Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی امام از اجرای قریب الوقوع مراسم کلنگ‌زنی و آغاز ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ متروی تهران خبر داد.

خط ۳ به‌عنوان طولانی‌ترین خط متروی پایتخت، در حال حاضر با ظرفیت ۲۰ رام قطار و با سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره‌برداری است به دلیل فقدان تعمیرگاه و پارکینگ قطارها، امکان کاهش سرفاصله حرکتی در این خط به کمتر از ۶ دقیقه میسر نیست، اما با ساخت پایانه آزادگان و کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها به ۲ و نیم تا ۳ دقیقه، ضمن دو برابر شدن ظرفیت جابه‌جایی مسافر در این خط، امکان افزایش ناوگان و سهولت در سرویس و نگهداری قطار‌ها فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه برای ساخت پایانه آزادگان نیازمند ایجاد مکانی به وسعت یک هکتار به ازای هر کیلومتر مسیر برای تعمیرات و پارک قطار‌ها هستیم، عنوان کرد: اجرای پایانه آزادگان با برگزاری اولین مناقصه طرح و ساخت پایانه (EPC) در کشور و با مشارکت ۶ شرکت برای اجرای فرآیند طراحی، امور ساختمانی و نیز کار‌های تجهیزاتی صورت می‌پذیرد.

اجرای پروژه به ۳ سال زمان نیاز دارد که در قالب ۳ فاز شامل پارکینگ (فاز اول)، تعمیرگاه (فاز دوم) و خط تست و لوپ (فاز سوم) پیش‌بینی شده است. فاز اول این پایانه، تابستان سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه پارکینگ پایانه آزادگان در مجاورت بیمارستان کودکان حکیم در منطقه ۱۸ قرارگرفته است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور، ساخت یک ایستگاه در کنار بیمارستان مذکور برای تسهیل دسترسی اهالی این محدوده به شبکه مترو در نظر گرفته شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع و نیز کمک به کاهش سرفاصله حرکتی قطار‌ها در طولانی‌ترین خط متروی پایتخت به‌واسطه ساخت پایانه و نیز اتصال خط ۳ متروی تهران به خط حومه‌ای اسلامشهر در آینده‌ای نه‌چندان دور، اهمیت ساخت پایانه آزادگان برای شبکه متروی تهران بسیار زیاد است.

گفتنی است خط ۳ متروی تهران به طول ۳۴ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران آغاز و با گذر از مراکز مهمی همانند میدان منیریه، میدان راه‌آهن، خیابان جمهوری، چهارراه ولیعصر (عج)، میدان ولیعصر (عج)، خیابان شهید بهشتی، چهارراه قصر، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید بابایی و میدان نوبنیاد به شهرک قائم در شمال شرق پایتخت منتهی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مترو تهران پایانه مسافربری حمل و نقل عمومی متروی تهران قطار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ­رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما موضع‌گیری خاصی درخصوص واگن‌ها نداریم و فقط تاکید می‌کنیم وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی باید جهادی عمل کند نه اینکه این کار ۲،۳ ماه زمان ببرد. مهدی چمران افزود: هر یک روزی که تاییدیه‌های فنی واگن‌های مترو به تاخیر بیفتد، مردم از واگن‌ها محروم می‌شوند. رئیس شورای شهر تهران همچنین باردیگر بر استفاده از کارشناسان مترو برای تایید فنی واگن‌ها تاکید کرد و گفت: پیش از این نیز کارشناسان مترو برای واگن‌ها تاییدیه فنی می‌دادند و اگر شرکتی دیگر تایید کند باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیشتر درخصوص تأخیر در اجرایی شدن قرارداد تأمین ۷۹۱ دستگاه واگن متروی تهران جوابیه‌ای صادر و تاکید کرده بود قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران پس از پنج سال از امضای قرارداد با همت وزارت کشور وارد مرحله عملیاتی شد. همچنین الحاقیه این قرارداد به میزان ۱۶۱ دستگاه واگن که سرجمع ۷۹۱ دستگاه واگن را تحویل متروی تهران می‌دهد، سال گذشته به امضا رسید. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین تاکید کرده از طریق مطالعه فشرده اسناد و جلسات متعدد، زمان ۶ ماهه مندرج در قرارداد حتی به میزان سه ماه تاکنون کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • «وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر!
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟