Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علیرضا سعدی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری علت آمار پایین دانش آموزان در آموزش حضوری را الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و اولویت داشتن سلامتی دانش آموزان و کادر آموزشی اعلام کرد.

وی بیشترین میزان حضور دانش آموزان در کلاس های درس را مربوط به بندپی غربی شهرستان بابل با ۵۷ درصد و پایین‌ترین آمار را مربوط به رامسر و شهرستان نور با سه و ۲ درصد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش گفت : البته در شهرهای بلده نور ۵۵ درصد و بندپی شرقی بابل هم ۴۷ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور می یابند که علتش علاوه بر تراکم پایین دانش آموزی ، دسترسی کمتر به تجهیزات مجازی و پوشش ارتباطی است.

سعدی پور همچنین از رعایت حداکثری الزامات بهداشتی در مدارس استان و نظارت و ارزیابی تیم های دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت آنها خبر داد و گفت : نظارت و ارزیابی ها در زمینه های استفاده از ماسک، عدم تردد در حیاط مدرسه، رعایت فاصله گذاری،  استفاده از مواد ضدعفونی، نظافت سرویس های بهداشتی، مدیریت حضور والدین در مدرسه و عدم تمرکز دانش آموزان در کلاس متمرکز است .

وی افزود : طی بازدید از مدارس از مجموع چهار هزار و ۱۲۳ مدرسه دولتی ، وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی حدود سه هزارو ۱۶۱ مدرسه بالاتر از سطح استاندارد مطلوب و ۴۶۲ مدرسه پایین تر از این سطح ارزیابی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شرایط رعایت و برخوداری از تجهیزات بهداشتی در مدارس غیر انتفاعی را نیز به همین صورت عنوان کرد و گفت: مازندران حدود ۴۰۰ مدرسه غیر انتفاعی دارد که پایش سلامت در آنها به همان سختگیری مدارس دولتی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین در خصوص مدارسی که فاقد صابون دستشویی و لوله کشی مایع دستشویی هستند نیز ۷۴ مدرسه فاقد این امکانات و ۲۴۱ مدرسه نیز فاقد آبخوری مخصوص و جدا از سرویس های بهداشتی بودند.

سعدی پور به فعالیت حدود یکهزار و ۹۴۰ نفر به عنوان نیروی خدمتگزار سرایدار در مدرسه اشاره کرد و گفت: تقریبا نصف مدارس ما از نیروی خدماتی برخوردار نیستند و این در حالی است که در خصوص جذب همکاران خدماتی نتوانسته ایم اتفاقی رقم بزنیم و نیازمند کمک هستیم.

وی به پویش کمک های مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: ماحصل و دستاورد این پویش تامین تجهیزات آموزشی دانش آموزان برای برخورداری از آموزش مجازی بوده و نیازمند تداوم این رویه همچنان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش به فعالیت ها در جهت آموزش مجازی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: در شیوه های آموزشی غیرحضوری نیز در بستر شبکه آموزشی شاد و مدرسه تلویزیونی بویژه در تولید محتوای الکترونیکی فعال بوده ایم و سه هزار و ۱۰۰ محتوایی آموزش مجازی تولید شد که در شبکه شاد قابلیت بارگذاری دارد و در این راستا استودیوی مخصوص تولید محتوای الکترونیک نیز در استان راه اندازی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله اجتماعی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله اجتماعی مازندران ویروس کرونا فاصله اجتماعی مازندران اخبار کنکور دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است

به گزارش «تابناک»، صالح بهرام‌پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند