Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@15:23:33 GMT

وام 200 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۱۴۷

وام 200 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای بازسازی بخش انرژی ازبکستان به این کشور معادل 200 میلیون دلار وام اعطا کرد.

شورای مدیران بانک توسعه آسیا تصمیم خود مبنی بر تخصیص معادل 200 میلیون دلار به ازبکستان برای بازسازی بخش انرژی این کشور اعلام کرد.

این وام برای بازسازی بخش انرژی مبنی بر تکمیل ساختار و مدیریت جهت تامین رقابت و ایجاد محیط مناسب برای سرمایه گذاری‌های خصوصی تخصیص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه همچنین کنترل بر رقابت شفاف و عادل و حمایت از مصرف کنندگان را نیز تامین می‌کند.

کارشناس انرژی بانک توسعه آسیا گفت: دسترسی به انرژی مطمئن و ارزان در تشویق رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی و اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

«سیونگ داک کیم» افزود: این وام برای توسعه بخش انرژی ازبکستان و حمایت از اصلاحات و افزایش سرمایه گذاری‌های خصوصی کمک خواهد کرد.    

برنامه بانک توسعه آسیا از این اصلاحات مبنی بر افزایش حضور بخش خصوصی در تولید انرژی حداقل تا 15 درصد ظرفیت و همچنین افزایش تا 99 درصد درآمد تا سال 2023 میلادی حمایت می‌کند.

این برنامه با همکاری آژانس توسعه فرانسه که معادل 150 میلیون یورو (حدود 169 میلیون دلار) کمک مالی ارائه می‌کند، تنظیم شده است.

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در مانیل فیلیپین تاسیس شده است.

هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک است.

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون 75 وام به ارزش کلی 8 میلیارد و 100 میلیون دلار در اختیار ازبکستان قرار داده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان بانک وام بانک توسعه آسیا میلیون دلار بخش انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، آخرین بازی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ از نخستین روز رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا با پیروزی پر گل عراق مقابل عربستان همراه بود   عراقی‌ها در این دیدار با نتیجه ۵ بر یک مقابل عربستان به پیروزی رسیدند تا پرگل‌ترین بازی امروز را رقم بزنند.   شایان ذکر است در دیگر بازی گروه B هم تیم‌های ازبکستان و استرالیا به مصاف هم رفتند و ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری برسد.   از گروه A هم امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم فوتبال تایلند به مصاف چین رفته بود که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود تایلند به پایان رسید و همچنین تیم‌های ویتنام و میانمار به تساوی یک به یک رسیده بودند.

دیگر خبرها

  • صعود ۲ قایقران ایرانی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا 
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد دست یافتنی است
  • پیشنهاد یک میلیون دلاری یک پرسپولیسی از شرق آسیا
  • فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت
  • پیروزی ازبکستان مقابل عراق در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد