Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: 600 دانش‌آموخته این واحد دانشگاهی در صنایع مختلف مانند نفت، مواد آرایشی، بهداشتی، صنایع غذایی، دارویی و ... مشغول به‌کار شده‌اند.

بهناز معمارماهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اهر با معرفی ویژگی‌ها و مزایای رشته مهندسی شیمی، درباره آینده شغلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار کرد: تاکنون بیش از 600 نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل و در صنایع مختلف نفت، مواد آرایشی، بهداشتی، صنایع غذایی، دارویی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مشغول به‌کار شده‌اند.

وی درباره ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته افزود: اکنون در مقطع ارشد در چهار گرایش فرآیند، مهندسی پلیمر، مهندسی بیوتکنولوژی، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست HSE و در مقطع دکتری رشته مهندسی شیمی امکان تحصیل برای علاقه‌مندان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر فراهم شده است.

مدیر گروه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی اهر در معرفی رشته مهندسی شیمی به آنا گفت: این رشته شاخه‌ای از مهندسی است که از اصول شیمی، فیزیک، ریاضیات، زیست‌شناسی و اقتصاد برای استفاده مؤثر، تولید، طراحی، انتقال و تبدیل انرژی و مواد استفاده می‌کند.

به گفته وی، مهندسان شیمی می‌توانند با استفاده از فناوری نانو و نانومواد در آزمایشگاه تا فرآیندهای صنعتی در مقیاس بزرگ مواد شیمیایی، مواد اولیه، سلول‌های زنده و میکروارگانیسم‌ها، انرژی را به اشکال مختلف و به محصولات مفید و قابل استفاده در زمینه‌های مختلف تبدیل کنند.

معمارماهر اضافه کرد: مهندسان شیمی در بسیاری از جنبه‌های طراحی و بهره‌برداری از کارخانه، ازجمله ارزیابی ایمنی و خطر، طراحی و تجزیه‌ و تحلیل فرآیند، مدل‌سازی، مهندسی کنترل، مهندسی واکنش شیمیایی، مهندسی هسته‌ای، مهندسی بیولوژیک، مشخصات ساخت‌وساز و دستورالعمل‌های عملیاتی نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار دارند.

این مسئول با بیان امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ازجمله آزمایشگاه‌های پلیمر، فرآیند، عملیات واحد، حرارت و مکانیک سیالات عنوان کرد: آزمایشگاه‌های فعال این واحد دانشگاهی جزء آزمایشگاه‌های تخصصی و منحصربه‌فرد این رشته در آذربایجان شرقی است که علاوه بر بهره‌مندی دانشجویان این واحد دانشگاهی از آزمایشگاه‌ها، سایر واحدهای دانشگاهی و مراکز تولیدی و صنعتی مرتبط می‌توانند در قالب همکاری‌های بین‌بخشی از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی اهر رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر واحد دانشگاهی رشته مهندسی شیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه گفت: از مهرماه سال جاری اولین دوره دانشجویان دکتری شیمی آلی در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

دکتر مهدی اسرافیلی افزود: راه اندازی دکتری شیمی یکی از دغدغه‌های اصلی این دانشگاه در سال‌های اخیر بوده و با توجه به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی گروه شیمی تحقق این امر می‌تواند ضامن توسعه برنامه راهبردی دانشگاه و تربیت نیروی انسانی به منظور حل مشکلات منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه در ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو جذب می‌کند و در مجموع حدود ۱۰۰ دانشجوی دکتری در حال تحصیل می‌باشند.

وی از پیگیری جهت راه اندازی چندین رشته جدید خبر داد و گفت: دانشگاه مراغه دانشگاهی آینده دار و با ظرفیت بسیار بالاست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی هر چه بیشتر این دانشگاه مخصوصا در حوزه آموزش باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • یک رشته دکتری به رشته‌های دانشگاه آزاد لامرد افزوده شد/ هفت رشته دیگر در مسیر تصویب نهایی
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد