Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@02:40:15 GMT

مناظره بایدن و ترامپ ؛ کُشتی گرفتن با خوک

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۲۷۴۱

مناظره بایدن و ترامپ ؛ کُشتی گرفتن با خوک

‍‍‍‍‍‍

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - مناظره همواره با تصادم کلمات و تضارب آرا همراه است، ذات مناظره به چالش کشیدن طرف مقابل است، دست گذاشتن بر نقاط ضعف حریف و تعریف و تمجید از قابلیت‌ها و توانایی‌های خود، اما آنچه که در اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا 2020 اتفاق افتاد یک کارزار بی‌سابقه و جنگ به تمام معنا بود، به گونه‌ای که شاید «کریس والاس» خبرنگار سرشناس فاکس‌نیوز و مجری برگزارکننده مناظره هم فکر آنرا نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وودی آلن فیلمساز مولف و معروف معاصر آمریکایی فیلمی دارد به اسم «سلبریتی» که در سال 1998 ساخته است در فیلم صحنه‌ای وجود دارد که خبرنگاری در یک رستوران گوشه‌ای را نشان داده و می‌گوید: «ببینید کی اینجاست، دونالد ترامپ، برنامه‌ات چیه دونالد؟» ترامپ هم جواب می‌دهد: «من می‌خوام کلیسای سن پاتریک رو بخرم، احتمالا بکوبمش و یه ساختمون بسیار بلند و زیبا بسازم» (کلیسای سن پاتریک یکی از معروفترین اماکن مذهبی شهر نیویورک علی الخصوص برای مسیحی‌های کاتولیک است).

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

وودی آلن به ظریفی و زیبایی در این 12 ثانیه تمام ماهیت ترامپ را نشان می‌دهد. او کسی است که همه چیز را برای خود و در جهت مقاصد خود می‌بیند حتی کلیسای سن پاتریک را فرصتی برای ساخت و ساز می‌بیند تا برجی دیگر مانند برج ترامپ از آن بسازد، با توجه  به موقعیت مکانی خوبی که در خیابان پنجم (منهتن) قرار دارد.

ترامپ می‌دانست چه می‌خواهد و آمده بود تا آرامش و تمرکز بایدن را برهم بزند و در پاره ای مواقع هم موفق بود اما نقطه جالب توجه برگشت‌های سریع بایدن و کنترل وضعیت پیش آمده بود. شاید تبلیغات زیاد ترامپ و اطرافیانش بر پیر بودن، ناتوانی و یا خواب‌آلود بودن جو بایدن به شکل معکوس عمل کرد و همه مردی 76 ساله را دیدند که بر خودش مسلط بو دو برخلاف ادعاهای رقیب بسیار هم پرانرژی و سرحال ظاهر شد.

جدای از مطالب متنوع و متفاوت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... که مطرح شد می‌توان گفت تنها بخش ثابت این رویارویی قطع کردن مداوم حرفهای جو بایدن از طرف دونالد ترامپ و طعنه‎های همراه با تمسخر بایدن به رئیس جمهور در کل زمان 97 دقیقه‌ای مناظره بود. ترامپ با تکنیک بریدن کلام و اشاره به مشکلات شخصی بایدن سعی داشت تمرکز او را به هم بزند ولی بایدن به خوبی از کنار این لحظات می‌گذشت و هر آنچه مد نظر داشت را بیان می‌کرد و با نگاه مستقیم به دوربین هر آنچه لازم بود را به مخاطب می‌گفت.

این استراتژی اتخاذ شده از طرف ترامپ باعث شد درباره هیچ بحث یا موضوعی برنامه، نقشه راه و رویکرد به صورت مفصل بیان نشود و باعث شد مجری برنامه «کریس والاس» به دفعات به ترامپ تذکر دهد:

مجری از ترامپ خواست: آقا، ممکن است اجازه دهید حرف هایش تمام شود؟
ترامپ با میمیک خاص صورت گفت: تعجب نمی کنم!
بایدن گفت: او بلد نیست چطور این کار را انجام دهد! (سکوت کند)
ترامپ گفت: تعجب نمی کنم!
بایدن گفت: شخص اشتباه، شب اشتباه! زمان اشتباه!
مجری خطاب به ترامپ: آقای رئیس جمهور!

کار به جایی کشید که ترامپ بحث پسر بایدن را مطرح ساخت و از رشوه گرفتن او از روسیه و مشکلات دیگر او گفت و در مقابل هم بایدن چندین بار به ترامپ گفت ساکت باش ( خفه شو) و حتی او را "دلقک" و "عروسک خیمه شب بازی پوتین" خواند!

به جرات می‌توان گفت این درجه از تنش و رویارویی در هیچ مناظره‌ای از انتخابات آمریکا وجود نداشته است.

 

ضرب المثلی در زبان انگلیسی می‌گوید: «هیچ وقت با یک خوک کشتی نگیر، چرا که تو لجن مال می‌شوی و او لذت می‌برد!» ولی در این شرایط جو بایدن چاره‌ای دیگر ندارد و مجبور است که در این بازی شرکت کند.

واقعا با نگاهی به این مناظره 2 قطبی شدید سایه افکنده بر انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را می‌توان دید که انگار 2 کاندید مانند مثبت و منفی بی‌نهایت از همدیگر فاصله دارند و هیچ نقطه مشترک یا همسویی با هم ندارند.

در واقع سخت است بیان داشت که برنده این مناظره بایدن بود یا ترامپ؟ ولی واقع بینانه این است که بگویم برای طرفداران هر کدام ازاین 2 کاندید برنده شخص مورد تائید خودشان بود چون در واقع هر آنچه را که از نماینده مورد نظرشان انتظار داشتند آنها به نمایش گذاشتند.

باید منتظر ماند.

بیشتر بخوانید: ترامپ خطاب به مجری: انگار من دارم با شما مناظره می کنم نه با بایدن (فیلم) نخستین مناظره/ جو بایدن به ترامپ: میشه خفه شی 6 موضوع اصلی اولین مناظره ترامپ – بایدن افشای فرار مالیاتی ترامپ: هزینه سالانه 70 هزار دلاری موهای ترامپ ترامپ: از جو بایدن خواب‌آلود آزمایش مواد مخدر بگیرید هوشیار باشیم، شاید ترامپ دنبال درگیری نظامی محدود با ایران باشد سوپرایز اکتبر ترامپ و مناظره‌ها؛ دو فاکتور موثر بر انتخابات آمریکا لینک کوتاه: asriran.com/0038tF

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترامپ بایدن انتخابات آمریکا مناظره جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ هم با «دونالد ترامپ» رقابت کرد و شکست خورد، گفت ترامپ «مستبد جاه‌طلبی است که می‌خواهد دشمنان سیاسی خود را به قتل برساند.»

به گزارش مشرق، «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده در گفت‌وگو با «مارک الیاس» فعال دموکرات تاکید کرد که رای‌دهندگان آمریکایی این مسئله را دست‌کم می‌گیرند که ترامپ تا چه اندازه می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور «خطرناک» باشد.

طبق گزارش راشا تودی، کلینتون که در سال ۲۰۱۶ در برابر ترامپ با شکست مواجه شد، در ادامه این گفت‌وگو که در قالب پادکست منتشر شده است، ادعا کرد: «ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) هم کاری را می‌کند که ترامپ مایل به انجام آن است؛ کشتن مخالفان، زندانی کردن مخالفان، فرستادن روزنامه‌نگاران و دیگر افراد به تبعید و حکمرانی بدون هیچ توازنی. اینها مواردی هستند که واقعا ترامپ می‌خواهد.»

البته این عادت قدیمی هیلاری کلینتون است تا «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور وصل کند. او در کارزار انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ ادعای «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» را مطرح کرد.

کلینتون ضمن اشاره به روابطی که ترامپ سعی دارد با سیاستمدارانی نظیر پوتین، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین برقرار کند، گفت: «ما باید بسیار مراقب نگاه ترامپ نسبت به جهان باشیم زیرا او تنها رهبران قدرتمند و مستبد را می‌بیند. او پوتین را می‌بیند. او شی را می‌بیند. او کیم جونگ اون را در کره‌شمالی می‌بیند. اینها افرادی هستند که ترامپ از آنها الگوبرداری می‌کند. مطمئنا نمی‌خواهیم مجددا در این مسیر قرار بگیریم.

این وزیر امور خارجه اسبق آمریکا خاطر نشان کرد: «اگر ترامپ مجددا رئیس جمهور شود، یک دیکتاتور خواهیم داشت. من این مسئله را به آرامی نمی‌گویم. بروید و پروژه ۲۰۲۵ را مطالعه کنید. آنها می‌خواهند همه را اخراج کنند. درک این مسئله مهم است که پس از بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه چیزی در دنیای ما رخ خواهد داد؛ او می‌خواهد از ناتو خارج شود، او به مسائل اروپا اهمیتی نمی‌دهد، او می‌خواهد اوکراین شکست بخورد و هم‌چنین نمی‌خواهد دشمنان ما شکست بخورند. این چشم‌انداز ترسناکی است.»

هیلاری کلینتون در پایان ضمن ابراز خوش‌بینی خود نسبت به نتایج انتخابات آمریکا در ماه نوامبر مدعی شد که ترامپ قادر نخواهد بود «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات پنجم نوامبر ۲۰۲۴ را شکست دهد زیرا «دموکرات‌ها انتخابات را در ایالت‌های کلیدی نظیر میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و آریزونا خواهند برد.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد