Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ددلاین، در طول نخستین شب مناظره ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی و جو بایدن نامزد حزب دموکرات، ترامپ از محکوم کردن برترپنداری سفیدپوستان خودداری کرد. بعد این اتفاق و صحبت‌های ترامپ، هالیوودی ها در توییتر به این موضوع واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابین تده، بازیگر و کمدین آمریکایی نوشت: محض یادآوری، او (ترامپ) برترپنداری سفید پوست‌ها را محکوم نکرد.

لنا وایت، تهیه کننده و بازیگر فیلم‌های آمریکایی هم نوشت: او نمی‌تواند نژادپرستی را تقبیح کند.

ایوا دوورنی کارگردان هم نوشته است: به کسانی که در چهار سال گذشته گوششان بدهکار نبود، می‌گویم: ترامپ همین الان اعلام کرد که سفیدپوستان را نژاد برتر می داند.

جاش گاد بازیگر فیلم سینمایی «مارشال» هم در واکنش توییتری‌اش نوشت: امشب یا مردی را انتخاب می‌کنیم که مدیر است و یا کسی که برترپنداری سفیدپوست‌ها را نژادپرستی نمی‌داند.

مارک رافلو بازیگر فیلم «انتقام جویان» هم نوشت: می‌خواهم در کشوری زندگی کنم که رئیس جمهورم از اینکه نژادپرست‌ها را اراذل و اوباش و تروریست بنامد و هرکاری که از دستش بر می‌آید، برای توقف آن‌ها انجام دهد، نترسد. او در ادامه هشتگ زد که با بایدن می‌توانیم.

سم اسماعیل، کیتی کوریک، پیت بودجج و کوری بوکر، دیگر افرادی بودند که به صحبت‌های ترامپ واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان سینمای هالیوود دونالد ترامپ انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما

همشهری آنلاین: حالا پلتفرم‌ها در سریال‌سازی‌ و برنامه‌سازی‌ از تلویزیون هم پیشی گرفته‌اند و حتی در مقاطعی شبکه‌های ماهواره‌ای را که زمانی بیشترین بیننده ایرانی را داشتند، تا حدودی کنار زده‌اند. در میانه راه فعالیت رسمی ساترا و ورود این سازمان که زیرنظر رسانه ملی است، باعث شد که ساترا به بسیاری از پلتفرم‌ها مجوز فعالیت بدهد. با این حال از میان انبوه پلتفرم‌هایی که فعالیت رسمی دارند چند سکوی نمایش توانسته‌اند با تولید و پخش سریال‌های پرمخاطب و رئالیتی‌شوهای جذاب میان مردم جا باز کنند و سر زبان‌ها بیفتند.
یک نکته قابل توجه این است که برخی از همین پلتفرم‌ها نیز به‌خاطر برخی سرمایه‌گذاری‌ها نتوانسته‌اند به لحاظ اقتصادی دوام بیاورند و حیات کاری‌شان را از دست داده‌اند.
رفته‌رفته با زیاد شدن صدور مجوز برای تولید پلتفرم‌ها، بعضی از همین پلتفرم‌هایی که توانسته بودند موفق باشند حالا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. این دو پلتفرم زمانی بیشترین حجم تولید سریال را داشتند و هر از گاهی صدای کاربران را با افزایش هزینه اشتراک درمی‌آوردند.

پول بدهید، همه کار می‌کنند
اما یکی از این پلتفرم‌ها به‌خاطر صحبت‌های جنجالی یکی از مدیران خود درگیر حواشی بزرگی شده و باعث شده است که برخی از کارگردانانی که با این پلتفرم‌ همکاری داشته و دارند از همکاری با آنها انصراف دهند.
محمدحسن شانه‌ساززاده، یکی از مدیران ارشد این پلتفرم عنوان کرده: از زمانی که وارد این پلتفرم شدم بی‌اخلاقی خاصی میان کارگردانان و بازیگران دیدم. این بی‌اخلاقی در دیگر صنعت‌هایی که حضور داشتم نبود. بازیگران و کارگردانان در تعهد کاری و قراردادهایی که دارند بی‌اخلاق هستند. حتی این مدیر در واکنش به مصاحبه‌کننده که اگر این صحبت‌ها پخش شود، این پلتفرم بایکوت خواهد شد می‌گوید: اول و آخرش پول است. اگر به آنها پول بدهید، هر کاری می‌کنند.

واکنش کارگردانان و بایکوت پلتفرم
همین صحبت‌ها واکنش‌های اولیه را به‌دنبال داشت. همایون اسعدیان، کارگردان سینما و تلویزیون که سابقه همکاری با این پلتفرم را در سریال «خسوف» و «شریک جرم» داشته، در واکنش به اظهارات شانه‌ساززاده درباره بازیگران به‌عنوان افراد بی‌اخلاقی که فقط پول را می‌شناسند گفت: آقای شانه‌ساززاده، یکی از مدیران ارشد نماوا، با حرف‌هایی که بیشتر زیبنده خودشان است بازیگران و تهیه‌کنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار داده‌اند. من در چهل‌سال گذشته شاهد این میزان وقاحت در اظهارنظر کسی در مورد هنرمندان نبوده‌ام و این صحبت‌ها بی‌سابقه است. به‌خصوص، وقتی مصاحبه‌کننده از آقای شانه‌ساززاده می‌پرسد نگران عدم‌همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان پس از این حرف‌ها نیستید، می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! قیاس به نفس می‌فرمایید، جناب شانه‌ساز! حداقل برای منی که در 2پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تأسف است.
مازیار میری، از دیگر کارگردان سینما، نیز درباره صحبت‌های این مدیر گفته است: صحبت‌های این مدیر باعث تأسف است، اما بیشتر از این تأسف می‌خورم که مدیران فرهنگی کشور اجازه حضور چنین افراد کاسبی را در فرهنگ کشور می‌دهند.


کد خبر 846423 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها نقد فیلم و سریال فیلم و سریال ایرانی نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • اولین عکس از ترانه علیدوستی در بیمارستان به خاطر بیماری ناشناخته و لاعلاج
  • انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵
  • صحبت‌های احساسی لیلا حاتمی درباره پدرش
  • واکنش آنچلوتی به انتقاد‌ها به بازی برابر سیتی در آستانه الکلاسیکو
  • اولین واکنش رسمی بایرن به مذاکره با زیدان