Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بی پروا معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی با تولید سالانه ۴۸ هزار تن هلو رتبه سیزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد معادل ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن  هلو به صورت فرآوری شده در واحد‌های فرآوری استان و کشور مصرف می‌شود گفت: حدود ۶۰ درصد معادل ۲۸ هزار و ۸۰۰ تن بصورت تازه خوری در داخل استان و سایر استان‌های کشور مصرف می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: شبستر در تولید هلو جزو شهرستان‌های برتر در استان بوده و بیشترین سطح زیرکشت باغات هلو را دارد؛ شهرستان‌های مرند، میانه و مراغه نیز رتبه‌های بعدی را در استان به خود اختصاص داده اند و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی موجود در استان محصول هلوی استان از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد.

بی پروا افزود: متوسط تولید هلو در سطح کشور ۱۲.۵ تن در هر هکتار است که این عدد در استان معادل ۱۵ تن در هر هکتار بوده و حتی در باغات شاخص به ۴۵ تن در هر هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تولید هلو آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

این همایش با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال برگزار شد و فعالان اقتصادی به بیان مشکلات در این زمینه پرداختند.

پرهیز از بخشی نگری و ارایه برنامه‌های راهبردی، عملیاتی و طرح محور، تعیین ۱۰ اقدام اساسی برای عینیت بخشی به جهش تولید و مکلف بودن مدیران اجرایی به ارایه راهکار‌های عملیاتی در این زمینه و راه اندازی قرارگاه اقتصادی جهش تولید در استان از جمله محور‌های این همایش بود.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: سازوکاری که در این زمینه تعریف شده، می‌تواند یک قدم ما را به پیش ببرد، اما جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت