Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شرکت چند منظوره شاهد بیرجند که از سال 1376 در این شرکت ثبت‌نام کردند، از عدم‌دریافت زمین قطعه‌بندی‌ شده داخل محدوده شهری و ضرر وارد شده به آن‌ها در خصوص مبلغ 18 میلیون تومان اخذشده در ابتدای سال‌جاری و برگشت آن، گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، گرانی زمین و مسکن این روزها بیشتر از هر زمان دیگری است که به گفته کارشناسان، مهم‌ترین دلیل این گرانی افسارگسیخته، عدم‌نظارت و بی‌توجهی دولت به بخش مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه خانه در قالب مسکن مهر که در آن قیمت زمین صفر شده بود، توانسته بود بسیاری از مردم به خصوص کم‌درآمدها را صاحب خانه کند که متأسفانه این روش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم کنار گذاشته و حتی با آن برخورد سیاسی و قهری شد.

تعاونی‌های مسکن نیز از عواملی هستند که می‌توانند در احداث خانه مشارکت کنند. اما گاهی برخی تعاونی‌های مسکن به تعهدات خود پایبند نیستند و نمی‌توانند کار را به سرانجام برسانند یا آن را بسیار طولانی می‌کنند.

یکی از شرکت‌های که در زمینه زمین و مسکن فعالیت دارد، شرکت چند منظوره شاهد بیرجند است. از روزی که این شرکت ایجاد شد و از افرادی که جزو خانواده‌های شهدا بودند جهت خرید و تحویل زمین به آن‌ها ثبت‌نام به عمل آورد و مبالغی دریافت کرد، بیش از 20 سال می‌گذرد اما با وجود تغییر چندباره مدیران در این شرکت و بازرسی‌های صورت گرفته از آن، طبق گفته اعضا، متأسفانه زمین قطعه‌بندی‌شده داخل محدوده شهری به اعضا واگذار نشده است.

 

در سال 1377 در این شرکت ثبت‌نام کردم

یکی از اعضای این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از نحوه فعالیت و روند طولانی تحویل زمین گلایه کرد و گفت: در سال 1377 در این شرکت ثبت‌نام کردم و مبالغی واریز کردم تا مدتی بعد، زمین به من تحویل دهند اما هنوز قطعه‌بندی‌شده داخل محدوده شهری واگذار نشده است و فقط زمین مشاع تحویل دادند که مشخص نیست چه زمانی وارد محدوده شهری می‌شود.

وی افزود: در این سال‌ها بارها به حساب شرکت پول واریز کردیم، در جلسات و مجامع حضور یافتیم، نامه‌های زیادی دریافت کردیم اما کار به سرانجام نرسیده است.

وی اظهار کرد: برخی از پدران و مادران شهدا که عضو شرکت بودند، از دنیا رفتند، برخی از اعضا سال‌ها پیش از عضویت شرکت خارج شدند و حق خود را فروختند، اما با این وجود، ما هنوز منتظر هستیم.

وی گفت: زمینی که برای ما مشخص کردند، انتهای خیابان کارگران است.

بیش از دوسوم اراضی توسط دولت برداشته می‌شود

وی تصریح کرد: متأسفانه در زمین‌های انتهای خیابان کارگران بیرجند، قرار است بیش از دوسوم از زمین توسط دولت برداشته شود. متأسفانه از قطعه 300 متری مشاع، 210 مترمربع توسط اداره راه و شهرسازی برداشته شده و فقط 90 مترمربع به اعضا رسیده است.

اخذ مبلغ 18 میلیون تومان در ابتدای سال‌جاری و برگشت آن

وی گفت: مبلغ 18 میلیون تومان در ابتدای سال‌جاری با زحمت و فروش طلای همسرم و برخی اقلام زندگی، تهیه و به حساب شرکت واریز کردم و در ادامه برای تکمیل مبلغ 52 میلیون تومان درخواستی، چند فقره چک به تاریخ‌های مختلف در اختیار شرکت قرار دادم اما چند روز پیش از شرکت با تماس گرفتند و گفتند با بنیاد مستضعفان و اداره کل راه‌وشهرسازی به توافق نرسیدند و شماره حساب بدهید تا پول شما را پس بدهیم.

وی تصریح کرد: این اقدام، باعث واردآمدن ضرر هنگفتی به اعضا می‌شود چراکه هر گرم طلا در ابتدای سال‌جاری 300 هزار تومان بود و اکنون بیش از یک‌میلیون و 300 هزار تومان است؛ به علاوه قطعا در آینده این شرکت طلب مبالغ بالای 100 میلیون تومان خواهد کرد. اگر اکنون پول را پس بدهند و بعدا پول طلب کنند، این ضرر را چه کسی جبران می‌کند؟ ضرر بیش از 20 سال انتظار را چه کسی جبران می‌کند؟ ضرر حذف 210 مترمربع را چه کسی جبران می‌کند؟ این رفتار شرکت و راه‌وشهرسازی با مردم، به هیچ عنوان درست نیست.

وی تأکید کرد: این شرکت با نام شهدا فعالیت می‌کند و اعضای شرکت از خانواده شهدا هستند و دیده شده مدیران بنیاد شهید استان بعد از بازنشستگی به عنوان اعضای هیئت مدیره و مدیران این شرکت، حضور داشتند اما نظارتی از سوی بنیاد شهید و نهادهای نظارتی بر این شرکت تاکنون اقدامی مشاهده نکردیم.

تعللی صورت نپذیرفته است

محمدرضا نسیمی مدیرعامل شرکت تعاونی چند منظوره عام شاهد بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: تمامی اعضای شرکت تعاونی چند منظوره شاهد بیرجند که در بخش مسکن ثبت‌نام کردند، به انتخاب خودشان زمین واگذار شده و تعللی در این خصوص صورت نپذیرفته است و چنان‌چه عضوی مدعی است که به او زمین واگذارنشده، به شرکت مراجعه کرده تا نسبت به درخواست وی رسیدگی و اقدام شود.

وی افزود: این شرکت مجموعه‌ای حقوقی مستقل است که براساس قانون تعاون تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی چند منظوره عام شاهد بیرجند گفت: مطابق قانون تعاون این شرکت دارای بازرس است و محدودیتی در نظارت و بازرسی از طرف بازرسان وجود ندارد و همکاری لازم مطابق خواسته انجام می‌شود.

نسیمی افزود: این شرکت 1800 عضو دارد که از این تعداد یک‌هزار نفر در بخش مسکن عضو بوده که به تمامی متقاضیان بخش مسکن زمین واگذار شده است.

وی اظهار کرد: زمین‌های خریداری‌شده جهت اعضا به آن‌ها واگذار شده و به جز تعداد معدودی اسناد مالکیت آن نیز منتقل شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی چند منظوره عام شاهد بیرجند گفت: زمین‌های این شرکت در چهار جهت اصلی شهر قرار دارد.

نسیمی اظهار کرد: در خصوص زمین‌های انتهای خیابان کارگران تاکنون توافقی با اداره راه‌وشهرسازی صورت نگرفته و در مرحله ورود به محدوده شهری است که پس از آن حق‌السهم هر عضو مشخص می‌شود.

وی در خصوص برداشت 210 مترمربع از 300 مترمربع مشاع توسط دولت و ارائه 90 مترمربع به اعضا گفت: در خصوص سهم دولت از اراضی مشاع از مبادی ذیربط استعلام کنید.

مدیرعامل شرکت تعاونی چند منظوره عام شاهد بیرجند در خصوص پیگیری‌ها جهت تحویل زمین به اعضا اظهار کرد: درحال پیگیری از طریق مراجع ذی‌ربط جهت ورود به محدوده خدماتی برای آن بخش از اراضی که در محدوده خدماتی قرار ندارد، هستیم.

نسیمی افزود: در آن‌جایی‌که تعدادی از شرکای مشاعی زمین انتهای خیابان کارگران از خانواده شهدا هستند، نامبردگان تقاضای خرید سهم مشاعی بنیاد مستضعفان را از آن بنیاد داشتند که موافقت اولیه آن نهاد اخذ شده و مراحل بعدی در دست پیگیری است.

مبالغ جهت جلوگیری از ضرر اعضا برگشت داده می‌شود/ مجدد مبلغ اخذ خواهد شد

وی در خصوص گلایه اعضا مبنی بر دریافت مبلغ 18 میلیون تومان در ابتدای سال‌جاری و اقدام برای پس‌دادن آن بعد از 6 ماه و افزایش تورم و کاهش ارزش پول، اظهار کرد: وجوه دریافتی به صورت علی‌الحساب و امانت براساس قیمت کارشناسی اولیه بنیاد جهت تأمین پیش‌پرداخت زمین موردنظر اخذشده و از آن‌جایی‌که امر واگذاری براساس نامه سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان و نظر شورای راهبری آن سازمان بوده، موکول به بعد از ورود به محدوده و تغییر کاربری شده است و مبالغ دریافتی که مطابق اعلام به اعضا به رسم امانت نزد شرکت بوده و این‌که شاید این امر زمان‌بر باشد، به منظور عدم‌ضرر اعضا، عودت داده شده تا پس از تکمیل فرآیند واگذاری مجددا مبالغ موردنظر بنیاد از اعضا اخذ شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی چند منظوره عام شاهد بیرجند در خصوص دریافت مبلغ از اعضا در آینده گفت: درخواست واریز وجوه از سوی این شرکت منوط به قیمت زمین در زمان معامله خواهد بود.

نسیمی درباره سایر فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: این شرکت درحال حاضر در بخش‌های تعاونی مصرف و مسکن فعالیت دارد.

به گزارش خاورستان، طبق بررسی‌ها مشخص شد در زمان ریاست محمد سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان، موافقت اولیه جهت واگذاری زمین اخذ شده به شرط این‌که زمین وارد محدوده شهری شود اما در ادامه، اداره راه‌وشهرسازی برنامه‌ای برای ورود زمین‌های انتهای خیابان کارگران به محدوده شهری نداشته است و موضوع مسکوت مانده است. قیمت اعلامی به شرکت نیز براساس ارزش تقریبی در آن زمان بوده است.

همچنین براساس بررسی از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اعلام شد شرکت چند منظوره شاهد بیرجند زیرنظر بنیاد شهید نیست و اقدامی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

پیگیری و نظارت انجام می‌شود

محمد کسایی سرپرت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در این رابطه گفت: پیگیری‌ها و نظارت‌های لازم در خصوص شرکت تعاونی چند منظوره شاهد بیرجند انجام شده و می‌شود.

وی با بیان این‌که این شرکت فقط در بحث مسکن فعالیت ندارد و به عنوان شرکت چند منظوره فعال است افزود: تبدیل وضعیت مشاع زمین‌ها در وظایف اداره تعاون نیست.

سرپرت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند اظهار کرد: این شرکت مبالغی از اعضا دریافت کرد اما بعد از این‌که موفق نشدند اقدامات را انجام دهند، قصد دارند مبلغ را به اعضا برگشت دهند.

به گزاش خاورستان، بعد از پیگیری‌ها از اداره کل راه‌وشهرسازی خراسان جنوبی، پاسخ سؤالات را از این اداره‌کل دریافت نکردیم.

بنابراین گزارش؛ بیش از 23 سال انتظار و عدم‌دریافت زمین قطعه‌بندی‌شده در محدوده شهری، گلایه اعضای شرکت چند منظوره شاهد بیرجند را در پی داشته است. این‌که مبلغی از اعضا دریافت و بعد از چند ماه و کاهش ارزش آن پول، به اعضا برگشت داده شود، باعث اعتراض اعضا شده است. به نظر می‌رسد تمایلی در مسئولان استان برای حل این مشکل، مشاهده نمی‌شود. اکنون اعضای این شرکت مانند همیشه منتظر هستند تا شاید روزی از مسئولان ارشد استان و نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند و بالاخره بعد از نزدیک به ربع قرن، بتوانند زمینی دریافت کنند و خانه خود را بسازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مبلغ 18 میلیون تومان ابتدای سال جاری میلیون تومان بنیاد مستضعفان راه وشهرسازی محدوده شهری اعضای شرکت بنیاد شهید قطعه بندی بخش مسکن ثبت نام زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم

گردنه تته اورامان کردستان همچنان درگیر برف و کولاک بوده و عملیات بازگشایی در حال انجام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سروآباد، گردنه تته اورامان در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه هرساله به‌علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً 6 ماه از سال بسته است.

در همین زمینه؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان به خبرنگار تشنیم گفت: ادامه عملیات بازگشائی گردنه ته‌ته محور سروآباد ـ نودشه ـ پاوه توسط نیروهای راهداری شهرستان سروآباد در حال انجام است.

فرزاد حسنی افزود: با توجه به حجم بیش از حد برف و احتمال سقوط بهمن، بازگشائی مسیر ادامه دارد.

در همین راستا؛ عملیات بازگشایی این محور ارتباطی در مسیر سروآباد، نودشه- پاوه از یک ماه‌ قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد که در ادامه با هم می‌بینیم: 

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم
  • (ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند
  • ببینید | کنایه عبدالناصر همتی به رئیسی با انتشار این ویدیو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • امیدواریم بدشانسی های تیم نساجی پایان یابد
  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم