت با تایید بانک مرکزی اگر تورم قابل ملاحظه‌ای بود می‌توانند به همان میزان افزایش قیمت داشته باشند. در حال حاضر هیچ تغییری در فرمول و قیمت خودرو نداریم، اما مجوز داده‌ایم که هر ۳ ماه یکبار با توجه به تورم بخشی اگر خودروسازها مایل بودند، می‌توانند از طریق ستاد تنظیم بازار اقدام کنند. 

از جهاتی این تصمیم‌ باعث شده قرعه کشی روند مثبتی را در پیش بگیرد و دست دلالان در ثبت‌نام خودرو کوتاه شود اما از جهاتی هم باعث شد که خودروسازان طرح‌های مختلف را برای جذب نقدینگی اجرا کنند.

جالب است که اوایل اجرای این طرح، طرح‌های فروش فوری با مبالغ مناسب اجرا شد و بعد از آن طرح‌های پیش فروش؛ اما این یک طرف ماجراست، زمانی که طرح‌های پیش فروش خودرو را بررسی می‌کنیم، متوجه می شویم که با شرایط متفاوتی در حال اجرایی شدن است.

ثبت نام خودرو با پیش پرداخت بالا!

طرح‌های پیش فروشی که اوایل سال  و بعد از تصمیم شورای رقابت  اجرا می‌شد زمان تحویل آن کوتاه مدت، یعنی نهایت چند ماه بود علاوه بر این مبلغ دریافتی که برای پیش فروش دریافت می‌کردند کم بود اما حالا این مبلغ افزایش یافته است، به طور مثال زمانی که خودرو را در اردیبهشت ماه پیش فروش کردند با مبلغی پایین بود و زمان تحویل نهایت یک سال اما حالا پیش فروش می‌کنند با مبلغی بالا و زمان تحویل طولانی! یعنی گویا این مجوز افزایش قیمت باعث شده خودروسازان اقدام به افزایش قیمت عجیب کنند.

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: خودروسازان پیش فروش خودرو جذب نقدینگی کاهش تلاطم بازار امضای قرارداد با بانک ها افزایش قیمت شورای رقابت قیمت خودرو تورم بخشی پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط

تین نیوز

گروه صنعتی ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز (سه شنبه) دومین طرح فروش فوق العاده خودروی آریسان۲ دوگانه سوز در سال جدید را در حالی آغاز می کند که قیمت این خودرو را ۱۹۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، حدود دو هفته پیش (٢٠ فروردین ماه) اولین طرح فروش گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ با فروش وانت آریسان٢ دوگانه سوز آغاز و اجرایی شد؛ این محصول که مجهز به استانداردهای ۸۵گانه است، در این دور (٢٠ فروردین ماه) با قیمت مصوب ۴۱۳ میلیون ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان برای ثبت نام متقاضیان عرضه شد.

 حال پس از گذشت دو هفته، مجدد گروه صنعتی ایران خودرو، امکان ثبت نام این محصول را برای مشتریان فراهم کرده است؛ اما ١٩۴ هزار و ۵٠٠ هزار تومان هم قیمت آن را افزایش داده است.

براین اساس وانت آریسان دوگانه سوز مجهز به استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۳، در حالیکه تا دو هفته پیش به قیمت مصوب ۴۱۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در عرضه کرده بود در دومین طرح فروش این محصول خود، وانت آریسان٢ دوگانه سوز مجهز به استانداردهای ٨۵گانه را به قیمت ۴١٣ میلیون و ٩٠٨ هزار و ٣٠٠ تومان در رنگ های سفید، مشکلی متالیک، نقره ای متالیک و خاکستری متالیک، با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه، عرضه کرده است.

این گروه خودروسازی در راستای ایجاد امکان ثبت نام در نمایندگی و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی، از امروز (دوشنبه) امکان خرید وانت آریسان دوگانه سوز مجهز به استانداردهای اجباری سال ۱۴۰۳ (استاداردهای ۸۵گانه) را از طریق نمایندگی های این گروه خودروسازی آغاز می کند؛ مشتریان به منظور ثبت نام می توانند با مراجعه به نمایندگی های مجاز گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام این محصول اقدام کنند.

همانطور که اشاره شد، مهلت ثبت نام از امروز (چهارم اردیبهشت ماه) آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. مشتریان می توانند، پیش از مراجعه به نمایندگی در صورتی که پروفایل کاربری در سایت اینترنتی گروه صنعتی ایران خودرو ندارند، اقدام به ثبت نام و ایجاد نام کاربری و رمز عبور کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی