Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آرش محجوبی معاون شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: لایروبی ضمن لجن برداری، بوته کنی و درخت کنی بخش میانی کانال کنترل سیلاب سد انحرافی تا پل آبنما با حجم ۲۸۰ هزار متر مکعب، مرمت و بازسازی جاده مسیر دایک ساحل چپ و راست کانال کنترل سیلاب سد انحرافی با حجم ۱۴۷ هزار متر مکعب و عملیات ترمیم دایک بعد از ایستگاه بستین با حجم بیش از ۴۰ هزار متر مکعب انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کانال کنترل سیلاب از محل سرریز سد انحرافی رامشیر شروع و نهایتا در کیلومتر ۵۰۰+۲۳ در شمال غربی روستای بستین به اراضی پست و باتلاقی منتهی می‌شود افزود: هرساله رسوبات زیادی از رودخانه جراحی وارد کانال کنترل سیلاب می‌شود و در اثر سیلاب فروردین ۹۸ رسوبات زیادی وارد این کانال گردیده که باعث رشد درختان زیادی در طول مسیر شده است.

محجوبی ادامه داد: همچنین بروز سیلاب باعث تخریب بدنه دایک ساحل سمت چپ کانال کنترل سیلاب شده که جهت جلوگیری از اختلال در امر بهره برداری و آبگرفتگی مسیر تردد و روستا‌های مجاور، لایروبی این کانال در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لایروبی رودخانه ها کنترل سیلاب کانال کنترل سیلاب سد انحرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیرو‌های امدادی، نجات داده شدند.
وی افزود: این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر چابهار - نیکشهر در حال تردد بودند که به‌دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند وبلافاصله بعد از رها‌سازی از سیلاب توسط نیرو‌های راهداری اسکان اضطراری یافتند.

 

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با صدور دو هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر باران گزارش شد.
 حیدری بیان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا شب در سطح استان با شدت کمتر تداوم دارد.
وی توصیه کرد: از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز واز اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری شود، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

دیگر خبرها

  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل سر پیچ (فیلم)
  • محورهای مسدود مهرستان بازگشایی شد
  • سیلاب مهیب؛ خیابان های چابهار غرق در آب شدند(فیلم)
  • همچنان راه ارتباطی ۲۴ مسیر فرعی جنوب سیستان و بلوچستان بسته است
  • گرفتار شدن اتوبوس در سیلاب نیکشهر (فیلم)
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر