Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@04:04:42 GMT

خرمشهر؛ غم کهنه و زخم‌های امروز

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۷۷۴

خرمشهر؛ غم کهنه و زخم‌های امروز

به دنبال پخش مستند متفاوت و جسورانه «معمای اسکله یک» به نویسندگی و کارگردانی محمد دیندار از شبکه سوم سیما عبدالرحیم‌ سعیدی‌راد، شاعر معاصر دلنوشته‌ای را به رشته تحریر آورد.

به گزارش مشرق، بدنبال پخش مستند متفاوت و جسورانه «معمای اسکله یک» به نویسندگی و کارگردانی «محمد دیندار» از شبکه سوم سیما که ضمن‌ پرداختن به حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان خرمشهر، به مشکلات و زخم‌های امروز شهرهای جنگی و از جمله خرمشهر و آبادان پرداخته است، «عبدالرحیم‌ سعیدی‌راد»، شاعر و حماسه‌سرای معاصر و شناخته شده کشورمان دلنوشته‌ای به شرح ذیل را در خصوص این مستند و خطه خرمشهر به رشته تحریر آورد:

«خرمشهر تنها نام یک شهر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسنامه کشوری است با اراده‌ای پولادین.
خرمشهر شهری با کرامت و مظلوم است که روزگاری به اشغال در آمد و ویران شد. اما دوباره با سوم خرداد طلوع کرد.

حالا سال‌های زیادی از آن روزهای مقاومت و حماسه گذشته است و زندگی در سلول‌های این شهر نامیرا جریان دارد.

اما چه حیف که هنوز نخل‌های بی‌سر و دیوارهای زخمی از ترکش‌های بی مهری؛ بر پیشانی این شهر خود نمایی می‌کنند و جوان‌های بیکار، چشم به آبادی این بندر خاموش دوخته‌اند.

بعد از این همه سال هنوز غمی کهنه؛ غمی چهل ساله ؛ دست از سر اروند مهربان؛ بر نمی‌دارد.

مغروقه‎ها راه گلویش را بسته‌اند.

لنج‌ها و شناورهای زخمی و دلشکسته؛ کشتی‌های به گل نشسته؛ راه را بر نفس‌های این رود حماسی بسته‌اند.
حالا باید به انتظار نشست تا عطر نفس‌های جهان‌آرا و عزم و اراده سوم خردادی دیگر؛ در اسکله شماره یک خرمشهر جوانه بزند.»

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین خرمشهر رسانه ملی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • اوقات شرعی پنجم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • اوقات شرعی چهارم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر
  • شب عملیات کجا بودی؟
  • اوقات شرعی سوم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر