Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در شرایطی هستند که هر روز یک توطئه ایجاد می‌کنند گفت: آمریکا احمقانه‌ترین و ترویستی‌ترین سیاست‌ها را علیه ملت ایران به کار گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی تصریح کرد: مناظره شب گذشته کاندیدا‌های ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که آمریکایی‌ها به چه اوضاعی گرفتار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آن‌ها از یک طرف بدترین وضعیت را در کرونا داشتند و از طرف دیگر بدترین بیکاری امروز دامن آن‌ها را گرفته و از طرف دیگر ناآرامی‌های داخلی در این کشور از شرایط قبل بدتر است و در سیاست خارجی هیچ چیز هم به دست نیاورده اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در سیاست خارجی خود نه تنها نسبت به ایران بلکه نسبت به منطقه، پاسیفیک، اروپا و نیز نفتا ناموفق بوده اند گفت: کشوری که این همه مشکلات دارد طبیعی است که این مشکلات را بخواهد به دنیای بیرون منتقل و علیه ایران و جهان هم توطئه کند.

آقای روحانی با اشاره به عصبانیت شبکه‌های خارجی از اینکه ما آمریکا را عامل جنایت‌ها می‌دانیم گفت: عده‌ای هم در کنار و گوشه دنبال آن‌ها را می‌گیرند، اما این یک واقعیت است و چه شما بپسندید و چه نپسندید امروز خصمانه ترین، جنایتکار‌ترین و تروریستی‌ترین سیاست‌ها را آمریکا علیه ملت ایران و این ۸۴ میلیون جمعیت به کار گرفته است.

رئیس جمهور وحدت و اتحاد را تنها عامل مقابله با این مشکلات دانست و افزود: ما باید برای مقابله با این مشکلات به این تریبون‌هایی که این ملت در اختیار ما گذاشته احترام بگذاریم و سخنی بگوییم به نفع مردم و در مسیر اتحاد و سخنی بگوییم که به هم نزدیک‌تر شویم و دست یاری به سوی همدیگر دراز کنیم.

وی گفت: از نقشه کشیدن علیه همدیگر که موجب جدایی و فاصله است، دوری کنیم. اگر ما در مسیر جدایی و در مسیری باشیم که هر کدام بخواهیم رقابت‌های حزبی و جناحی را پیش بکشیم به جای اینکه مسائل مردم را مدنظر قرار دهیم، مسلماً به آن اهدافی که باید امروز به آن برسیم نخواهیم رسید.

آقای روحانی اضافه کرد: دشمنان ما که در این سه سال ناموفق بودند انشاءالله در این ماه‌های آخرین هم ناموفق خواهند بود و شرایط این چنین نخواهد ماند و تغییر خواهد کرد و ما اگر محکم بایستیم و متحد باشیم و صدایمان واحد باشد و عمل مان در کنار هم باشد، از این مشکلات می‌توانیم به خوبی عبور کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: راه، هم افزایی، همکاری، وحدت زبانی و وحدت عملی است و انشاءالله خدا همه ما را موفق کند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و آنچه که اهداف ملی است به ثمر برسانیم.

لزوم واگذاری امور اقتصادی به مردم

رئیس جمهوردر بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید امور اقتصادی و تولید را جز در موارد خاص به مردم واگذار کرد تا حرکتمان در سال جهش تولید تسهیل شود.

آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیات دولت گفت: اگر کسی بگوید که همه مشکلات بر دوش مدیریت اجرایی دولت باشد این حرفی اشتباه و نادرست است؛ ما همه اعم از قوای سه گانه، نیرو‌های مسلح و مردم بار سنگین را بر دوش داریم و آن را باید تحمل کنیم و به مقصد برسانیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید کار‌ها را به مردم واگذاریم، افزود: باید سهام شرکت‌ها و کارخانه‌ها به مردم واگذار و سیاست‌های اصل ۴۴ اجرا شود.

آقای روحانی تصریح کرد: مدیران ما را دلسرد نکنید؛ حالا اگر در یک مورد از واگذاری‌ها هم به فرض اشکالی هست آن را رفع کنید، اما اصل واگذاری را زیرسوال نبرید.

رئیس جمهور گفت: البته جا‌هایی مانند امور زیرساختی، کارخانه‌ها و صنایع مادر و جا‌هایی در مناطق محروم که مردم نمی‌توانند یا نمی‌ارزد که سرمایه گذاری کنند، دولت برعهده بگیرد و سرمایه گذاری کند، اما باقی امور را مردم به عهده بگیرند.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه باید شرایط را برای واگذاری امور به مردم تسهیل کنیم، افزود: یک شرکت که واگذار می‌شود آنقدر، اما و اگر می‌کنند که ۱۰ شرکت دیگر که در صف قرار دارند دیگر نمی‌آیند.

رئیس جمهور گفت: تا زمانی که مسایل در اختیار دولت است، مشکلات حل نمی‌شود بلکه باید مردم به صحنه بیایند و سرمایه آنان و سرمایه‌های خارجی جذب شود.

وی باردیگر تاکید کرد: باید به ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری امنیت بدهیم آنان سرمایه‌های بسیاری دارند که اگر به داخل بیاید به نفع مردم، کشور و آنان است؛ به آنان و سرمایه هایشان امنیت دهیم تا اگر خواستند ارزشان را خارج کنند به راحتی ممکن باشد.     صادرات غیر نفتی تامین کننده ارز مورد نیاز کشورند   رئیس جمهور گفت: بخش عمده تامین ارز مورد نیاز کشور بر عهده صادرات غیرنفتی است و این برای کشور بسیار مهم است.   آقای روحانی در جلسه هیات دولت افزود: اگر در بخش‌هایی مثل نفت با مشکل صادرات مواجه هستیم صادرات کالا‌های دیگر باید این موضوع را جبران کند که بخش بزرگی از آن مربوط به صنعت است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی و فولاد دو بخش اصلی صنعت کشور محسوب می‌شوند گفت: به غیر از این‌ها صادرات غیر نفتی در بخش‌هایی نظیر خدمات و کشاورزی نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

رئیس جمهور با بیان این که تهیه کالا‌های ضروری برای کشور یکی از مسئولیت‌های مهم وزارت صنعت است گفت: این وزارتخانه دستگاهی است که به صورت مدام و ساعتی باید مراقب باشد که چه کالایی در بازار هست؟ چه کالایی کمبود دارد؟ چه کالایی باید خریداری و چه کالایی باید اولویت بندی شود؟

آقای روحانی تصریح کرد: به رغم تحریم‌ها و کرونا در کالا‌های اساسی دچار مشکل نبوده ایم و حتی در شرایط کرونا در تولید دارو و کالا‌های بهداشتی توانستیم در مسیر درستی حرکت کنیم.   در بخش‌های صنعتی رشد تولید داشته ایم

رئیس جمهورگفت: تولید پنج ماهه امسال در بخش‌های صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

آقای روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به رای مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزارت صنعت را یکی از وزارتخانه‌هایی عنوان کرد که در خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها قرار دارد وگفت: وزارت صمت بار مسئولیت تامین کالا‌های اساسی و بخش بزرگی از بار تولید را بر دوش دارد. البته وزارت کشاورزی و وزارتخانه‌های دیگر هم مسئولیت بخش تولید را برعهده دارند.

وی افزود: بنده در حکمی که دیروز برای وزیر جدید صمت صادر کردم در پیوست آن سیاست‌هایی را که وزارت صمت باید دنبال کند و خط و مشی برنامه‌ای را که باید مدنظر قرار دهد ابلاغ کردم.

رئیس جمهور گفت: چهار مسئولیت اصلی و مهم امروز بر دوش وزارت صمت است که اولی آن در بخش جهش تولید است که امسال ما همه مسئولیت داریم این شعار را محقق کنیم و در زمینه تولید، حرکت ما امسال بهتر از سال‌های قبل باشد.

آقای روحانی اضافه کرد: علی رغم مساله کرونا و مشکلات ناشی از آن براساس آمار موجود طی چهار پنج ماه اول امسال تولید ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بسیاری از بخش‌های صنعتی دارای رشد بوده است که در کالا‌های مختلف و متنوع ۱۸، ۱۲ و ۸ درصد را شامل می‌شود.

رئیس جمهور افزود: این رشد در کالا‌های مهم تولیدی از جمله فولاد، پتروشیمی تا کالا‌های مورد نیاز مردم همانند لوازم خانگی و خودرو در سال جاری نسبت به پنج ماهه سال گذشته بوده و این بسیار مهم است که مردم بدانند علی رغم همه سختی‌ها و فشار و تحریم، هم در کشاورزی و هم در صنعت و هم در بخش‌هایی از خدمات شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بوده ایم.

آقای روحانی گفت: این جهش و رونق تولید امسال به عنوان یک وظیفه مضاعف بر دوش همه ماست.

رئیس جمهور همچنین صادرات کالا را از دیگر وظایف وزارت صمت عنوان کرد و افزود: بار اصلی تامین ارز در سال‌های قبل و گذشته بر مساله نفت بود و میعانات گازی، اما الان با مشکلاتی مواجه هستیم و شرایط ما شرایط سابق نیست.

آقای روحانی گفت: بعضی از دوستان در فضای مجازی می‌گویند قبل از این دولت نیز تحریم وجود داشته است و اکنون هم تحریم هست، قبل از این دولت شما می‌گفتید برخی مسئولیت‌ها به خاطر تحریم است و برخی به خاطر مدیریت است حالا امروز چه می‌گویید؟ باید به این نکته توجه کرد که جنگ اقتصادی در این سه سال اتفاق افتاد و آنچه در گذشته بوده کم یا زیاد تحریم بوده و نه جنگ.

رئیس جمهور افزود: ما در شرایط قبل از این دولت و شرایط روز‌های سخت، حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم آن هم نفت با قیمت ۱۲۰ دلار آن روز‌هایی که قیمت پایین آمده بود در اوایل سال ۹۲ قیمت نفت به ۱۰۴ دلار رسیده بود و در همان شرایط تحریم، صادرات نفت روزانه یک میلیون بشکه بود. در آن زمان بانک‌های ما در شرایطی که امروز هستند نبودند و شرایط بهتری داشتند.

وی اضافه کرد: البته در دولت یازدهم شرایط بهتر شد و ما از آن لیست سیاه در اف‌ای تی اف خارج شدیم البته باز مشکلاتی متاسفانه برای ما پیش آمد به خاطر اینکه لوایح چهارگانه‌ای که دولت دنبال آن بود برخی از آن‌ها دچار مشکل شدند.

آقای روحانی گفت: آن لوایح هم مورد تاکید دولت بود و هم مورد تاکید جلسه سران سه قوه که سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

نظارت وزارت صمت باید تقویت شود

رئیس جمهور گفت: به زودی با طراحی و بکارگیری سامانه ای، واردات و مشکلات گمرکی تسهیل و نظارت وزارت صمت تقویت می‌شود.

آقای روحانی در جلسه هیئت دولت افزود: ما در حال حاضر در شرایط جنگ هستیم جنگی که از سال ۹۷ شروع شد بنابراین واقعیت را تحریف نکنیم همانطور که رهبری فرمودند دفاع هشت ساله نباید تحریف شود، امروز هم در جنگ اقتصادی واقعیت‌ها نباید تحریف شود.

رئیس جمهور گفت: واقعیت‌ها را همانطوری که هست برای مردم باید تبیین کنیم، مبدا، تاریخ و میزان حقایق را باید تبیین کنیم.

وی افزود: تحریم بوده است پیش از این هم بوده است گاهی بیشتر و گاهی کمتر شده است، ولی جنگ اقتصادی از سال ۹۷ آغاز شده است بنابراین نباید آدرس اشتباه داد.

رئیس جمهور گفت: گفتن این جملات به این معنا نیست که برابر دشمن ترسیده ایم یا اینکه مشکل داریم، اما شرایط جنگ با شرایط صلح متفاوت است و همه باید این واقعیت‌ها را بدانند.

آقای روحانی افزود: چهارمین وظیفه‌ای که وزارت صمت دارد نظارت بر بازار است که وظیفه‌ای بسیار مهم است تا درشرایط جنگ بازار‌ها و انبار‌ها را نظارت کنیم.

رئیس جمهور گفت: این تصمیمی که در چند روز اخیر گرفته شد که بانک مرکزی و گمرک کمک کنند تا بتوانیم کالا‌های دپو شده را (هشت میلیون تن کالای دپو شده که سه میلیون تن آن کالا‌های اساسی است) آزاد کنیم کار بسیار بزرگی است که باید به آن سرعت بخشید تا وزارت صمت بتواند این نظارت دقیق را بر بازار و انبار‌ها داشته باشد.

آقای روحانی افزود: در جلسه اخیر دولت الکترونیک تصمیم گرفتیم در جلسه آینده که چند هفته دیگر برگزار می‌شود سامانه‌ای ایجاد شود که فرایند را از ثبت سفارش تا تخصیص و تامین ارز، سفارش کالا، حمل کالا، تخلیه کالا، خروج از بندر، و توزیع در فروشگاه‌ها در بر بگیرد که اگر این سامانه را داشته باشیم نظارت آسان‌تر خواهد بود البته در کنار وزارت صمت باید سازمان تعزیرات، وزارت دادگستری و قوه قضاییه باشند تا مشکلات حل شود.

رئیس جمهور گفت: متاسفانه صحبت‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه نگاه این دولت به بیرون است و اعتقادی به داخل ندارد.

نگاه دولت به بیرون نیست

رئیس جمهور گفت: این حرف نادرست و ناصحیح تحریک کننده را که نگاه دولت به بیرون است تکرار نکنید، نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت تصریح کرد: معمولا در دولت‌های قبل در طول سال ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ مگاوات برق به نیروگاه‌ها اضافه می‌شد، اما در این پنج ماه، ما هزار و ۶۱۰ مگاوات برق افتتاح کردیم و این وضعیت تا پایان سال به همین شکل ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت: تا پایان سال افتتاح ۱۰ نیروگاه متعدد دیگر را در دستور کار داریم. آیا این وضعیت نشان دهنده آن است که ما نگاه مان به داخل است یا بیرون؟

وی افزود: تولید محصولات کشاورزی ایران از ۹۷ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است، ما در بنزین، گازوئیل، گاز و گندم به خودکفائی نزدیک شده ایم.

رئیس جمهور گفت: نگاه ما به داخل است که استخراج گازمان از ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز به هزار میلیون متر مکعب رسیده است.

آقای روحانی افزود: این که تولیدات فولاد ایران نسبت به سال ۹۲ نزدیک به دو برابر افزایش داشته و در آلومینیوم ۷۰ درصد اضافه تولید داریم و در دیگر امور مثل پتروشیمی در جهش دوم و سوم هستیم نشان دهنده رشد فعالیت‌های داخلی مان است.

رئیس جمهور گفت: این حرف نادرست و ناصحیح تحریک کننده را که نگاه دولت به بیرون است تکرار نکنید، نگاه دولت این است که باید با دنیا تعامل کرد و هزار مرتبه دیگر هم این موضوع را تکرار می‌کنم.

آقای روحانی افزود: ما گفتیم «تعامل سازنده» و مقام معظم رهبری آن را تصحیح کردند و فرمودند: «تعامل گسترده سازنده»، بله ما باید با دنیا تعامل گسترده سازنده داشته باشیم چرا که ما برای اجناس واردات و صادرات داریم.

رئیس جمهور گفت: امروز مشاهده می‌کنید که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، ۳۵۰ شرکت شتاب دهنده داریم که در روز اول این دولت حتی یک شرکت هم وجود نداشت.

وی افزود: ۵ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان هم اکنون در حال فعالیت اند که در آغاز کار این دولت تنها ۵۵ شرکت وجود داشت این رشد ۹۵ درصدی نشان دهنده نگاه دولت به داخل، جوانان و دانشگاه هاست.

رئیس جمهور گفت: در کنار بیان مشکلات، واقعیت‌ها و کار‌هایی را که انجام شده است برای مردم اعلام کنید و توضیح بدهید. برچسب ها: رئیس جمهور ، دکتر روحانی ، هیئت دولت ، ارز ، صادرات غیر نفتی ، کالاهای اساسی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دکتر روحانی هیئت دولت ارز صادرات غیر نفتی کالاهای اساسی آقای روحانی جلسه هیات دولت رئیس جمهور گفت آقای روحانی بسیار مهم رئیس جمهور دولت به بیرون نگاه دولت صادرات غیر واقعیت ها میلیون تن چه کالایی وزارت صمت سیاست ها بر دوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: ایران به دلیل ضعف دولت واشنگتن به اسرائیل حمله کرد.

به گزارش مهر، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • (عکس) هدیه خاصی و ویژه‌ای که حسن روحانی دریافت کرد؛ عبای عربی بر تن رئیس‌جمهور سابق