Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر ایمانیان مدیر جهادکشاورزی مهاباد با اعلام اینکه ۵۰ هزار هکتار از مزراع مهاباد به کشت گندم اختصاص یافت، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از این میزان به صورت آبی و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به صورت دیم کشت شده که این میزان یک هکتار کمتر از سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیان با اشاره به ارقام بذور گندم مورد استفاده کشاورزان افزود: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام میهن و پیشگام و برای مزارع دیم ارقام سرداری، باران، اوحدی، هما و آذر ۲ که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد را کشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

۹۰ درصد مطالبات گندم کاران مهابادی پرداخت شد

تولید ۴۰ هزار تن گندم در مزارع مهاباد

او با بیان اینکه مقدار بذر مصرفی در مزارع دیم و آبی متفاوت است، تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی برای مزارع دیم ۱۶۰ کیلوگرم و برای مزارع آبی ۲۰۰ کیلوگرم بذر تعیین کردند.

این مقام مسئول در مهاباد یادآور شد: در سال زراعی گذشته، ۵۱ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم پاییزه اختصاص یافت که ۴۷ هزار هکتار از این مقدار به صورت دیم و چهار هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده‌است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت گندم وزارت جهاد کشاورزی هزار هکتار مزارع دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به شرایط رطوبتی و وضعیت دمای مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم به دلیل بارش‌های اخیر در این استان، بر ضرورت پایش مزارع گندم و مبارزه به موقع با این بیماری تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور با اشاره به نشانه‌های این بیماری که به صورت پودر زرد رنگ بر روی برگ‌های گیاه قابل مشاهده است، پایش به موقع مزارع گندم و سمپاشی مناطق آلوده را مهمترین اقدام برای پیشگیری از گسترش این بیماری دانست.

وی افزود: در شمال غرب و غرب استان فارس به دلیل رطوبت و شرایط محیطی مناسب برای رشد و تکثیر این بیماری، اقدام به رصد و کانون کوبی مناطق آلوده شده و خوشبختانه خسارتی به مزارع وارد نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه این بیماری قارچی می‌تواند باعث کاهش عملکرد در مزارع گندم باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های اخیر توانسته تنش رطوبتی که مزارع گندم با آن مواجه بودند را کم کند اقدام به موقع نسبت به مبارزه با این بیماری بسیار با اهمیت است. 

مجتبی دهقان‌پور بیان کرد: همکاران ما در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در خدمت کشاورزان عزیز استان فارس هستند و سم مورد نیاز نیز در تمامی فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به اندازه کافی مهیا است.

انتهای پیام/442/

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی