Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجّت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور،‌صبح امروز (چهارشنبه ۹ مهرماه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به رأی اعتماد مردم به علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت، گفت: الحمدلله با این رأی وزیر مشخص شد، آن هم وزیر وزارتخانه‌ای که در خط مقدم مبارزه با تحریم است و بار تأمین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از بار تولید را بر دوش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وزارتخانه کشاوری و وزارتخانه های دیگر هم مسئولیت تولید را در بخش خودشان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در پیوست حکم وزیر صمت، چهار مسئله و مسئولیت مهم را بر دوش وزیر قرار داده‌ام، گفت: اولین مأموریت، بحث جهش تولید است که امسال همه ما مسئولیت داریم این شعار را محقق کنیم.

روحانی با بیان اینکه در زمینه تولید، حرکت ما در امسال باید بهتر از سال‌های قبل باشد، گفت: البته آماری که درباره تولید داده شده، نشان می‌دهد علی رغم مسئله کرونا در چهارپنج ماه اول امسال نسبت به سال گذشته در بسیاری از بخش‌های صنعتی شاهد رشد هستیم. برخی از کالاهای مهم تولیدی ما مثل فولاد و پتروشیمی تا کالاهای مورد نیاز مثل لوازم خانگی و خودرو همه این‌ها تولیدشان نسبت به پنج ماهه پارسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این بسیار مهم است که مردم بدانند که علی رغم سختی‌ها و تحریم، بخش تولیدی ما هم در کشاورزی و هم در صنعت و هم در بخش‌هایی از خدمات که البته در بخشی از خدمات عقب هستیم، بحمدالله شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای هستیم و این جهش تولید و رونق تولید امسال به‌عنوان وظیفه‌ای مضاعف بر دوش همه ماست.

روحانی، دومین مأموریت مهم وزارت صمت را صادرات کالا عنوان کرد و گفت: برخی دوستان در فضای مجازی می‌گویند قبل از این دولت هم تحریم بوده و الان هم تحریم است. می‌گویند شما قبلاً می‌گفتید که مشکلات ناشی از عدم مدیریت است ولی امروز می‌گویید ناشی از تحریم است.

وی در پاسخ به این انتقاد گفت:‌جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاده است. آنچه در گذشته بوده،کم یا زیاد تحریم بوده، نه جنگ. ما در روزهای سخت، حداقل یکمیلیون بشکه  نفت صادر می‌کردیم آن هم با قیمت هر بشکه ۱۲۰ دلار. اوایل سال ۹۲ قیمت نفت به ۱۰۴ دلار رسیده بود. در هر صورت قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار بوده و صادرات نفت حدود یکمیلیون بشکه بوده است. بانک‌های ما در شرایطی که امروز هستند، نبوده‌اند و شرایط بهتری را داشته‌اند.

روحانی افزود: البته در دولت دوازدهم شرایط بهتری پیش آمد و از لیست سیاه FATF هم خارج شدیم اما متأسفانه باز مشکلاتی پیش آمد به خاطر اینکه لوایح چهارگانه‌ای که دولت به دنبال آن بود، رأی نیاورد که هم مورد تأکید دولت بود هم مورد تأکید جلسه سران قوا.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نباید واقعیات را تحریف کنیم، گفت: ما امروز در شرایط جنگ هستیم و قبل از 92 صرفاً تحریم وجود داشت نه جنگ.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند اشکال دولت این است که نگاهش به بیرون است، گفت: پاسخ این حرف در پنجشنبه‌ها است که ما هر هفته افتتاح داریم. این حرف غلط که نگاه دولت به بیرون است را دیگر تکرار نکنید.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: روحانی جنگ تحریف تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فعال شدن صنایع راکد در لرستان و رفع مشکلات بیکاری نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان بیان کرد: مسئولیت در نگاه اسلام سختگیرانه است.

وی با اشاره به اینکه فرهاد زیویار انسانی اخلاق‌مدار و نجیب است، افزود: زیویار تمام توان خود را در مأموریتی که داشتند به کار گرفتند و تلاش‌های پیدا و پنهان در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان و نیروهای انسانی متعهد و متخصص به علل داخلی و بیرونی در وضعیت موجود قرار گرفته است و تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح برای خروج استان از وضعیت موجود گفت و آرزوی موفقیت برای شفقت استاندار جدید لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های لرستان اگر برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد می‌تواند به گونه‌ای عمل کرد که بیکاران استان‌های دیگر هم در این استان مشغول به کار شوند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد وجود دارد و بارها در تریبون نماز جمعه اعلام کردیم و برای فعال کردن آن نیاز به توجه ویژه دارد، همچنین مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور باید با تخصیص اعتبار فعال شوند و انتظار می‌رود استاندار جدید با ارتباط وسیع خود با مرکز بتواند در راه رفع این مشکلات اقدام کند و نگاه دولت به استان لرستان عوض شود.

وی با اشاره به اینکه گره‌ها در استان لرستان به دست مرکزنشینان حل می‌شوند، افزود: مردم لرستان، مردمی ولایتمدار و علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند و امیدواریم تدابیری اندیشه شود که عمر خدمتگزاری استانداران ما به معدل خوبی برسد.

کد خبر 747319

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • تعطیلات ۲ روزه آخر هفته از نگاه دولت رئیسی /واردات خودرو به کجا رسید؟
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • نگاه‌ها به بازی لغو شده: همه لیگ تکرار می‌خواهند!
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود