Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود خاندایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا به اهمیت بحث صفحه‌های خورشیدی و لزوم استفاده از انرژی پاک اشاره کرد و افزود: تعداد مشترکان خانگی دارای نیروگاه ۸۴ عدد با ظرفیت ۸۳۰ کیلووات در ساعت است و این مزیتی به شمار می‌رود که یک خانواده از ظرفیتی بدون استفاده مانند پشت‌بام خانه به عنوان یک محل تامین انرژی مورد نیاز و هم کسب درآمد استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به قانونی که وجود دارد، شخص می‌تواند برای ایجاد نیروگاه خوردشیدی قراردادی ۲۰ ساله را به به امضا برساند و تا ۲۰ سال برق تولیدی را با قیمت مصوب به دولت بفروشد که برای امسال ۱۳هزار و ۲۰۰ ریال به ازای هر کیلووات است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان اضافه کرد: این امر هم محل درآمدی برای خانوار می‌شود و بر اساس محاسبه صورت گرفته با احداث یک نیروگاه ۱۵ کیلوواتی می‌توانند معادل یک کارمند دریافتی داشته باشند و هم در تولید انرژی پاک و جلوگیری از ورود آلاینده‌های سنگین به محیط زیست اقدام کنند.

وی تشریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی اداره برق، مجموع قراردادهای انجام شده و در حال انجام نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان کاشان تا ابتدای مهر ۹۹ نزدیک به ۲ هزار و ۵۱۹ کیلووات در ساعت است.

خاندایی همچنین افزود: تعداد مشترکان دارای نیروگاه با تعرفه عمومی و اداری هفت عدد با ظرفیت ۲۰۵ کیلووات در ساعت و نیروگاه‌های با تعرفه صنعتی و کشاورزی ۲۱ عدد با ظرفیت یک هزار و ۴۸۰ کیلووات در ساعت است.

وی با اشاره به آمادگی برای افزایش ۱۰ برابری ظرفیت کنونی اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ سرمایه‌گذاری در این حوزه و برای جذب بیشتر بخش خصوصی که در نهایت هم به سود کشور و هم محیط زیست است، ضرورت دارد دولت مبلغ بیشتری را برای انرژی‌های پاک اختصاص دهد.

انرژی خورشیدی که منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین است، می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به اشکال دیگر انرژی منجمله الکتریسیته تبدیل شود و استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مدارهای ۲۵ تا ۴۰ درجه عرض شمالی در ناحیه پر تابش و وجود سالانه حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ روز و ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت آفتابی، جزو بهترین مناطق دنیا از نظر ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به شمار می‌رود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها انرژی برق اصفهان صفحات خورشیدی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق اصفهان صفحات خورشیدی کاشان انرژی برق اصفهان صفحات خورشیدی کاشان اخبار کنکور کیلووات در ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی رونمایی می‌شود
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران