Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش سراسری پارسا (پیشگیری و امید از سرطان ایران) همزمان با ماه اکتبر (۹ مهر الی ۹ آبان ماه) ماه جهانی ارتقاء آگاهی بانوان در خصوص سرطان پستان از سوی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با همکاری و حمایت ارگان ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سرطان پستان نخستین عامل مرگ و میر زنان به علت سرطان در جهان و ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو پیشگیری و خودمراقبتی جهت تشخیص زودرس و درمان به موقع اهمیت شایانی در مهار و درمان این بیماری دارد.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با بیش از ۲۰ سال فعالیت در زمینه های تخصصی پژوهش، آموزش و درمان تخصصی در زمینه سرطان پستان خود را مسئول سلامت بانوان بخصوص در حوزه پیشگیری از سرطان پستان می داند. لذا همواره بخصوص در ماه اکتبر برنامه های متنوع آموزشی و اجتماعی با هدف آگاه سازی بانوان در این زمینه برگزار می کند.

امسال نیز این برنامه ها درقالب پویش سراسری پارسا و با حمایت همکاری ارگان ها و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد خیریه پارسا، دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، شهرداری تهران، صدا و سیما برگزار می شود.

لازم به ذکر است تولید محتوا و اجرای برنامه های پویش توسط تیم تخصصی و همکاری داطلبانه متخصصان حوزه های تخصصی جراحی، انکولوژی، ژنتیک، تغذیه، روانشناسی و متخصصین فناوری های نوین سرطان پستان اجرا خواهد شد.

از جمله برنامه های این پویش سراسری می توان به انجام آموزش های عمومی به صورت مجازی در مناطق مختلف شهرداری تهران و فضای مجازی همچنین تولید بسته‌های آموزشی و فیلم جهت آگاهی از نحوه پیشگیری از سرطان، انجام مصاحبه های مختلف در برنامه های تلویزیونی و رادیویی همچنین برنامه های متنوع ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمع مثل رکابزنی بانوان بهبودیافته از سرطان همچنین انجام غربالگری رایگان در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، پخش برنامه های آموزشی در ایستگاه‌های مترو و نصب پیام‌های بهداشتی در اتوبوسرانی تهران اشاره کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بانوان در سراسر کشور می توانند از طریق آدرس اینستاگرام @Motamed.c.i به پویش سراسری ملحق و از سایت www.Ibcrc.ir از برنامه ها و محتوای تولید شده توسط تیم تخصصی پویش بهره‌مند شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرطان پستان جهاد دانشگاهی سرطان سرطان پستان پویش سراسری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین

امروز دیگر فاصله از اصفهان تا غزه ۲۰۰۰ کیلومتر نیست، حالا بانوان نصف‌جهان دوشادوش خواهران شجاع‌شان در غزه ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیشتر از ۱۷۰ روز از طوفان‌الاقصی، جنگ و محاصره در غزه و جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها می‌گذرد و هر روز اخبار جدیدی از جنایات این رژیم غاصب و کودک‌کش به گوش می‌رسد؛ این بار هم شنیدن اخبار جدید از یورش و حمله وحشیانه صهیونیست‌ها احساسات ملت ایران را جریحه‌دار کرد و بر آن شدند تا هرطور شده حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان دهند.

گلستان شهدای اصفهان، امروز میعادگاه زنانی شده بود که دل‌هایشان بی‌قرار نوزادان شهید بیمارستان کمال عدوان و مادران شهید بیمارستان شفا بود.

بعد از ظهر پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، مادران، زنان و دختران نصف جهان تجمع اعتراضی تشکیل دادند؛ امروز دیگر فاصله از اصفهان تا غزه دو هزار کیلومتر نیست، حالا بانوان نصف‌جهان دوشادوش خواهران شجاع‌شان در غزه ایستاده‌اند، شور عاطفه زنانه را با عظمت و اقتدار ذاتی خود در هم آمیخته‌اند و به روز پیروزی ایمان دارند.

صفورا سادات امین‌جواهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با هماهنگی و اقدامات انجام شده بعد از شنیدن این خبر، تجمع اعتراضی مردمی در روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰ در گلستان شهدا، جنب مزار آیت‌الله ناصری برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این تجمع مردمی بوده و با همراهی بانوان فعال سطح شهر اصفهان شکل گرفته است، افزود: جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، محاصره دارویی و غذایی، هتک حرمت مردم در بیمارستان شفا، همچنین سکوت مجامع جهانی و سران بعضی از حکومت‌ها سبب ناراحتی مردم به‌ویژه جمعی از بانوان اصفهانی شد؛ به همین سبب چنین تجمعی برای آزادی‌خواهی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به‌صورت خودجوش به راه افتاد.

پژوهشگر حوزه زنان و مسئول هماهنگی این تجمع مردمی با اعلام همدلی و همراهی با زنان فلسطین و بیان اینکه اطمینان داریم پیروزی از آن مردم فلسطین است و آن‌ها به سبب مقاومت در برابر ظلم و استکبار در قله‌های عزت و شرافت ایستاده‌اند، عنوان کرد: تمام مجامع بین‌المللی را به علت سکوت در برابر این اتفاق و انجام ندادن اقدامات لازم برای جلوگیری و اتمام چنین فجایع انسانی محکوم می‌کنیم.

امین‌جواهری با بیان اینکه مسئله فلسطین تنها مسئله اسلام نیست، بلکه مسئله انسانیت است، ادامه داد: با اعلام خودجوش همراهی زنان برای تجمع اعتراضی، حدود ۲۰ انجمن و گروه‌های فعال در حوزه زنان، بسیج و سپاه پای کار آمدند و اعلام مشارکت و همراهی کردند؛ همچنین سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری نیز برای تهیه لوازم و امکانات برگزاری تجمع همکاری لازم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه در پایان این تجمع ستاد دائمی همبستگی با زنان فلسطینی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: پیشاپیش به استقبال روز قدس رفتیم و تجمع‌های زنان را در حمایت از مردم مقاوم فلسطینی به راه انداختیم و امروز با خوانش بیانیه‌های مردم در این تجمع اعتراضی، تمام زنان آزادی‌خواه جهان را برای پیوستن به حرکت همبستگی با زنان فلسطینی دعوت می‌کنیم.

کد خبر 739449

دیگر خبرها

  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • استقبال از ایستگاه چشم به راهیم در عوارضی قم _ تهران
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • قرائت ترجمه شعر شاعر لنجانی در تجمع بانوان در حمایت زنان غزه + فیلم
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • تجمع بانوان خورموجی در حمایت از زنان و کودکان غزه
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند
  • برپایی نمایشگاه عکس پویش زندگی با آیه‌ها در اصفهان