Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی خاشی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد شش ماهه سال جاری بیان کرد: کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سال ۹۹ از نظر ارزشی ۲۹۹ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۹۶۷ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۴۱۰ تن بوده است.

وی با بیان اینکه علی رغم تاثیر کرونا بر صادرات برخی از مرزهای کشور ازما در ماهیرود شاهد رونق صادرات هستیم، ادامه داد: صادرات شش ماهه از ماهیرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۸ درصد و از لحاظ وزن ۵۱ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاشی با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود، بیان کرد: از ابتدای سال جاری دو هزار و ۴۶۷ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۵۷ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۱۹ دلار و به وزن بالغ بر ۷۵۹ هزار و ۱۲۹ تن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه ۳۸ درصد، از نظر ارزش ۱۶ درصد و از نظر وزن ۲۱ درصد افزایش دارد.

خاشی اظهار کرد: صیفی‌جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود آبگوشتی، هیدروکربن سبک، نمک و تخم مرغ خوراکی از جمله اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل بوده است.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین عمده این اقلام به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ بیان کرد: در شش ماهه سال جاری هشت هزار و ۴۲۴ فقره پروانه به ارزش ۲۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۴۸ دلار و وزن بیش از ۹۲۲ هزار و ۲۸۱ تن بوده است.

خاشی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۷۰ درصد، از نظر ارزش ۱۳۸ درصد و از نظر وزن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور و ایزوگام بوده است.

کد خبر 5036663

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات کالا چهل سالگی دفاع مقدس ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر دفاع مقدس شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت