Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه می‌بینیم که والدین فرزندان خود را به بازار، پارک و مسافرت می‌برند، اما به مدرسه که در آن دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، نمی‌فرستند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، اظهار کرد: نوه‌ای دارم که کلاس دوم دبستان است و او را به مدرسه می‌فرستم چراکه از رعایت موارد بهداشتی در مدارس اطمینان دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در همه کشور‌های دنیا مدارس بازگشایی شده و اتفاقا حضور دانش‌آموزان نیز به صورت اجباری است، افزود: آموزش دانش‌آموزان یک موضوع اساسی است؛ موضوع، آموزش‌هایی است که یک نسل را درگیر می‌کند و در آینده یک نسل موثر است.

حکیم‌زاده ادامه داد: دانش‌آموزان با حضور در مدرسه، سواد سلامت را یاد گرفته و می‌توانند سفیران سلامت در خانواده شده و باعث ترویج سلامت در بین جامعه شوند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدرسه پیامد‌های جبران‌ناپذیری دارد، افزود: طبق گزارش‌های یونسکو و سازمان بهداشت جهانی، عدم حضور در مدارس آسیب‌های جدی بر روی سلامت روان دانش‌آموزان می‌گذارد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از رسانه‌های داخلی انتظار داریم با رصد روند‌های جهانی و رسانه‌های جهان دغدغه خانواده‌ها را کاهش دهند تا فرزندانشان با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حضور پیدا کنند.

حکیم‌زاده بیان کرد: خط رسانه‌ای جهانی که خانواده‌ها را در ایران برای عدم حضور فرزندانشان در مدارس تشویق می‌کند، در کشور‌هایی است که آمار تلفات کرونا در آن‌ها بسیار بیشتر از ایران است، اما بازگشایی مدارس در آن‌ها بسیار زودتر اتفاق افتاده است.

وی افزود: در تثبیت و تعمیق فرایند یاددهی و یادگیری می‌توان از شیوه‌های یادگیری معکوس، فیلم‌های بارگذاری شده توسط معلمان در شبکه شاد و تلویزیون استفاده کرد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تربیت تنها در مدرسه اتفاق می‌افتد چراکه فناوری‌های نوین تنها می‌توانند مفاهیم درسی را به خوبی منتقل کنند، اما از انتقال مهارت‌های عاطفی بین معلم و دانش‌آموزان ناتوان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدرسه ویروس کرونا پروتکل بهداشتی بازگشایی مدارس دانش آموزان حکیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد