Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:31:12 GMT

بیش از ۵۰ میلیون سند درباره جنگ وجود دارد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۷۳۹۴۴

بیش از ۵۰ میلیون سند درباره جنگ وجود دارد

سردار خرم گفت: بیش از پنجاه میلیون اسناد جنگ اعم از ویدیو، خاطرات و اسناد وجود دارد و محل رجوع باید این منابع باشد، که دقت گوینده و تطبیق خاطرات خودش را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «عابدین خرم»، امروز در جمع رزمندگان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: گاهی سوال می‌شود، خاطراتی که درباره دفاع مقدس بیان می‌شود، چقدر واقعیت دارد؟ باید عنوان کرد که جنگ یک جنبه احساسی و عاطفی دارد که در هشت سال دفاع مقدس دیده می‌شود و برخی دیگر از خاطرات مبتنی بر صحنه عملیات‌ها بوده و کاملا عقلانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی،  با بیان اینکه اکثر خاطرات دفاع مقدس واقعیت دارد، افزود: امروز بیش از پنجاه میلیون اسناد جنگ اعم از ویدیو، خاطرات و اسناد وجود دارد و محل رجوع باید این منابع باشد، که دقت گوینده و تطبیق خاطرات خودش را نشان دهد.

سردار خرم با تشبیه دفاع مقدس به قله کوه، عنوان کرد: اگر کسی در کنار کوه بایستد عظمت آن را احساس نخواهد کرد، زیرا دید آدمی محدود است، این مساله را تطبیق بدهید به صحبت‌های رهبری در دیدار با رزمندگان دفاع مقدس که فرمودند شما جمعی هستید که بیست سال دیگر بیشترتان نخواهید بود. پس باید به عنوان افراد دفاع مقدس وقایع و اتفاقات را روایت و نشر کنید و اجازه تحریف ندهید، زیرا تحریف یکی از آفت‌هایی است که دشمنان به دنبال آن هستند.

وی تاکید کرد: حتی اخیرا BBC تلاش داشت که با یک نوار تاریخ را جعل کند، اما آقای صمدی، پژوهشگر دفاع مقدس با ارائه یک سند و اینکه افراد آن جلسه حاضر و زنده بودند و تحلیل مساله، جعل و تحریف خنثی شد، اما این اتفاقات باز هم در آینده رخ خواهد داد.

فرمانده سپاه عاشورا، آرشیو لشکر عاشورا را آرشیو بسیار خوبی برای دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: افرادی که می‌خواهند خاطرات حماسه‌ها باقی بماند آن‌ها را باید به سند تبدیل کنند. جالب بود که می‌گویند لشکر‌های دفاع مقدس بعد از شهادت فرماندهان اغلب خط شکن نبودند، اما لشکر عاشورا بعد از شهادت فرماندهانش در والفجر 8 خط شکن بود و این موضوع نیاز به رجوع به این لشکر و رزمندگانش و ثبت در خاطرات دارد.

سردار خرم در پایان خطاب به رزمندگان و جانبازان عنوان کرد: امروز شما به عنوان پیشروان دفاع مقدس و دارندگان خاطرات ارزشمند دفاع مقدس مانند دُر گرانبها هستید. رزمندگان باید هرکدام از این خاطرات و عملیات‌هایی که در لشکر عاشورا نقش داشته را مطرح کنند و تیمی برای تشریح، توجیه و اصلاح آماده کنیم تا آیندگان از این سرمایه بهره کافی ببرند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار عابدین خرم دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • موج نوی سینمای دفاع مقدس