Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ورود ۱۱ هزار دوز واکسن آنفولانزا به لرستان گفت: این واکسن در مرحله نخست برای کادر درمان بخش‌های کرونایی و بیماران خاص تزریق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد رضا نیکبخت در رابطه نحوه توزیع واکسن آنفولانزا در استان لرستان اظهارداشت: در مرحله اول 11 هزار دوز واکسن وارد استان شد که این واکسن در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار گرفته و به صورت رایگان به افراد مورد هدف تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مرحله اول دو دسته مردم باید این واکسن را تزریق کنند افزود: یک دسته شامل کادر درمانی می‌شود که مستقیما در خطر هستند مانند کادر درمانی بخش کرونا، بخش عفونی، بخش‌های ایزوله تنفسی و بخش‌های زنان و زایمان، کادر درمانی اورژانس‌ها یا کادرهای بهداشتی که مستقیما در آزمایشگاه‌ها درگیر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه کادر بهداشت محیط و غسال خانه‌ها و افرادی که بیماران کرونایی را دفن می‌کنند نیز شامل دریافت واکسن آنفولانزا می‌شوند عنوان کرد: گروه دیگر مردمی هستند که بیماری خاص دارند مانند افرادی که بیماری هموفیلی، تالاسمی، هپاتیت، سرطان یا نقص سیستم ایمنی دارند و به شکلی سیستم دفاعی بدنشان دچار آسیب است که در مرحله نخست باید این واکسن را  به صورت رایگان دریافت کنند.

واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های خاص در خوزستان تهیه شد اخبار تلویزیون| پخش 10 مجلس تعزیه در شبکه 4/ آخرین وضعیت واکسن کرونا امشب مشخص می‌شود واکسن آنفلوآنزا برای 800 سالمند گیلانی اختصاص یافت

وی بیان کرد: یک سری از افراد از جمله کسانی که در زندان و سرای سالمندان به سر می‌برند چون در معرض خطر هستند مشمول دریافت واکسن می‌شوند، البته برای افراد بالای 60 و 65 سال به بالا که آسیب پذیرند نیز به زودی واکسن توزیع می‌شود.

نیکبخت گفت: واکسن آنفولانزا در مراحلی بعدی نیز در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت تا هر کسی که می‌خواهد با پرداخت پول از داروخانه تهیه کند.

وی تصریح کرد: بیماران پر خطر یا خاص نیز با مراجعه به پایگاه یا مرکز جامعه سلامت محل زندگی خود می‌توانند نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام  کنند، این افراد می‌توانند با ارائه شماره ملی واکسن رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/642/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.

او ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان در امر مولدسازی اولویت‌بندی شوند
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است