Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما با هدف تامین و حفظ سلامت آحاد جامعه بویژه گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی، واکسن به صورت تدریجی و مرحله‌ای به واجدان شرایط تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بانوان باردار و بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی از جمله مبتلایان به سرطان، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، زندانیان، سالمندان، معلولان بهزیستی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و کادر بهداشت و درمان را جزو واجدان شرایط اولیه دریافت واکسن برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوآنزا به صورت تدریجی و مرحله‌بندی شده به این دانشگاه تخصیص خواهد یافت،بنابراین توزیع و تزریق واکسن بر اساس اولویت‌های اعلام شده خواهد بود.

او افزود: همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توجه به شیوع ویروس کرونا برای کاهش احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی برای تزریق واکسن رایگان به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

هاشمی شهری با بیان اینکه قدرت انتشار و انتقال ویروس آنفلوآنزا به اندازه کرونا شدت ندارد، اظهارداشت: با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا چنانچه وضعیت استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها به همین روال باشد احتمال کاهش زمینه آلودگی به ویروس آنفلوآنزا وجود دارد ضمن اینکه این واکسن مصونیتی در مقابل ابتلا به کرونا ایجاد نخواهد کرد.

او افزود: واکسن آنفلوآنزا بعد از در اختیار گرفتن بین بیماران و افراد از پیش تعیین شده در داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه توزیع می‌شود تا در اختیار عموم مردم قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: سیستان و بلوچستان از نظر ابتلا به کرونا با رعایت دستورالعمل‌ها از سوی شهروندان و فرهنگ سازی مطلوب انجام شده در استان در وضعیت مناسبی قرار دارد به طوریکه میزان ابتلا، مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

او  گفت: این دانشگاه با در اختیار داشتن ۹ بیمارستان تحت پوشش تمعیدات لازم را برای روزهای سرد پیش رو برای شیوع ویروس کرونا اندیشیده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

هاشمی شهری انجام افزون‌بر پنج هزار سی تی اسکن شناسایی ویروس کرونا در بیمارستان بوعلی زاهدان را تنها بخشی از امکانات این دانشگاه برای تشخیص و کنترل ویروس کرونا عنوان کرد.

او  با بیان اینکه کمبودی در زمینه وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود ندارد افزود: این دانشگاه به منظور پیشگیری از هرگونه مشکلی اقدام به دپوی مقداری از ملزومات حفاظت شخصی کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا افزایش و سن ابتلا به آن کاهش یافته است از رسانه‌ها خواست همچون گذشته این دانشگاه را برای فرهنگ سازی دستورالعمل‌های بهداشتی یاری کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسن آنفلوانزا ویروس آنفلوانزا کرونا ویروس رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف از کاشت نهال ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی و همچنین توسعه فضای سبز دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال با همکاری اداره کل منابع طبیعی انجام شد ادامه داد: کمک به حفظ محیط زیست و مراقبت از منابع طبیعی که خداوند برای سلامتی انسان‌ها قرار داده یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: فضای سبز و هوای پاک سلامت خودمان و فرزندانمان و سلامت کره زمین را تضمین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان