Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه با اشاره به اینکه برای در مدار بندگی قرار گرفتن هیچ مخلوقی به حد انسان نیست، گفت: انسان در مدار بندگی الهی خداوند را تسبیح کند به جایگاه خلیفه‌الهی می رسد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «حجت‌الاسلام محمود ابوالقاسمی» شامگاه سه‌شنبه ۸ مهرماه به مناسبت ماه صفر در دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: همه اشیاء در حال تسبیح خداوند متعال هستند و در مداری که پروردگار تعریف کرده او را تسبیح می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انسان‌ها همواره خواستار قرارگرفتن در مدار هستند اما انسان باید در مداری که خداوند تعریف کرده قرار گیرد و آن مدار جایگاه خیلفةاللهی است، عنوان کرد: به همین دلیل ملائکه شکایت کردند که بارالها ما همواره در حال تسبیح هستیم پس چرا ما را در این جایگاه قرار ندادی.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید در مداری که خداوند تعریف کرده جاری باشد که آن هم نیازمند تلاش است، اظهار کرد: خداوند جریانی جاری می‌کند و آن کسی که در این جریان تسبیح الهی را انجام دهد عبد است؛ پیامبر اسلام(ص) به شدت در این مدار شناور هستند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: برای در مدار بندگی قرار گرفتن هیچ مخلوقی به حد انسان نیست، به همین دلیل خداوند انسان را عبد تعریف می‌کند، یعنی انسان این استعداد را دارد که در جریانی که خداوند تعریف کرده کاملا با خداوند هماهنگ باشد.

وی بیان کرد: آل‌الله همه در مداری هستند که پیامبر(ص) در آن مدار قرار دارد، شیعیان واقعی هم در این مدار قرار دارند به همین دلیل شبیه اهل بیت(ع) رفتار می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ پیامبری به رسالت نرسید مگر اینکه در مدار ولایت اهل‌بیت(ع) قرار گرفتند، ابراز کرد: در قرآن کریم مقصود از نباء عظیم ولایت امیرمومنان امام علی(ع) است هیچ ندا و خبری مهمتر از ولایت امیرمومنان امام علی(ع) نبوده است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با استناد به روایتی مبنی بر اینکه نخستین مخلوق نور پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان بوده است، گفت: پیامبر(ص) منذر و امیرمومنان امام علی(ع) و اهل‌بیت ایشان هدایتگر امت اسلام هستند، تسبیح خداوند یعنی شناور بودن در مداری که اهل‌بیت(ع) ما را به آن هدایت می‌کنند.

وی افزود: ۴۱ سال است که جمهوری اسلامی موانع را رد می‌کند و کسانی که با اختلاس و رانت از بیت‌المال و چشم دوختن به غرب، برای مردم مشکلات و سختی ایجاد می‌کنند آنها از مدار اهل‌بیت(ع)‌ خارج هستند.

استاد حوزه علمیه شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در مدار الهی شناور بودند، عنوان کرد: امام خمینی(ره) ملت ایران را بهترین امت معرفی می‌کنند چرا که چنین شهدایی دارد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه اگر پشتیبان ولایت فقیه باشید انقلاب و کشور آسیب نمی بیند، اظهار کرد: اگر امروز کشور ما با مشکلات و سختی‌ها مواجه است به دلیل در مدار ولایت نبودن مسئولان است که طبق دستورات رهبری عمل نمی‌کنند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: بندگی پاداش بندگی فرصت بندگی حجت الاسلام استاد حوزه تعریف کرده اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عروس امام خمینی درگذشت
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است