Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر‌گزاری فارس،: در ادامه در‌گیری‌ها در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی»، وزارت دفاع آذر‌بایجان مدعی شده که یک سامانه پدافند موشکی «اس‌-۳۰۰» متعلق به ارمنستان را منهم کرده است.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آذر‌بایجان در این خصوص مدعی شد: «روز گذشته در جریان در‌گیری‌ها در قلمروی شوشکند شهر خوجاوند (در مرز منطقه قره باغ کوهستانی) یک سامانه ضدهوایی اس‌۳۰۰ منهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت دفاع آذر‌بایجان پیشتر نیز مدعی شده بود یک هنگ نظامی ارمنستان را در جریان این در‌گیری‌ها به طور کامل تخریب کرده است.

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارند.

مناقشه میان آذر‌بایجان و ارمنستان، ریشه‌هایی در یک قرن گذشته دارد. اما آغاز بحران‌های اخیر به اواخر دهه هشتاد یعنی در آستانه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باز‌می‌گردد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قره باغ ارمنستان سامانه اس 300 آذر بایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کشور فلسطین توسط اکثر کشورهای عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

وزارت خارجه جامائیکا در بیانیه ای اعلام کرد: "دولت جامائیکا تصمیم گرفته است کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد".

وزیر امور خارجه این کشور، کامینا جانسون اسمیت اعلام کرد جامائیکا همچنان از راه حل دو کشوری برای "حل و فصل مناقشه" حمایت می کند. وی خاطرنشان کرد که جامائیکا از آتش بس در نوار غزه و آزادی گروگان های ربوده شده توسط جنبش فلسطینی حماس در ۷ اکتبر سال گذشته حمایت می کند.

مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را در نظر گرفت، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.

کد خبر 847035 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین جامائیکا

دیگر خبرها

  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان