Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- محمد هاشمی گفت: برخی اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا با استعفای حسن روحانی، مسیر رئیس جمهور شدن اسحاق جهانگیری هموار شود.

محمد هاشمی، با اشاره به یادداشت اخیر عباس عبدی و درخواست او از رئیس جمهور برای استعفا از مقام خود در راستای تسریع حل مشکلات کشور گفت: شخصی این درخواست را مطرح می‌کند که ارزش عکس‌العمل نشان دادن هم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آقای عبدی از چه موضعی چنین سخنی را می‌گوید. او کیست که از رئیس جمهور درخواست استعفا می‌کند یا دستور می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به باور من نباید به چنین سخنانی اعتنا کرد و پاسخی هم نباید به آنها داد. در این مقطع استعفای رئیس جمهور به نفع کشور نیست. حتی رهبر معظم انقلاب هم در هفته دولت به رئیس جمهور توصیه کردند که باید تا روز آخر این دولت به کار خود ادامه دهد. با تجربه‌ای که به دست آمده استعفا راه‌حل خوبی نیست. به عنوان مثال چند هفته است که وزیر صمت استعفا داده و این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و می‌بینیم که سرپرست قدرت اجرایی و برنامه‌ریزی ندارد و نمی‌تواند برای این وزارتخانه تصمیم‌گیری کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی چنین تجربه کوچکی را نسبت به این وزارتخانه داریم، چرا باید موضوع استعفای رئیس جمهور را مطرح کنیم و چه استعفا چه دردی را درمان خواهد کرد.
البته برخی اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا با استعفای حسن روحانی، مسیر رئیس جمهور شدن اسحاق جهانگیری هموار شود.

هاشمی در خصوص این احتمال تأکید کرد: قانون این اجازه را نمی‌دهد که معاون اول رئیس جمهور برای چندین ماه هدایت دولت را برعهده بگیرد. براساس قانون اساسی اگر رئیس جمهور استعفا دهد یا عزل شود و یا هر اتفاق دیگری برای او بیفتد، معاون اول او می‌تواند حداکثر ۴۰ روز بر جای رئیس جمهور بنشیند و بعد از آن باید انتخابات برگزار شود و بعد از مشخص شدن رئیس جمهور، سایر مراحل قانونی طی شود.

وی تصریح کرد: استعفای رئیس جمهور به غیر از اتلاف وقت نتیجه دیگری برای کشور در پی نخواهد داشت و آن کسانی که خواهان استعفای رئیس جمهور هستند، متأسفانه درک صحیحی از شرایط کنونی کشور ندارند و می‌خواهند حرفی زده باشند؛ لذا نباید به این موضوعات اعتنا کرد.

نما

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد استعفای رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۷۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رییس جمهور به زبان فارسی

دریافت 3 MB کد خبر 6085505

دیگر خبرها

  • دومینوی استعفا در رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به گوشه رینگ می‌برد
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رییس جمهور به زبان فارسی
  • لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است