Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن سلیمانپور روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، ادامه داد: از حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس قم درخواست داریم ۳۰ ثانیه ابتدای آموزش را به هشدار نسبت به خطرات کرونا اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: هشدار از طریق بلندگوهای مساجد و تلفن ثابت از دیگر اقداماتی است که طی روزهای آینده انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زائرین استانداری قم نیز در این جلسه گفت: امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد هیچ موکبی از قم به عتبات عالیات و مسیر پیاده‌روی اربعین اعزام نمی‌شود.

یونس عالی پور افزود: جهت‌گیری موکب‌های قم طی ایام اربعین فعالیت در مسیر کمک‌های مؤمنانه در مناطق محروم قم و شهرهای دیگر کشور خواهد بود.

قم در صدر فوتی‌های کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بیان داشت: با روندی که وجود دارد پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد فوتی کرونا در موج سوم بیش از دو موج قبلی باشد.

سیامک محبی ابراز کرد: قم با فاصله بسیار زیاد در رتبه نخست کشور ازنظر موارد مثبت و فوتی کرونایی کشور در هفته اول مهرماه قرارگرفته است.

وی ابراز داشت: روند بستری و فوت کرونایی ها در قم به شدت خطرناک و صعودی است و با میانگین کشوری یک شکاف عمیق و زیاد گرفته است.

وی تاکید کرد: ۷۳ درصد از نمونه‌های گرفته‌شده افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی قم مثبت است.

وی یادآور شد: با توجه به تعداد بالای افراد بدحال کرونایی، طی هفته‌های آینده شاهد افزایش فوتی‌های کرونایی خواهیم بود.

محبی تصریح کرد: شیب شیوع کرونا در هیچ استانی مانند قم خطرناک و نگران‌کننده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در اغلب گروه‌های صنفی، صنعتی و عمومی شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

به گفته وی، استفاده مردم از ماسک طی روزهای گذشته با ۱۰ درصد کاهش به ۷۴ درصد رسیده و در ادارات، حمل‌ونقل عمومی و غیره هم افت کرده است.

همکاری مطلوب هیات‌های مذهبی با مصوبات ستاد مدیریت بحران

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز خاطرنشان کرد: بسیاری از گزارش‌هایی که نسبت به هیات‌های مذهبی ارائه‌شده خلاف واقع است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی ابراز داشت: به اذعان تمام مسئولان استان هیات‌های بزرگ قم کاملا با مصوبات استانی همراه بودند.

وی ابراز داشت: تعطیل کردن هیات‌های مذهبی مشکلی را حل نمی‌کند و آنها را به‌سوی هیات‌های زیرزمینی و خانگی سوق می‌دهد و باید کاری کنیم که این محافل در فضاهای باز و استاندارد برگزار شود.

عزت زمانی گفت: بیش از ۹۹ درصد از گزارش‌هایی که از تخلفات هیات‌های مذهبی وجود دارد برای برپایی محافل عزاداری است که مجوزی از سازمان تبلیغات ندارند.

به گفته وی، به هیچ هیاتی برای برگزاری مراسم در فضای مسقف مجوزی صادر نشده است.

ممنوعیت تجمع در بقاع متبرک امامزادگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در بخشی از این جلسه، تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا در قم تمام صحن های بقاع متبرک امامزادگان تعطیل بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری ادامه داد: تجمع در بقاع متبرک برای دفن اموات از روز گذشته در قم ممنوع شده است.

غیرفعال شدن بوستان‌های شهری

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز بیان داشت: حجم مراجعه مردم به بوستان‌های قم بالاست درحالی‌که در موج اول کرونا به دلیل سرمای هوا اقبالی برای حضور مردم در پارک‌ها نبود.

سید امیر سامع گفت: بدون همکاری نیروهای انتظامی امکان مسدود کردن و تعطیلی بوستان‌های بزرگ قم امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، در شهر قم ۴۰ بوستان بزرگ وجود دارد و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند تمام آنها را کنترل کند.

مدیرکل کل ورزش و جوانان قم نیز بیان داشت: این اداره کل تعطیلی رشته‌های پربرخورد و استخرهای سرپوشیده را طی یک‌هفته‌ دنبال خواهد کرد.

رسول منعم ابراز داشت: برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در مراکز ورزشی پیشنهاد می‌شود اماکن ورزشی دستگاه‌های دولتی به مدت کوتاه به این اداره کل واگذار شود.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد./

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم استانداری قم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم استانداری قم ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم استانداری قم اخبار کنکور هیات های مذهبی ویروس کرونا قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، طی اظهاراتی تراشه‌ای که در گوشی میت ۶۰ پرو شرکت هواوی به کار رفته را کم‌ارزش خواند و تاکید کرد، ادعاهای این شرکت درباره پیشرفت در ساخت تراشه‌ قابل توجه نیستند؛ با این استدلال که نشان می‌دهد محدودیت‌های اعمال شده ایالات متحده برای ارسال تراشه به چین و تحریم این کشور کارساز بوده است.

وی در اظهارات خود گفته است: کنترل‌های صادراتی کارساز بوده‌اند، زیرا تراشه هواوی چندان خوب نیست و سال‌ها از آنچه در ایالات‌متحده داریم، عقب‌تر است. ما پیچیده‌ترین نیمه‌رساناها را در جهان داریم.

هوآوی که از سال ۲۰۱۹ در لیست تحریم‌های تجاری قرار دارد، در آگوست سال گذشته میلادی با عرضه یک گوشی جدید مجهز به یک تراشه پیچیده، صنعت و دولت ایالات متحده را شگفت زده کرد. هواوی میت ۶۰پرو علیرغم تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج کردن ظرفیت تولید نیمه‌ رساناهای پیشرفته، به عنوان نمادی از تجدید حیات فناوری چین در نظر گرفته شد.

واشنگتن چندین سال است که  تحریم‌های جدی علیه پکن اعمال کرده و بازار ابزار فناوری آن را به دلیل تامین نکردن تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته و عدم وجود ابزارهای مورد نیاز برای ساخت آنها مختل کرده است؛ همه این تحریم‌ها به دلیل نگرانی‌هایی که به دنبال احتمال تقویت قابلیت‌های نظامی چین قوت گرفته بود، اعمال شده است.

هوآوی، نمادی از آن جنگ فناوری است که توانست در بحبوحه تحریم تراشه، این قطعه را در مقیاس پیچیده‌ترین نوع آن بسازد و توسعه دهد و علاوه‌بر آن به دیگر بازارهای تجاری جهان صادر کند.

گوشی جدید هوآوی باعث شده دولت بایدن  جزئیات تراشه‌ای که از آن به عنوان پیشرفته ترین نیمه‌رسانایی که چین تاکنون تولید کرده یاد می‌شود را مورد بررسی قرار دهد، اگرچه اطلاعات به دست آمده از آن جزئی و اندک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • مفت بازی سرخ؛ ۴‌سهل‌انگاری نابخشودنی پرسپولیس